Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Kan tänka det :eek: Men bortsett från att det är mycket jobb med stort stall tycker jag det är mysigt när det är rörelse där större delen av dagen.

Blir nog inget hunterträns för min del, låter inte superlovande efter vad ni skrivit här i tråden + att alla kommer typ att ha ett sånt här träns nu. Jag vill vara lite originell :p

Nu har jag fixat bilder på Hunter Tränset i svart...dock ville inte pixbox så har lagt dem på bilddagboken. Hoppas ni kan se dem.

Ni får ursäkta min Tant som inte alls var road av att få ett träns på skallen och sen fotad också... hon ville bara klia pannan på matte...:D

Tant.jpg

79102_1313186278.jpg

26152_1313186280.jpg

42228_1313186282.jpg

10640_1313186284.jpg

Dock inte hennes bett, fick låna ett ifrån tränset som hängde i stallet vid sommarbetet för kom inte in i sadelkammaren.

Tänk på att det är väldigt litet i storleken, min dam brukar få ha cob längst in och jag brukar få göra nya hål på nosrem och snoken brukar få bytas ut till en ifrån ett ponnyträns.
Dock fick jag spänna nosgrimman i andra hålet utifrån, nosgrimman fick hissas ner 1 hål och snoken funkade på hålet längst in.
Käkremmen hade jag gärna spänt in mer men där behövdes göras hål för det skulle funka.

Senast ändrad:

Hmmm, detta gör mig lite fundersam, är sugen på ett sånt här träns men min kära pålle är mellan strl full och x-full :crazy: så nu blir jag lite tveksam över att det ens skulle gå... Hur upplevde du kvaliteten btw? Med tanke på att flera här har tvivlat på den tänkte jag?

Låter som att det är väldigt ojämnt i storleken, vissa delar är stora, andra små.

Får nog bli så att man får ta fram måttbandet och mäta omkretsen på hästens nos, mäta från bettring till bettring, mäta käkrem osv och sen jämföra med olika inställningar på tränset i butiken.

Nån sida bak har jag beskrivit det mer ingående hur jag upplever det.
Själv är jag nöjd med mitt svarta, böjde och hade mig på alla remmar i butiken och här hemma och blir inga sprickor eller märken.
Tycker det är mjukt och smidigt, till det priset...Självklart kan man få ännu mjukare och finare träns men då får man ofta betala mer.

Men för 479kr är det helt klart godkänt.

Nu vet jag ju inte hur storleken är i full... enklast är väl att göra som iNHALE skriver, ta mått på pållen och sen åka till butiken och ta mått på tränset i olika inställningar.

Annars får man chansa och beställa hem det och skicka tillbaka om det inte passar.

KL

Detta fick jag med mig hem idag!
230055_02.jpg

150060_03.jpg

Jag ska köpa häst och jag har INGENTING. Hade för några veckor sedan inte ens ridbyxor... Haha. Var rätt så tomt i butiken så blev inte så mycket med mig hem :( Allt verkar ha gått åt... Ville ha de nya vinterkängorna men får vänta till nästa vecka! Provade strl. 36 och de funkade men man vill ju ha ner en raggsocka också. Men gud va sköna de var!!

KL

Kan konstatera att det röda sadelöverdraget inte passar en Kjellqvist Excellent 17" dressyrsadel. Bara att byta. *suck*

Jag var inne i butiken och köpte stallkängan frost igår, riktigt riktigt sköna!!
Kommer bli kanon i stallet i vinter.

Köpte två saker på hööks i lördags.
Blev ett par Jodhpur Arctic CRW®.
och ett Allroundschabrak Matilda Gold Medal® i marinblått med limegrön kant :P

Kl.

Är det någon som köpt de rosa/blå transport skydden? Hur är de i kvalitén? Kan någon mäta hur stor den är?

*kl*

Nu hoppas jag att alla som ville ha Schabrak och täcke med Lena Furberg figur på köper loss på de nya schabraken och täcket... Så de kanske behåller idén men med snyggare färger i framtiden, ett av schabraken och täcket kommer hem till mig snart... :d:love:

Allroundschabraket i vinrött ska jag köpa så fort det kommer in i närmaste butik, har inte dykt upp ännu....

Men jag ska INTE köpa fleecetäcket.... Varför ?..... Det finns bara i grått... blääääähhhh.......
Hade det funnits i vinrött eller annan färg än svart-vit-brun-grå-marin-creme så hade det också fått följa med hem...

kl, beställde hem lite smått förra veckan ^_^

sadel klister; blev knappt ngn skillnad :(, har antagligen äntligen fått för bra sits för att klister ska göra en synlig skillnad.
Shortchaps CRW; tyckte först att de var alldeles för slappa och mjuka, fick först knappt på dem + att dragkedjan var på beksidan av benet= skit svårt att stänga. men nu när jag använt dom ett tag så har de format sig efter benet och är mycket bekväma ^_^. dock så tycker jag inte om att dragkedjan är bak på benet :( och kedjan är bucklig också.
kiwi sko kräm; super bra!!! mina fd svarta stallskor (läs gröna och spruckna) blev som nya!:love:(läs de blev svarta och blanka :p). dock så fastnade inte färgen på mina catago ridstövlar som jag köpte det till, väldigt tråkigt då det är en ful rispa på dem som jag ville dölja.

är nöjd med mina inköp ^_^ men glömde köpa nya handskar :(

KL

Hur lång tid brukar det ta innan man får grejerna när man beställt på nätet?:laugh: Beställde en sadel i måndagskväll och vill ha den nuuuu!!:p

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 039
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 473
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 305
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023