Hööks höst/vinter 2014

Är det bara jag som tycker att Hööks har blivit bra mycket dyrare på bara ett par år? Samtidigt som de verkar dragit ner på kvaliteten... Mycket fint i katalogen i alla fall, men jag får se vad det blir när jag klämt och känt på sakerna.

Mina favorit ribyxor är deras billiga oskodda i bomull 95 % och elastan 5 %.

Jag har flera par i olika åldrar och dom är alla tvättade med flytande Ariel och Softlan sköljmedel.

Utan att dom blivit noppriga eller så.

Dom är slitstarka och varma på våren och hösten.

:love: :bow: :love: :bow:

Är det bara jag som tycker att Hööks har blivit bra mycket dyrare på bara ett par år? Samtidigt som de verkar dragit ner på kvaliteten... Mycket fint i katalogen i alla fall, men jag får se vad det blir när jag klämt och känt på sakerna.

Jag håller inte med, bra priser på det mesta (iofs jämför ju jag med "märkesgrejer") och jag har aldrig haft problem med kvalitén där heller.

Jag håller med dig om detta. Framförallt tränsen tycker jag har blivit mycket sämre. Även fast man tittar på träns som är i dyrare prisnivå, så tycker jag inte lädret är mycket bättre för det. Förr hade de flera träns som var i riktigt bra läderkvalitet. :-)
Kläderna ser snygga ut på bild, men när man känner på dem är de ofta i tunt material, inte alls vad jag vill ha. Noppigheten blir det framförallt på kläder i joggingbyxematerial. Jag har flera plagg i ren bomull hemma och de blir inte noppiga vare sig sköljmedel eller ej, och de har hängt med i flera år. Dock de brallor jag köpte på Hööks noppade sig på en gång, så därför antog jag att det var syntetblandningen som gjorde det.

Det är fler än Hööks som gör så här, sänker kvaliteten alltså, men jag blir besviken på det. Varför kan de inte ha kvar eller höja kvaliteten? De får väl höja priserna i så fall? Det jag också skulle vilja veta är hur deras saker tillverkas, vilket ansvar de tar mot att arbetarna får rättvist betalt? Hur är det med ekologi? Tar de sitt etiska ansvar när de kommer ut med nyheter i sina kataloger?

Jag håller med! Det känns knappt som att tränsen är gjorda av läder :yuck:. Dock kände jag på det rundsydda remonttränset när jag var inne sist och det var i riktigt fint läder. Iallfall det jag kände på. :)

Jag håller också med!
Tränsen, som sagt, är inte mycket att hänga i julgranen nu för tiden och för samma pengar eller bara lite mer kan man få ett mycket bättre träns.
Även tröjor, och i viss mån jackor, tycker jag priserna har sprungit iväg på.
Ridbyxorna tycker jag aldrig har varit någon speciellt bra kvalitet, annat än de billigaste oskodda som är sköna och håller i en evighet.

Jag är på team @feel. Har faktiskt aldrig haft några kvalitetsissues med Hööks grejer. Håller lika bra och bättre än mina andra grejer av betydligt dyrare märken.

Mina favorit ribyxor är deras billiga oskodda i bomull 95 % och elastan 5 %.

Jag har flera par i olika åldrar och dom är alla tvättade med flytande Ariel och Softlan sköljmedel.

Utan att dom blivit noppriga eller så.

Dom är slitstarka och varma på våren och hösten.

:love: :bow: :love: :bow:
Och att de är bekväma på en tjockis är ett till plus. :p

Nu har jag fått dom nya benskydden :love:

Stl M passade bra fram, men precis på gränsen.
Han har M bak med, tycker ni det ser ok ut med storleken?

img_20140730_141448_53d8e6702a6b226de51b6b61.jpg

img_20140730_142306_53d8e9242a6b2226e3fe063d.jpg

img_20140730_142230_53d8e96ee087c3335b39ba8e.jpg

img_20140730_142350_53d8e9c92a6b222bd65f5c39.jpg

img_20140730_142437_53d8ebc22a6b22122f4ff1c7.jpg

@Matmissbrukaren
De ser lite stora ut fram, eller långa snarare. Men så länge det inte stör honom är det ju inget problem.

Ja, dom fram är precis på gränsen på längden. Men när man spänner åt dom så hade han inte kunnat ha en stl mindre (finns dock ingen stl mindre). Så dom sitter åt bra. Men han sa inget om det och jag tänkte bara ha dom på ridbanan. Blir nya senskydden + bakbensskydden ute i skogen och vid hoppning sen när vi börjar med det :)

Ja, dom fram är precis på gränsen på längden. Men när man spänner åt dom så hade han inte kunnat ha en stl mindre (finns dock ingen stl mindre). Så dom sitter åt bra. Men han sa inget om det och jag tänkte bara ha dom på ridbanan. Blir nya senskydden + bakbensskydden ute i skogen och vid hoppning sen när vi börjar med det :)
Jag skulle inte ha dem vid hoppning om jag vore du, om du har möjlighet att hitta några nättare, öppna framtill och inte går så högt upp för att inte förhindra rörelsemönstret fram vid hoppningen. Men du gör givetvis som du vill :)

Jag skulle inte ha dem vid hoppning om jag vore du, om du har möjlighet att hitta några nättare, öppna framtill och inte går så högt upp för att inte förhindra rörelsemönstret fram vid hoppningen. Men du gör givetvis som du vill :)

Jag skrev att jag inte ska ha dom vid hoppning ;)

Alltså... är det okej att köpa dressyrschabrak till en framtida häst? (eller ja, fler dressyrschabrak...) Så sugen på det lila och det i petrol :angel:

KL
Är det någon som varit inne och klämt på de nya Spooks jackorna?
Hur känns de? Är de väldigt "plastiga"? Storleksmässigt då, är de lika små i storlekarna som övriga Spooks kläder? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 442
Senast: Edla
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 620
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 029
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka