Bukefalos 28 år!

Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Jag tror att Molly och Lykke är ganska lika varandra i humöret, blir Molly ledsen så kan vem som helst ta upp henne så blir hon glad igen.

Det är inte så ofta Molly blir "mammig", men de senaste två kvällarna har hon varit det.
Kan ju iofs bero på att vi var i Tallinn och sov på färja, hon kan ju ha kännt att vi inte var hemma...?
Hon blev överlycklig när vi kom hem och hon fick ligga på sängen och snacka med spotlightsen i taket, haha :p.

Imorrn ska hon vara med sin pappa och farmor hela dagen så jag måste tokpumpa mjölk ikväll, hon har nästan ätit upp alla burkar med mjölk ur frysen och jag har inte orkat pumpa sen dess :eek::cool:.
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

C brukar kolla när pappa spelar tv-spel :angel: tv öhtär rätt poppis tyvärr hehe.

julen firar vi hemma, mina föräldrar kommer över och sambons bror är redan här.
idag var sambons far m fästmö här o fikade o lämnade paket.
så en mkt lugn jul blir det, skönt!
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Molly älskar också tv:n.
Försöker att inte kolla på teve för mycket när hon är med, men man vill ju gärna följa sina favvoserier :p.
Hon hjälper gärna till och skriver när man bukefaliserar också :D.
Hon kommer få fyrkantiga ögon :crazy: :p
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Haha ja fyrkantiga ögon är en risk här med :p, men hon blir väl lika tv tokig som mor sin ändå :D
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Nå hur blev era småttingars första jul nu då??


Vi firade hemma hos oss, jag min sambo, hans lillebror och mina föräldrar. Riktigt lugnt och skönt. God mat, och Chelsea fick en massa fina klappar!
Hon skötte sig finfint, men var ganska trött mot kvällen då hon sovit rätt lite under dagen. Så vi gick och lade oss hela familjen rätt tidigt :D


I natt sov hon så jäkla bra! Så att man önskar att det kunde hålla sig precis så nu i fortsättningen med!
Somnade (jättetrött) vid 21.45, lade över henne i hennes korg vid 22.30 (hon småvaknade lite innan, ville att hon skulle sova tungt). Sen sov hon till 4.30!!
Då grymtade hon och vred sig så tog upp henne och hon fick ligga bredvid mig och amma. Men somnade efter bara några minuter igen.
Sen vaknade hon till två gånger, då brukar jag sticka till tutten men denna gången tog jag hennes fladdrande arm och höll den mot hennes kropp.. då somnade hon bums, båda gångerna!!
Sen vaknade hon en gång kl 6.30 och ville ha mat, sen sov vi till 8.

Detta skulle jag lätt kunna leva med! Värst på natten var faktiskt sambons snarkande snarare än att jag själv vaknade ett par gånger! :D
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

I morgon ska vi ut på långresa!
Vi ska fira nyår hos Chelseas farmor m sambo i Halmstad! Många mil att resa, men har körhjälp så jag kan sitta med C i baksätet mesta tiden. Men hoppas hon sover mkt, vilket hon iof brukar göra i bilen. Får se till att hon är mätt och trött när vi drar iväg bara :D

Får se hur det går att vara hemifrån också, fast de kanske inte påverkas när de är så små?
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Det går säkert bra!
Vi var ju iväg en sväng till tallinn innan jul och var ju tvugna att ta bilen ner till stockholm, det är ju iaf 35 mil och det funkade bra med ett par amningspauser.
Det enda jag märkte på Molly under resan var att hon blev lite tröttare och lite extra mammig, men det blev ju många nya intryck också :laugh:

Hoppas ni får det trevligt i halmstad :)
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

jo min och indras jul var jätte bra, firade nere hos mamma och hennes sambo. Indra var jätte snäll och gick himla bra hela julen, sover hela natten nu och vaknar inte för att äta på natten och det är himla skönt =)

Indra har redan börjar smacka på pureer och lite sånt och hon älskar det verkligen, och vet inte om hennes tänder är på g för hon har börjat dregla så HIMLA mycket och vill bita och ha saker i munnen hela tiden.

Här är lite bilder sen jul på Indra
30129589.jpg

30129595.jpg


Indra och sin kusin Loke
30129605.jpg
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

guuud så söt!! :love:

men ad tiden går fort!! pureer och tänder :eek: snart går de också och pratar våra små tjejer! :rofl:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Tänkte bara rapportera att resan till Halmstad från Stockholm gick jättebra!
Sov från och till hela vägen, dock vart hon jättearg när vi hade en timme kvar att åka, hungrig! Men vi åkte i mörker och halka i skogen typ så vågade inte stanna. Så sista biten var inte sååå rolig. Men med tanke på att hon fixade flera timmar innan det jättefint så ska jag inte klaga :love:

Hon trivs superbra här hos farmor, varit på jättebra humör! Samtidigt mer trött än vanligt, nyss somnade hon efter 5 min matning :D
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Vi hade med en riktigt trevlig jul! På dagfen var vi hos sambons föräldrar och på kvällen hos min pappa med hela vår familj. Moa blev ganska bortskämd:angel:

Hon var jättenäll, fast hon är inte så svår att ha med, hon är van att åka runt:p Vi sov över hos pappa med men det gick jättebra, när vi väl kom i säng sov hon utan problem, men innan var det bara småskvättar hon sov i vagnen så vi trodde hon sklulle bli grinig framåt natten, men runt kl 12 var hon så superstrålande humör och flörtade och flinade för fullt - skönt!

Såhär trött kan man bli av att se på när vuxna äter julmiddag:
30140934.jpg

japp, hon har tuppkam:D

En av de likala klädaffärerna har konkat så de har halva priset på allt. Jag och syrran var där idag, och jag passade på att köpa i större storlekar, 68 74 80 och tom nåt i 86.

allt detta fick jag för runt 350-400 kr (nån body kom inte med på bild
30140956.jpg


Igår rensade jag ur alla kläder som är för små, och hittade hennes första pyjamas. Jämför med den hon har nu, SJUKT vad de växer!!
30140971.jpg


Gott nytt år!
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Skönt att det gick bra att åka långt :).
Tror det gör det med de flesta bebisar faktskt.

Såhär glad var Molly efter 30 mil:
019.JPG


034.JPG


Och såhär såg vi ut när vi var ombord på färjan, hörselkåpor och manduca :).
016.JPG


Första gången Molly var på Disco också :D
Iofs så sov hon typ hela tiden :p.
Tror det är första gången mitt ansikte är med på bild på buke också.
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

KL

Har ni alla varit på efterbesök?
Blev påmind av comforts inlägg i vinterbebis-tråden. Jag har inte ens ringt o bokat tid, kanske är på tiden. Lillan är 11 veckor nu. :o
Vad har ni gjort på efterkontrollen? Men förra var typ "hej gick allt bra? går allt bra? hejdå". Men nu har jag ny bm på nytt ställe så jag vet inte vad jag ska vänta mig.
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

bra att du sa det, inte alls tänkt på efterkontrollen! ska nog ringa dom nästa vecka. vet inte alls vad de gör där dock, undersöker dom inte? iof onödigt om allt känns bra :idea:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

jag har inte heller vart på efterkoll :angel: och lykke blir fyra månader nu nästa vecka :rofl:
mitt stora problem (i o m att jag har adhd har jag lärt mig hehe) är att göra saker jag inte alltid vill är att jag gärna sållar bort det och skjuter upp det o så o hellre än att typ ta det att jag har missat det och göra det ändå är att skita i det... suck på mig.

kan ju säga också att när jag berättade för första bvc-tanten att jag hade adhd höll hon på att gå under och få en hjärtattack! gudars skymning hahaha det var kul! men hon andra är superbra, jag har gått i en grupp hela hösten och så och hon är så engagerad och bra och vi älskar våran bvc-tant :love:

fan, luckan blir fyra månader nu nästa vecka!
förresten, ska vi försöka ordna en ny träff? jag kan leja bort hästen istället och köra på bara barnträff så blire bättre så slipper jag bli stressad och hamna bakom idioter som inte kan köra bil haha =)
jag kan när som och är flexibel. kanelbulle o kpist har mitt nummer också! för jag har ju inte direkt många vänner som har barn etc så det vore kul o vi har ingen mammagrupp heller här.
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

förresten, hur sover alla ni här i tråden? eller snarare barnen hehe :p
första månaden sov Lykke i min säng men sen har hon sovit i sin säng varje natt, hon älskar sin säng! när hon är gaalet trött och man går o lägger henne där blir hon bara superlycklig och verkar tycka det är asmysigt att få gå o sova =)
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Ja en träff vill vi ha! Nu är jag dock dunderförkyld, eller hela familjen är det :crazy: så nu ska vi sätta oss i bilen och ta oss hemåt från Halmstad. Jobbigt att vara hemifrån när man är sjuk...

Sovandet går i vågor. I natt var det skitbra :
Hon somnade mellan 21.30-22.00 (liggammar i min säng alltid, sen läggs hon i sin korg)
Sen vaknade hon kl 02.50, tog henne i min säng och matade.
Sen vaknade hon 4.20 och tuttade liiite, sen somnade hon snabbt om.
Sen vaknade hon kl 6.30 och åt lite och lyckades slumra fram till 8 då vi gick upp.
Gråter aldrig när hon vaknar på natten, ligger och vrider sig och grymtar, ett litet gnäll kan komma om jag inte är snabb nog att taupp henne ur korgen haha.
Brukar äta mkt, men i natt var det bara små snuttar, kanske för att hon är förkyld?
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Träff låter bra! :) Säg en tid o plats, jag kan oftast.

Lillan sover i soffan med mig eller pappan på kvällen, för att hon och storebror inte ska störa varandra. När jag går och lägger mig sover hon bredvid mig. Då äter hon också, brukar vara runt tolv, sen sover hon till 6-tiden. Går upp gör hon helst vid 10-halv 12. :D
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
19 20 21
Svar
405
· Visningar
24 531
Senast: Cavallo
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 724
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 544
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp