Hööks kaspon??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 2 543
L

Lord Owen

Vad tycker ni om den, är den värd att köpa för longering? Eller är den inte ens värd att kallas kapson? :devil: Vill veta allt om den och vad ni tycker om den! Jag har en häst som bockar rätt ordentligt när man longerar ibland och i grimman har man ingen koll, med träns blir man att ta honom för mkt i munnen när han har bettet. Så jag tänkte att en kapson borde vara bästa lösningen. :crazy: Så, är hööks kapsonen värd att köpa eller kanske man ska köpa en dyrare bättre om denna inte är något att ha..

Här är bild på hööks kapsonen:
420166.jpg

Tack på förhand.
:bow:

Sv: Hööks kaspon??

fragansia skrev:
Iaf inte enligt min ena tömkörningstränare... :devil:

Nehepp. :crazy: Har du något tips på någon annan modell då? :idea: För en kapson ska jag ha :D

Har bara provat tärnsjös och den var helt ok :d , men den är dyyr :crazy: !

Annars tyckte hon att de kapsoner med oledad nosdel var vad man skulle leta efter om man ville ha en budgetvariant...

fragansia skrev:
Har bara provat tärnsjös och den var helt ok :d , men den är dyyr :crazy: !

Annars tyckte hon att de kapsoner med oledad nosdel var vad man skulle leta efter om man ville ha en budgetvariant...

Hade jag pengar som gräs skulle jag köpa en från tärnsjö men så är jju inte fallet.. :cry:

Så...hmm. Det blir väl till att leta efter en bättre då. Vad är det för speciella egenskaper man ska leta efter när man letar efter en bra kapson?

Den ska inte ha ledad nosdel... Det är nog det jag mest fick veta när jag var på tömkörningskurs och de paratde kapsoner...

/Linda

Förresten, om du skulle hitta en utan ledad nosdel till mer humant pris än Tärnsjö, skulle du vilja dela med dig av den informationen då???

Jag testade att tömköra med Tärnsjös kapson för ett år sedan ungefär på en kurs, och min häst har aldrig fungerat så bra i tömkörningen... Men jag har inte lyckats hitta någon bra kapson till vettigt pris...

/Linda

peperoni2 skrev:
Förresten, om du skulle hitta en utan ledad nosdel till mer humant pris än Tärnsjö, skulle du vilja dela med dig av den informationen då???

Jag testade att tömköra med Tärnsjös kapson för ett år sedan ungefär på en kurs, och min häst har aldrig fungerat så bra i tömkörningen... Men jag har inte lyckats hitta någon bra kapson till vettigt pris...

/Linda

Jag ska leta runt lite och hör av mig om jag hittar något! :D

Jaaa..när man bara tömkör och longerar ibland så har man ingen lust att lägga ner tusenlappar på en kapson. :crazy:

Jag hade denna kapson på min häst när jag gick på tömkörningskurs för Maria Grimhammar (jobbar med Anders Eriksson), hon tyckte att den var helt Ok. Jag har fortsatt att använda den och det fungerar bra.

Jag tycker att höökskapsonen är helt okej. Har den till longering, tömkörning och ridning.

menar du hööks kapsonen? :)

förresten, vet inte om det står någonstans men när nosstycket på höökskapsonen delad eller ej? *noll koll*

Tigertofflan skrev:
Den är delad i tre. Syns på bilden också, "gångjärnet" sitter mitt på nosen och på sidorna :)

Men blääääää. :mad: Jag vill ju ha en odelad. :(
Någon som vet var man får tag på en med odelad nosdel som inte är tärnsjös? :crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 812
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 050
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
3 003
Senast: Hallonsoda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 834
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka