Bukefalos 28 år!

Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Hur är det med alla höstisar 09? :D

Nu är ju ett småsyskon på g hos Comfort! Hur ärdet med er andra, har ni några sådana planer?
Här är vi mer än nöjda med vår enda lilla virvelvind! ;)

Hos oss rullar livet på!
Chelsea stormtrivs fortfarande på sitt dagis, i maj har hon gått där i ett år! Vad tiden går... Avdelningen består av 8 urmysiga ungar och två toppenfröknar!
Dock har chelsea varit lite smågnällig å pipig senaste tiden, och det mesta är "nej tack". Ja artig är hon iaf när hon trotsar ;) Dessutom har hon lärt sig ordet äcklig! Hemma är maten ofta äcklig... På dagis äter hon minst två portioner hehe.
Men det går väl över det med ;)

Hur är era med potta/blöja? Ngn som redan är helt blöjfri?
C kissar o bajsar gärna i pottan, kan inland säga till innan så vi hinner ta av blöjan o gå på pottan.
Men går hon utan blöja glömmer hon ofta och det blir en pöl på golvet.
Har funderat på att få till ngn rutin, typ gå på pottan innan påklädning på morgonen och innan läggdags på kvällen.
Sen kommer det väl naturligt när hon är redo att sluta :)

Sen såär jag sugen att börja bada med C igen! Gick 2 kurser på babysim förut, sen slutade vi. Startade en plask o lek kurs i måndags m lediga platser i som vi kan hoppa in i nästa vecka...
Ngn av era som går på ngt liknande/fortsatt efter babysimmet?

Oj vadlångt det blev men vi skriver ju så sällan ;)

Snart är det vååår så vi kan ha playdate ute, vi stockholmare!! :banana:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Kul att det går bra på dagis och så, och jag vet precis vad du menar med att allt är äckligt, Moa hade en sån period för ett tag sen också. Nu är det mer att allt luktar hundfis... "vad är det som luktar? Luktar det hundfis?":D

Hon går på dagis 8.30-11.30 varje dag utom de nätter när jag jobbar, då går hon till 13.30, otrolig skönt att få sova längre då och att slippa göra mat till henne och bara tina upp en matlåda från frysen till mig!

Hon är väldigt glad över att bli storasyster och pratar, klappar och sjunger för bebisen. Hon har ju också en bebis i magen såklart ;) Hon säger att den ska heta Kalle, men det får hon nog inte igenom!

Hon är blöjfri på dagarna när vi är hemma, utom när vi åker iväg nånstans eller går ut. Förut har hon INTE velat vara utan blöja på dagis men det börjar lossna nu och förra + denna veckan har hon kissat på toan även där. Hon gillar dock inte att bajs på potta/toa utan håller sig tills hon får blöja på.. När vi är hemma händer det aldrig olyckor, hon är väldigt duktig på att säga till. Nackdelen är att hon tycker det är jättekul att kissa på toan (hemma) och säger typ en gång i halvtimmen att hon vill kissa, och ofta kommer det inget iaf.. blir ett evigt springande ;)

Hon sover fortfarande illa, såklart.. vaknar 3-5 gånger per natt, ibland somnar hon om fort men ibland är det som inatt, när hon låg vaken en timme.

Hon babblar ju konstant och väldigt bra, och säger sjukt roliga saker hela tiden och har så roliga uttryck! Ofta blir det för mycket och man skulle vilja trycka in en strumpa i truten på henne så hon blir tyst en stund...
Sjunger jättemycket och har helt rätt melodi, den senaste hon har lärt sig är Idas sommarvisa, typ hela! Och så sjunger hon mycket på en låt ur Ronja rövardotter, den vid lägerelden.

Hunden är hon väldigt glad i, och kommer säkert bli hundförare när hon blir stor! "Harley gå ut! Jag släpper ut honom han kissade, duktig kille, sitt, sitt SITT SÄGER JAG! (hundjävel) " osv :)

Jga vill också playdejta:cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Åh vad roligt att du dammat av vår tråd igen Voltis! :D

Molly går på dagis mellan 6.30 och 16.30 nästan varje dag.
Hon går på ett litet mysigt föräldrakooperativ.
Hon är inte blöjfri på långa vägar och hatar att gå på pottan och toaletten, men hon lär väl sluta med blöja innan skolstart iallafall ;).
Hon babblar, pratar sjunger, räknar och lär sig läsa iallafall.
Bokstäver och alfabetet är hon mycket intresserad av. Kan urskilja bokstäver ur ord och koppla samman dem med namn eller andra ord.

Jag skulle också vilja vara med på playdate i vår, men enda gången jag planerat att åka ner till sthlm ska jag ha playdate med Musse Hasselvall och då tänkte jag vara barnfri :p
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Inga planer på småsyskon här! Men jag ligger ju före er allihop, kan diskutera det igen när Chelsea och Snäckan fått småsyskon. :D

B har gått på förskolan sen augusti och trivs skitbra men blir helst inte hämtad av oss föräldrar. Mycket roligare när moster eller mormor kommer. :)
Hon är också intresserad av bokstäver och kan peka ut hela familjens och några till.
B älskar Mamma mu och spöket Laban, sjunga sånger och göra kullerbyttor. Hon är rätt galen och väldigt envis men snäll. :laugh:

Sen jul är hon helt torr förutom på natten, helt på eget initiativ. Visst händer det olyckor men långt färre än vad jag trodde när hon la av i princip från en dag till en annan. Slutat amma har vi gjort sen sist också!

Men Nisse, det går att dejta utan barn också! ;)
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

C kan peka ut sitt eget namn och mamma. Sen så säger hon Heja AIK när hon ser AIK-märket och känner igen Chelsea-märket ;)

Räknar gör hon heeela tiden. Allt som är fler än en ska räknas upp. Har räknat felfritt till 12 som mest.

Här är en till som älskar mamma mu och laban! Och... Pippi. Ja, fortfarande lika besatt av Pippi. Men mest på film, hon älskar att se på tv och film. Hon får se ngn film då och då och så har hon en tv stund varje kväll innan läggdags. Direkt när sista programmet är slut gäspar hon stort o vill lägga sig. Hon är väldigt kvällstrött! 19.30 snarkar hon oftast. Dock är hon mirgonpigg, vaknar vid 5:45-7 någongång. Efter 7 är sovmorgon ;)

Ang dagis går hon tis-fre. Måndagar är hon och jag hemma hela dagen. Handlar, är i stallet o myser :love:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Det blir inga syskon här, ska jag få be å tala om:D
Jag är fortfarande traumatiserad av att ha fött ett barn ju.

Snäckan är still going strong och jobbar hårt på att uttrycka en egen åsikt alltid;) Pippi och saltkråkan är fest, och Mamma Mia...
halvt rumsren vissa dagar, men långt ifrån blöjfri. Bara toaletten som gäller, potta är för bäbisar enl snäckan
Trivs kanon med kooperativet, hon går 9-15/15.30, funkar helt perfekt.
Sambo lämnar och hämtar medan jag jobbar som en gnu för att kunna gå hem tidigt på eftermiddagarna.


Det vore ju kul att få till en träff, men jag orkar inte dra igång nåt, men deltar gärna:) Jag jobbar typ 120% och är toktrött just nu.

Skulle gärna gå och bada, men vete 17 om jag vill visa mig i baddräkt:eek::eek:.
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Härligt!

Nu jobbet för att kunna lattja i parken i eftermiddag. Mot tunnelbanan!
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Jo här är det syskon till Indra på väg, skall faktiskt ha i samma veva som Indra fyller år. Första veckan i Oktober tror jag vi får det riktiga datumet från ultraljuden.

Indra går på dagis tis,ons,tors mellan 9-14 och det funkar jätte bra, hon trivs som fisken i vattnet och det märks på henne för varje gång man lämnar henne får så sticker hon in utan att ens säga hej då och när vi skall hämta henne har vi en ständig kamp som är värre än två hundar i slagsmål nästan, Skriker bits totalvägrar ta på sig och håller sig fast i avdelningsgrinden så ja hon ÄLSKAR SITT DAGIS men det tycker jag är bra.

Räknar gör hon med fast kanske inte så mycket ännu utan hon kan räkna till tre och sätta ihop det med saker som "tre kor" "två bullar" m,m. Kommer mer och mer att hon talar längre meningar som man verkligen förstår om man säger så.
Lite stol över henne att hon kan engelska fast det är nog bara för jag ville att hon skulle kunna det, så ibland hör man indra säga "Mamma has the power:rofl:

Indra vill inte sitta på pottan eller toan ännu och göra något så för hennes del är det blöjor som gäller som vanligt, Hon säger till om hon skall kissa men vill inte sitta potta eller toan alls utan hon kommer nog på det tillslut. fast vi frågar henne varje dag om hon kan tänka sig att testa lilla toan.

Annars så har indra mycket att göra på fritiden, Vi bor på stor bondgård nu sen ett himla bra tag tillbax och här har vi 140 köttkor, 10 stora avelstjurar och 130 kossor/kvigor. Och nu i feb,mars,april skall alla dom ha kalvar så indra älskar att vara ute bland korna och hon har set många kavlar komma ut ur mammans rumpa som hon så fint säger när kalven precis kommer ut :p

Och sedan har vi även ca 60grisar och två hundar och en liten tjock katt och nu för några veckor sen fick indra två små söta flasklamm som springer runt efter indra på gården. Så indra vill ju bara vara ute hela dagarna och ge alla djur mat och springa och pussa alla kor genom foderbordet,
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Grattis!! :banana:

Jag är mer inne på Hyacinths linje jag, ett räcker och blir över ;)

Här hemma är en daglig kamp att få ungen att säga Heja AIK. Pappan lär henne Heja DIF istället :devil:
I flera veckor har hon bara sjungit Heja AIK, men nu trotsar hon nog mamma... Hej BIS (DIF alltså) sjunger hon och skrattar :cry:
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Måndagar är jag och Chelsea hemma och lediga hela dagen om ngn mer skulle ha tråkigt! Kan ta oss med bil på södra sidan stan eller tåg vartsom ;)
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Jag kan efter halv fyra typ vilken måndag som helst. Bara hojta om du är sugen.
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Grattis! Vad underbart att livet gör tvära kast ibland :love:.
Kmmer ihåg när du fick Indra och var helt ensam och nu har du sambo, syskon på g, stor gård och en massa djur. Helt underbart!
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Haha! Chelseas tonårsrevolt blir att heja på GAIS eller, ve och fasa, inte intressera sig för sport alls?! :eek: :D

Hämtar 3 på måndagar än så länge, så vi hittar gärna på nåt då. :)
 
Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Ja det är verkligen underbart att ha hittat den rätta och att indra älskar denna storbonde. Livet känns lixom mer levande nu när man har det man saknat under sån lång tid själv.

Det bästa är ju att jag och Bo är som gjorda för varandra och har precis samma intressen och gillar att göra samma saker med, samma när det gäller mat och åsikter med. Det är nästan lite läskigt att man kan vara så lika på alla håll. Det är som han är en manlig Madde :rofl:

Väldigt stolt över lilla indra med, I två dar nu har jag haft sån migrän och efter som panodil m,m inte hjälper kan jag bara ligga still och små röra på mig och indra har varit med bland kossorna och kalvarna hela dagen och nu sitter hon i slaktboa på sin lilla pall och kollar på när bo styckar kött, inte ett klagande från henne utan hon frågar honom hela tiden vad han gör. :p
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
350
· Visningar
21 869
Senast: Human
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 680
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 487
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp