Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011
kl
Någon som har erfarenhet av stable stallkänga steeds
Funderar på såna till vintern...
kl
Någon som har erfarenhet av stable stallkänga steeds
Funderar på såna till vintern...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Jag hade bestämt mig för att köpa ett nytt regntäcke till hösten, men det är banne mig stört omöjligt att hitta ett "normalt"!
Hade spanat in ett hos Bole, men bestämde mig ändå för att köpa ett som jag kan känna på.
Har nästan bara haft täcken från Hööks tidigare, och varit jättenöjd. Men vad hjälper det när de inte ens HAR ett täcke i sortimentet?
Alla regntäcken är antingen fodrade (i värsta fall t.o.m med fleece, urk!), har fastsydd helhals eller så är det superbudgetmodell med 400 D i yttertyget, något som jag vet ganska säkert att fröken river sönder ganska snart.
En riktigt märklig upplevelse var att packa upp, lägga på och justera in regntäcket från Granngården, för att upptäcka att det saknar bensnören??? Vadan detta, år 2011?
En såpass stor kedja som Hööks borde väl kunna ha ett normalt, enkelt men funktionellt standardregntäcke i sortimentet, eller är alla hästar så frusna nuförtiden att det spelat ut sin roll?
(Veckans bästa var när jag fyndade ett 150 g vintertäcke häromdagen, och expediten kvittrade på om att det ju är en perfekt tjocklek så här års, när det blivit lite lagom ruggigt. Rodnaden när jag replikerade med "Nä, det här lägger jag på när det är -30 eller snöstorm, var oslagbar.)
Först tyckte jag det var hemskt, men sen när jag kikat på det endel är det rätt läckert ändå. Tänkvärt är dock att det är 30 graders handtvätt på det...
Horseware köper jag inte, pga det tokiga bogspännet, det här var ett Hansbo, ett ljusblå-rutigt.![]()