Hon misshandlade en kattunge...

Ramona

Trådstartare
Nagon har inne kommer sakert ihag min trad dar jag fragade om det var "normalt" att en annan hona fraste at och ogillade en annan honas kattungar. Hon har frast och undvikit dem sa mycket som mojligt.....

...men idag hande det....nu har mina kattungar blivit sa stora att de kommer ut till koket och ater de med. Men i koket satt perserprincessan som inte tankte dela med dej av maten till dessa lilla "hemska varelser", sa hon mitt framfor ogonen pa mej attackerade en utav kattungarna. Jag gjorde allting for att fa isar henne.....gav henne tillslut en latt spark!! :(
Men kattungen (4 veckor) var sa illa daran att jag tog med den in till veterinaren. Han sa att kattungen inte skulle klara sej och darfor bestamde vi oss att avliva den.

Sa nu har jag bara 4 kvar.

Nu har aven perserprincessan flyttat hem till svarforaldrarna, for att vi inte ska ha andra dodsfall och attacker pa hemmaplan.

jag har hort talas om att hankatter har dodat kattungar, men inte en annan hona. Har min perser blivit elak och galen, eller forsvarar hon bara vad hon anser vara hennes?
jag kanner mej lite skyldig for kattungens dod, da jag visste att persern inte gillade kattungarna.

Hur vanligt ar det att en annan hona dodar kattungar?
 
Men gud vad tragiskt! :(
Var hade du mamman till kattungen då? För när det blir så där så brukar ju mamman komma och försvara sina ungar?
När jag hade kattungar och flera andra vuxna katter så var det en kattunge en gång som skrek för den fastnade. Då trodde mamman att det var den vuxna andra katten som hade gjort illa ungen så hon kom farande och flög på den vuxna katten som låg och sov i sängen. Men slutade så fort vi skrek till. Låter lite konstigt det här tycker jag med din vuxna katt. :confused:
 
det kan vara rätt vanligt att en hona dödar andras ungar,
men man hör vell inte ofta om det.

vart var mamman till ungen då?hon skall ju komma å skydda sina egna ungar?

jätte tråkit att kissen inte överlevde. :(
 
Under 20 år som aktiv uppfödare har jag aldrig varit ute för något liknande. Här hemma hjälps honorna åt att ta hand om ungarna.Verkar nog som om Din prinsessa kanske inte mår så bra. Jag hade kollat med min vet. Lycka till!
 
Den andra honan ar steriliserad, om det kan ha nagonting med saken att gora. Fran forsta dagen har hon frast och i allmanhet HATAT kattungarna. Hon fraste aven at kattmamman, men det har hon slutat med nu.

Nej, kattmamman forsvarade inte kattungen, hon fortsatte att ata. Nu har ju inte jag sa stor vana av kattungar och mammor, men jag tycker att hon skoter allting perfekt. Det ar forst nu, efter 4 veckor hon har velat gatt ut och da stannar hon ute i 20 minuter sen vill hon in igen till ungarna. Om nagon utav dem skriker lite mer an vanligt, sa ar hon dar pa en gang och fixar till. Hon later mej at upp dem och ga ivag med en....men efter 5 minuter kommer hon och kollar att allting ar ok.

Princess (persern) gar inte ens in i rummet dar kattungarnas korg finns.
Men hon mar bra. Hade bada inne hos veterinaren ett par dagar innan ungarna kom. Det var ingenting som var fel, och da tog vi urinprov pa bada...da nagon utav dem hade kissat pa mattan. Men det visade sej att det var kattmamman....det slutade efter att hon fatt ungarna.

Ingenting annat har forandrats hon persern, hon ar som vanligt. Inga andra beteende forandringar osv.
Nu ar hon ju hos svarforaldrarna och gullar med deras border collie...hon tvattar honom och gosar med honom pa heltid. Men det var ingenting konstigt med henne annars.
Forrutom ett starkt hat till kattungarna.
 

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 322
Senast: Inglorion
·
M
Övr. Katt Jaha, sa hande det iaf trots att jag var valdigt saker pa att det inte skulle ske innan vi akte. For tre manader sen begav sig jag och...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Zizzy
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 602
Senast: Spunkgrodan
·
Övr. Katt Ni har sakert sett dem pa tv eller last om dem i dagstidningar och skvallerblaskor. Manniskor som utat sett lever ett helt normalt liv...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp