Gah, säg inte sådär!
Med överintaget menar du? Men det ser du lätt. Hur många tog de in i din urvalsgrupp (står på antagning tror jag?) och hur många platser har de egentligen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gah, säg inte sådär!
Hur vet man hur många platser dom har egentligen då?Med överintaget menar du? Men det ser du lätt. Hur många tog de in i din urvalsgrupp (står på antagning tror jag?) och hur många platser har de egentligen?
Hur vet man hur många platser dom har egentligen då?
15 via HP.Brukar stå på t.ex. universitetets hemsida för just den utbildningen. Annars kanske statistik från VHS? Men står det antal antagna 15 st alltså? Låter knappast som något överintag i så fall.
15 via HP.
På deras hemsida står det att dom tar emot 37 studenter (vet inte när det uppdaterades senast). Men kollar man statistik från förra året togs det in 47 personer, och dom har då tagit in folk till andra urvalet eftersom hp då sjunkit från 1,5 till 1,4. Samma sak för VT14.
Detta året är 48 antagna.
"Betyg (66 %) och högskoleprov (34 %)"Står det något om hur stor andel som är HP- respektive betygskvot?
Hur som, med de siffrorna kommer du in![]()
@canine Har du gjort högskoleprovet? Annars är det ett hett tips, på de flesta utbildningar krävs det bara ett ganska lågt HP-resultat trots att det är väldigt svårt att komma in på betyg.
@canine Härligt att du tänker kämpa påJag tror absolut inte det är omöjligt att nå 1.5, sitt högskoleprovsresultat går verkligen att träna upp. Om du faller på matten så har du en fördel där, generellt är det mycket enklare och går fortare att träna upp de kvantitativa delarna än de verbala.
Håller tummarna att det går vägen för dig och du du når ditt mål så du kan börja plugga till djurskötare![]()
Kl
Verkar vara fler som sökt överlag i år än förra året?. Jag kom inte inte på något jag sökt på högskolanBlev som bäst reserv 10 på en fristående kurs som jag sökt i sista hand. Har annat jag ska plugga på annan nivå men nervöst ändå inför nästa år när man verkligen vill komma in!
Resrevplats 475, känns inte så hoppfullthehe. Sägs ju att det blir viktigare med utbildning så kan de inte öka platserna på universiteten då med...
![]()
Och jag vill veta om jag klivit från reserv till intag! En hel jäkla vecka kvar, vansinne!åh om det kunde vara 6:e augusti idag så man får veta hur långt ner man klättrar i reservlistan![]()
Samma här. Fast reserv ett. Rent statistiskt, baserat på tidigare år, kommer jag ju in. Men jag vågar fortfarande inte räkna med att jag gör det.En vecka är verkligen gaaalet mycket just nu.
Jag hade velat komma in, eller bli reserv 300 eller något. Nu kommer jag ju bli alldeles knäpp om jag inte kommer in, eftersom att jag blev reserv tvååå... Åååh... Olidigt.
2820 kr per månad som heltidsstuderande på högskola. På det kan man ta upp till 6184 kr/mån i lån.Nån som vet hur mycket av studielånet som blir bidrag om man är över 20 och har fullt studielån? CSN säger inget studiebidrag för någon över 20 men alla andra säger att man ska kunna få eller får ut bidrag i samma veva som man får studielånet. Typ att några procent av lånet är bidragspengar per automatik.