Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Köpte dom ljusgråa som fanns förra vintern! Var kanonbra, kanske lite stela i början men dom blev mjuka fort. Varma och sköna.

Låter bra, jag hade nämligen tänkt ha de till vardags då jag inte hittar några vinterskor jag gillar till rimliga priser :D

Häst har jag ju inte nuförtiden...

Jag köpte Steeds Frost häromdagen, pojkvännen tyckte att de var så snygga att jag borde köpa ett par till att ha till vardags. :D

*kl*

Idag har jag passat på att köpa täcken på rean:). Blev det nya regntäcket Sirius som är fleecefodrat och det grå fleecetäcket. Regntäcket hade superbra passform men fleecetäcket var jäääättestort! Köpte en storlek mindre än regntäcke och då var det perfekt i ryggen men väldigt djupt i bogen.

Sen velar jag mellan att köpa det rutiga täcket Viktor eller det vanliga Thermo Master vintertäcket. Nackdelen med Viktortäcker är ju att det inte finns nån hals, men det är väldigt fint.

KL

Jag hade bestämt mig för att köpa ett nytt regntäcke till hösten, men det är banne mig stört omöjligt att hitta ett "normalt"! :o

Hade spanat in ett hos Bole, men bestämde mig ändå för att köpa ett som jag kan känna på.

Har nästan bara haft täcken från Hööks tidigare, och varit jättenöjd. Men vad hjälper det när de inte ens HAR ett täcke i sortimentet?

Alla regntäcken är antingen fodrade (i värsta fall t.o.m med fleece, urk!), har fastsydd helhals eller så är det superbudgetmodell med 400 D i yttertyget, något som jag vet ganska säkert att fröken river sönder ganska snart.

En riktigt märklig upplevelse var att packa upp, lägga på och justera in regntäcket från Granngården, för att upptäcka att det saknar bensnören??? Vadan detta, år 2011? :cool:

En såpass stor kedja som Hööks borde väl kunna ha ett normalt, enkelt men funktionellt standardregntäcke i sortimentet, eller är alla hästar så frusna nuförtiden att det spelat ut sin roll? :confused:

(Veckans bästa var när jag fyndade ett 150 g vintertäcke häromdagen, och expediten kvittrade på om att det ju är en perfekt tjocklek så här års, när det blivit lite lagom ruggigt. Rodnaden när jag replikerade med "Nä, det här lägger jag på när det är -30 eller snöstorm, var oslagbar. :devil: )

KL

Jag hade bestämt mig för att köpa ett nytt regntäcke till hösten, men det är banne mig stört omöjligt att hitta ett "normalt"! :o

Hade spanat in ett hos Bole, men bestämde mig ändå för att köpa ett som jag kan känna på.

Har nästan bara haft täcken från Hööks tidigare, och varit jättenöjd. Men vad hjälper det när de inte ens HAR ett täcke i sortimentet?

Alla regntäcken är antingen fodrade (i värsta fall t.o.m med fleece, urk!), har fastsydd helhals eller så är det superbudgetmodell med 400 D i yttertyget, något som jag vet ganska säkert att fröken river sönder ganska snart.

En riktigt märklig upplevelse var att packa upp, lägga på och justera in regntäcket från Granngården, för att upptäcka att det saknar bensnören??? Vadan detta, år 2011? :cool:

En såpass stor kedja som Hööks borde väl kunna ha ett normalt, enkelt men funktionellt standardregntäcke i sortimentet, eller är alla hästar så frusna nuförtiden att det spelat ut sin roll? :confused:

(Veckans bästa var när jag fyndade ett 150 g vintertäcke häromdagen, och expediten kvittrade på om att det ju är en perfekt tjocklek så här års, när det blivit lite lagom ruggigt. Rodnaden när jag replikerade med "Nä, det här lägger jag på när det är -30 eller snöstorm, var oslagbar. :devil: )

Fast det är ju väldigt olika hur man väljer att täcka sina hästar:p. Om det var ett Horseware du köpte på Granngården så har inte dom bensnören-täcken med bra passform behöver inte det. Jag plockar ALLTID bort bensnlren även på Höökstäcken och de sitter väldigt bra iaf:).

Och vill du köpa ett bra regntäcke med mer denier så köp ett Amigo 600 eller 1200, samma prisklass som Höökstäckena.

har någon kollat närmre på det metallicfärgade schabraket? är det lika snyggt i verkligheten?

Först tyckte jag det var hemskt, men sen när jag kikat på det endel är det rätt läckert ändå. Tänkvärt är dock att det är 30 graders handtvätt på det...

Horseware köper jag inte, pga det tokiga bogspännet, det här var ett Hansbo, ett ljusblå-rutigt. :)

Jag har testat att använda täcken utan bensnören, men på denna häst går det inte. Det hamnar snett fort, om det ens ligger kvar ovanpå och inte hamnar som en krage om halsen. (Med minst en trasig bukgjord... ;))
Hon är inte pålitlig nånstans när det gäller täcken, så jag unviker dem helst helt och hållet.

Jag kollade på det igår, snyggt vet jag inte om det är men det glänser mycket och metallicen kommer verkligen fram. Dock känns det bara som en yta och att det kommer skavas av efter användning. Tror att ett i brons hade varit fint ^^

Är Steeds Frost något att ha? Skulle gärna vilja veta om de är värda att köpa. Är ju dock ett rimligt pris på dem, men hade varit kul att höra vad som tycks om dem. Är sjukt sugen på att köpa dessa snygga stövlar/kängor, de är läckra och verkar varma och goa! Undrar förresten om de är lämpliga att rida i...?:confused:

Horseware har ju 2 bogspännen. Dels det där man knäpper 2 hakar i en ring och dels ett helt vanligt.

Amigo:
amigo%20med.jpg

Rambo:
rambo_wug.jpg

Jag har köpt ett par, men kan inte uttala mig om hur dom är riktigt (annat än passformen då) eftersom det inte är tillräckligt kallt för att använda dom än ;)
Jag hade iaf tänkt att rida i dom i vinter, på hemmaplan åtminstone, så jag hoppas på att det ska gå bra... :p

Hade ett par sånna förra vintern och tyckte dom var sköna och varma :) Tyvärr så höll dom bara en säsong innan det började släppa sömmar :crazy: men andra här på Buke verkar ha haft bättre lycka än mig med hållbarheten, så mina kanske var måndagsexemplar ;)

Först tyckte jag det var hemskt, men sen när jag kikat på det endel är det rätt läckert ändå. Tänkvärt är dock att det är 30 graders handtvätt på det...

ja då blir det inget sånt för mej. synd för jag tyckte det såg riktigt läckert ut :(

Nä, det är ju klart, får nog bli kallare innan man vet vad kängorna går för... ;) Jag tror i alla fall jag ska satsa på ett par såna framöver. Jag har tittat, klämt och känt på dem, även provat på den ena foten, haha. De verkade ganska små i storleken, då jag fick ha storlek 40. Brukar alltid annars ha 39 på ridskor/ridkängor.
Jag tänkte också att jag skulle kunna rida i dem, rider bara här hemma så det är väl inte så knussligt. Dock var det inte så väldigt mycket till klack på dem, hmm.

Horseware köper jag inte, pga det tokiga bogspännet, det här var ett Hansbo, ett ljusblå-rutigt. :)

Jag antar med det uttalandet att du aldrig har använt Horsewaretäcken? Optimal passform på de allra flesta typer av hästar. Den enda typen av häst som de är svåra att passa in på verkar vara hästar som är extremt smala i bogpartiet med tunna små halsar. Men den typen av häst kan man inte ha Hansbo på heller. Hansbos täcken är enligt min erfarenhet extremt oprisvärda, med kass passform, tunga spännen och helt omöjliga att få att ligga still.

Horseware har varit super till alla hästar jag har haft, har nu ett tunnt fullblod som är smal i bogen fast han behöver 155cm på längden.
Horseware med halvhals och V-knäppning sitter super på honom! finns inga andra täcken hittills som har legat bra på honom. :)

Precis samma som för mig med storleken då, fick också ta 40 istället för 39, som jag brukar ha :)

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 039
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 473
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 305
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023