Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Nja, jag tycker inte att det är tråkigt. För mig som kund är det en fördel att en stor kedja tar in ett visst märke för att de kan pressa priserna. Nu verkar dock inte Hööks ha den ambitionen med tanke på priserna på Bucas och Stübbenprodukterna. Så jag tror inte att de privata butikerna har så mycket att oroa sig för. Dessutom ska märket bara finnas i vissa utvalda butiker:).

Min syster har den till sin dressyrsadel, hon tyckte det var galet bra passform på den!

Är inte Hööks privata butiker :confused:

Hööks är en franchisekedja liksom McDonalds, Statoil osv. Butiken drivs som ett eget företag, men ska innehålla de produkter som kedja ska ha och så betalar man en j-la massa pengar för att tillhöra kedjan. (Har en vän som har en hälsokostbutik i en francisekedja och det är rätt tufft att driva runt som. Var mycket bråk om SevenElevens sätt att bedriva franchising för några år sen.)

Vart har du fått den infon ifrån att Hööks skulle vara det?

Tja, hört antagit? Menar du alltså att det är Hööks huvudkontor som ÄGER alla dessa olika butiker. Isf är de en alldeles unik kedja. Mig veterligen så drivs alla stora kedjor (ex Ica-butiker osv) enligt franschiseprincipen. Men men, jag kan ha fel;).

För mig är en privat butik en butik som det finns en av som inte har ett bassortiment utan beställer från olika leverantörer.

Hööks och Horze är som Fiorano skriver kedjor som har ett eget märke som bara de har och plockar in några fåtal utomstående märken.
Nu har ju Hööks flera egna märken som bara de har. Men du fattar hoppas jag.

Gick in på sidan och kollade nu och de verkar inte ha pressat några priser på HV Polo utan det är faktiskt lite dyrare hos dem än vad jag sett i andra butiker!

Det stämmer mycket väl! Om man tar fleecetröjan som exempel så har min lokala ridsportbutik samma tröja, 150 kr billigare.
Någon som vet varför det är så mycket dyrare på Hööks?

Se där, är bra att ha fel ibland:). Men det förklarar kanske också varför all personal jag nånsin träffat på ALLA Hööksbutiker jag varit på har varit pretty oengagerade...

Jag tror jag förstår nu hur du menar. Det var närmast definitionen av privat jag funderade på. För mig är det om butiken är privatägd som avgör. Hööks är en kedja, Riktig ridsportsbutik är en grupp av ridsportbutiker men är i mina ögon ändå privatägda butiker.

Riktig Ridsportbutik är vad jag förstår ett koncept där en grossist har samlat ihop utvalda butiker som säljer deras märke och hjälper dem med annonsering av varorna. :)

KL

Det nya remonttränset får i alla fall flytta in hos mig när det kommit ut i butik! :love:
Har varken råd eller lust att köpa "the real thing"...

Jaa! Det var supersnyggt! Synd att det äör mässingspännen annars hade jag också köpt det.

Senast ändrad:

Visst var det tjusigt?! Duger fint åt mig som är fattig student i alla fall. ;)

Jag hade tur, det är just mässingspännen jag vill åt. Vet dock att man ibland kan hitta "fel" färg på spännena i butik om man har tur! Har också hittat ett träns en gång som bara skulle finnas i hasselnöt och svart, men där det till min stora lycka också fanns ett ex i mörkbrunt! :D

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
22 655
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
2 980
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 954
Senast: Tilly_85
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 179
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V