Hög transport??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sara81johansson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 963
S

sara81johansson

Har nu äntligen fått loss pengar och ska köpa mig en transport. Problemet är att min pålle nu är 2 år 172 cm o väldigt högrest :angel: ... 2,3 m är ju standardhöjd, nån som vet vilka som har högre??

Sv: Hög transport??

Går utmärkt att köra jättar upp till 180cm i de transporterna bara som en parentes...:)

En annan sak som du ska tänka på är om transporten är tex. 2,30 i HELA släpet, eller bara på mitten. Är den lika hög längst fram så är det oftast inga problem även om hästen är stor.

Visst kan man köra jättar i 230 transporter men min e minst sagt högrest och något livlig och rädd om huvudet. Tänkte om någon visste hur höga transporter det finns??

Har en boj EH (E=extra bred H=extra hög). Den är 2,40 m hög invändigt o den e dessutom längre framför frambommen o bredare jämfört med standard modellen vilket gör den bra till stora hästar. Jag var på fabriken o kollade allt mkt noga innan jag slog till o jag måste säga att den vanliga modellen är löjligt liten (känns som ponnymodell) när man sett en EH.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 547
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 990
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka