Hööks showmaster shabrak med guldkant ?

Sv: Hööks showmaster shabrak med guldkant ?

Det tycker jag är alldeles för långt på sidorna till sadeln, något jag tycker är fruktansvärt fullt.
Dock ser det ju ut att vara ganska lagom långt på längden i ryggen (men blir uppenbarligen till att sätta sig vid symaskinen och sy om mankskärningen, tål inte när de ser ut så, särskilt iom att jag skall ha det till häst utan manke och med lågt framvalv på sadeln).
Skulle det inte bara vara enklare att lägga ut någon hundralapp mer på ett märke som du vet ligger bra och passar i strl..? ;)

Skulle det inte bara vara enklare att lägga ut någon hundralapp mer på ett märke som du vet ligger bra och passar i strl..? ;)

Har ännu inte hittat något sådant, som både ligger bra och är snyggt och i rätt färgkombinationer (Kräsen du vet..., därav blev det till att sy om helt själv sist för att få det som jag ville, det var den biten jag ville slippa). Att sedan för en gångs skull något jag tyckte såg frächt ut dessutom var billigt var ju bara en bonus (med tanke på att jag förbrukar många shabrak iom många hästar, sista jag hittade något snyggt till mkt bra pris så köpte jag 10 st så det blir ju lite skillnad om de är ett antal hundralappar dyrare per styck, tyvärr ligger just de inte så bra på denna sadel som har kortare kåpor än de andra därav nuvarande jakt)

Jag kan tyvärr inte hjälpa dej då mitt röda är till våran dressyrsadel, Kieffer Martzog AT, som jag har problem med att finna tillräckligt "breda" schabrak till och som inte slutar "halvvägs" ner mot sidorna. :)

Så jag tror det verkar som om du får ta fram symaskinen i alla fall...

Liknande trådar

Utrustning tänkte jag införhandla flugtäcke:angel: Nä, satt lite och slösurfade på olika sidor och såg att Hööks har 2 flugtäcke till billgare...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: MikaTela
·
Z
Hästvård Nu har jag haft problem hela sommaren med sadelgjords skav.. Hade först en vanlig rak dressyrgjord, men den gav skav bakom vänster...
Svar
11
· Visningar
2 401
Senast: Mynta2
·
Utrustning Är det någon som har testat de nya CRW nubucksstövlarna som Hööks har, de bruna? Dom här alltså...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Mahogny
·
Utrustning jag har varit i varenda hästaffär här hemma och letat billiga kvalitetsadlar.. men utan lycka. jag tog till och med en källquist...
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: Netted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka