Sv: Honda CR-V
Hade en CR-V i tre veckor för ett par år sedan, var in till verkstaden tre gånger med den under den tiden! Sista gången vägrade jag ta tillbaka bilen och bytte till ett annat märke.
Förutom att det var mycket krångel, så tyckte jag inte heller att den var trevlig att köra. Mycket ljud inne i kupén, blev vansinnig på hur fyrhjulsdriften fungerade (det är ju inte konstant fyrhjulsdrift, utan den går igång om framhjulen tappar fästet, vilket innebär att om man kör genom en vattenpöl och får vattenplaning, så tappar framhjulen fästet och bilen börjar slira och lagom till framhjulen kommit över pölen och fått fäste, så slår fyrhjulsdriften till och bakhjulen börjar driva. Precis när DE har hamnat i vattenpölen! Och om man står stilla i en brant backe (snö/is/grus) där man VET att fyrhjulsdriften behövs, så försöker bilen ändå först med bara framhjulsdrift och slirar lite innan bakhjulen börjar driva. Mycket irriterande när man måste köra den vägen varje dag och själv vet att fyrhjulsdrift behövs.)
På den årsmodellen jag hade hängde extradäcket på utsidan av bakluckan och bakluckan öppnades i sidled = tung lucka som inte höll sig öppen om man stod på lite sned mark. Försök att hålla upp en tung bagagelucka med ena handen och lyfta in en 30-kg fodersäck med andra!!
Dessutom gick inte bakluckan att öppna helt när hästsläpet hängde på, för det tog luckan slog emot släpets handbroms.
Kort sagt så avskydde jag bilen och skulle inte rekommendera den till någon!