Höjder på tyska hoppklasser?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Seize the Day
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 8 034
S

Seize the Day

Det står Springpferdeprüfung K1 L eller K1 A, Vad jag förstår är det någon form av unghästklass, men vad är K1 A och K1 L för höjder, sen verkar det som att hästen får poäng för sin runda, står Ergebnis: tex 7,5. Är det någon som kan förklara detta för mig?

Sv: Höjder på tyska hoppklasser?

jag har precis köpt en 7 åring från tyskland. den gick unghäst klasser förra året. vad jag fattar det som blir dom bedömda i en skala 1-10. det är väl det 7,5 står för. sen vet jag tyvärr inte vad det är för höjder.

Sv: Höjder på tyska hoppklasser?

Springpferdeprufung innebär att det är unghästklass i hoppning, där bedöms de med poäng tom 10.

Vanlig hoppklass heter springprufung.

Klass A= ca 1 m

Klass L = ca 1,10-1,20

Klass M = ca 1,30 - 1,40

Klass S = 1,50 och sen med olika antal stjärnor som fälttävlan för att betäckna hur svar den är.

För att en unghäst ska kvala till Bundeschamionatet ska de ha över 8,0 i hoppningen. Sa 7,5 är hyffsat men inte superbra. De far även minus pa poängen om de river, stannar osv.

Mvh Elin (som är i Tyskland nu och därför saknar lite prickar över bokstäverna.)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 431
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 417
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För... 2
Svar
21
· Visningar
2 045
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka