Hööks hi-litehjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zykk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 215
Sv: Hööks hi-litehjälm

Men ser man på, det är inte vår favorit D&G som är i farten igen?! :)

jaså så det skulle störa dig så mkt? synd om dig, du kan inte ha det lätt...

Men har du inget bättre för dig än att skriva störiga inlägg?
Trådskaparen ville veta om funktionen i hjälmen inte vad folk tyckte om utseendet.

Dessutom är GPA gubbfula så jag hoppas att DU skäms när du visar dig ute i den!

Jag har två sånna...hehe.. Dom töjer ut sig mycket så ajg fick köpa en mindre storlek. Ventilationen tycker jag är rätt bra jämfört med de hjälmarna jag haft tidigare. Jag gillar dne och har ofta på mig den även när jag inte rider :D Men köp en lite mindre storlek iaf! Hjälmen jag hade innan köpte jag en som satt ganska trångt och den töjde sig inte en millimeter, därför vill jag inte ha en som var för liten när jag köpte min första hööks-hjälm och då blev ju dne lite stor...

men ja rider inte med min GPA på tävlingar!!

*knapplån*

Ventilationseffekten i GPA är överskattad så för den sakens skull finns det ingen anledning att köpa en dyrare hjälm än den från Höök.

kanske men det är lite.... skillnad på kvaliteé och snygghet på dom och ska man köpa en sån viktig grej som hjälm ska man nog satsa lite i det!

dolce__g skrev:
men ja rider inte med min GPA på tävlingar!!

:eek:
Jag trodde sånna som du alltid hade det absolut senaste på tävlingsplatsen! :smirk:

Vad har du får nått då? Keps?

Läs tester med hjälmar så ser du att priset inte alltid går hand i hand med kvalitet. Har man inte x antal tusen att lägga på en hjälm så har man inte och det finns ingen anledning heller.

Jag tycker det är kul att folk lägger flera tusen på en hjälm, som man ändå måste slänga så fort man drattar av. Så länge hjälmen är CE-märkt så är den godkänd, och en GPA hjälm är väl inte "mer" CE-märkt än någon annan? Möjligt är väl att den genomgått fler tester, men en hjälm som är CE-märkt ger fullgott skydd.

Vill man sen lägga pengar på utseende är det kanske en annan sak. Men jag har också hört att Hööks hjälmen har bra ventialtion, och den är ju inte ful direkt. So why not?

GPA´s nya "fluga" är en sån hjälm som inte kan knäckas - en hjälm man kan ha hela livet.

Därför den kostar oxå! :smirk:

Sorbe skrev:
:eek:
Jag trodde sånna som du alltid hade det absolut senaste på tävlingsplatsen! :smirk:

Vad har du får nått då? Keps?

min JW hjälm... har beställt den nya GPA n med kolfiber och läder men den fanns inte i min storlek,,,,

john withaker, GPA eller i värsta fall charles owen är de ända hjälmarna som är snygga att ha som tävlings-hjälm i hoppning. resten är skit-fula.

gucci skrev:
john withaker, GPA eller i värsta fall charles owen är de ända hjälmarna som är snygga att ha som tävlings-hjälm i hoppning. resten är skit-fula.
hur fan kan du ha en charles owen???? :angel: :rofl: i know you baby

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Har lite känsliga frågor jag känner jag skulle behöva ventilera lite. Triggervarning på grund utav det handlar om kropp & vikt...
Svar
8
· Visningar
1 320
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hästen är såld och av olika skäl kommer jag inte att köpa ny häst på ett par år. Nu är frågan, ska jag sälja eller behålla...
Svar
11
· Visningar
1 676
Senast: Fredag
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
31 567
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag funderar skarpt på att skaffa mig en till hund kanske om ett år. Jag har några raser i åtanke, men tycker det är super svårt...
Svar
14
· Visningar
1 575
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur