Högsta Procent?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare emeliez
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 69
  • Visningar Visningar 8 819
Sv: Högsta Procent?

Min högsta procent har jag för mig bara är 66-67% någonting i lätt klass.

Däremot är jag allra gladast över 64,33% i St George.

jag har inte tävlat någonting än men det kommer..

har dock bara haft programridning på ridskolan, där fick jag 53.4%.. jag och den hästen som jag hade passar inte så bra ihop

KL

72,9 i LC:1. Kändes stört bra.

Senast ändrad av en moderator:

Hittade ett protokoll i en gammal pärm från någon klubbtävling på ridskolan för hundra år sedan.. (inte ponny)
Minns inte vilket program det var, men hästen hette Brasse och procenten var 84.... hrm, hur det kan ha gått till.. Domaren måste ha varit generös just då eller ville uppmuntra något... Minns att den hästen var så mjuk och behaglig oftast!

Kanske det är för att det så sällan får kännas så där behagligt och harmoniskt jag aldrig tävlat sedan.. Väntar in rätt känsla kanske.. :p

Lyckades pricka in en massa 'högsta procent' flera gånger iår!

Började året med en LC2a på 69,64%, vilket var den högsta procenten vi nånsin ridit på innan.
Började träna dressyr lite mer regelbundet(!) efter det och för ny tränare. Det hände en hel del och följde upp detta nån månad senare med två LB2klasser över 70%. Högsta på 71,67%.
Avslutade året med att rida på vår högsta procent i LA klass, 66,45 i en LA3.
Alla med vinster:D:o

Är fortfarande i chock efter den här 'galna' säsongen:confused:
Men ack så roligt det var!:love:

Det bästa jag har fått hittils är 69,25 (tror jag det var, inte säker på decimalerna) i en LC-lubbis :D. Det går framåt!

63,1% (första o hitills enda tävling:) ) Kanska ska tillägga att det var en LB:1.

Var 0,8% från tredje plats :p

Senast ändrad:

72 % i Regional LA:4. Det var DM för Örebro och en GP-domare som dömde. Gissa om jag var lycklig?! Jag vann också :rofl:

Vilken klass?

Själv har jag fått 71,89 i lätt A1!!!!

Fälttävlansprogram för CIC* 2005 A (enstjärnig fälttävlan, typ gamla msv b). Ligger ngnstans mellan LB och LA i svårighetsgrad (väldigt svårt att rida bra egentligen tycker jag när man inte har några krumelurer att plocka poäng på).
(Tyvärr ramlade jag av i terrängen sen :o)

---
Förutom det är jag btw väldigt nöjd med drygt 68% i Msv B1 :D

Jag har fått 74% i LB:1 av GP-domare.
I LA:4 är rekordet 67% någonting.

Nästa säsong skall jag flytta upp till att rida bara de svårare LA- klasserna tänkte jag. :)

73,3% grad 2 test 24 tror jag det var, handikappdressyr i vilket fall som helst. Annars ligger jag mellan 60 och 70% på de flesta tävlingarna.

LB:1 74%
La:3 70.0%
har fått högt i ryttartest men tror inte att det är vad som söks i denna tråden.. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 536
Senast: Stinaxkatt
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 084
Senast: cili
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 152
Senast: Lady_S
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 730
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka