Hööks showmaster shabrak med guldkant ?

gylle

Trådstartare
Är det någon som har dessa shabrak http://www.hooks.se/butik/default.asp?sidvarde=SE&ScreenWidth=1024

Hur är dem i kvalitet, håller de sig snygga i tvätten ? Hur är de storleksmässigt (har inte haft något showmaster shabrak på många år och förr var de ju gigantiskt stora) ?

Första gången jag faktiskt hittat billiga snygga shabrak (på bild i alla fall) så antagligen är de väl helkassa i kvaliten, snälla säg att så inte är fallet :D

Sv: Hööks showmaster shabrak med guldkant ?

går inte att se vad det är, kommer bara till framsidan. du måste länka själva bilden!

har ett sm schabrak från förra katalogen och det är stort, räcker och blir över till min dressyrsadel som har långa kåpor.

Jag har inte tittat på bilden utan jag har bara konstanterat att showmasterschabraken inte håller färgen. Jag har haft några stycken och de blir så fula efter några tvättar att det känns som att kasta pengarna i sjön istället för att köpa ett lite dyrar som "håller längre".

Jag kanske har fel men så upplever jag det :)

jag vet en kompis som köpte ett sånt där schabrak-mörkblått.. hon tvättade det 2 gånger och sen tappade det färgen o blev vit noppigt. Inge kul..

Jag har som någon annan skrev slutat köpa schabrak från dom,då dom jag köpt hållt väldigt dålig kvalité,blivit knögliga efter tvätt( ej tvättade för varmt), tappat färg & blivit väldigt skumma i pass formen efter ett tag.:mad:

Finns billiga schabrak av bättre kvalité att lägga pengarna på.

Lycka till i schabrak djungeln..;)

jag har ett sånt, fast i ljusare blått, förra årets färg. köpte det på rea för halv priset, men tycker knappt att det var värt det priset.
det blev jätte fult efter en tvätt.
och showmaster är stora i strl, full är enorma. jag brukar köpa ponny

Det enda jag kan hålla med om är att dom är stora i storlekarna.

Vilket är jättebra då man som jag har sadlar som är 18".

Annars tycker jag inte att dom är sämre än något annat märke.

Har flera olika schabrak från Hööks och inget hat blivit som dom som beskrivits ovan.

Och då tvättar jag dom ALLTID efter varje gång jag använt dom.

Vilket blir ungefär 1-2 ggr/v då jag har massor med schabrak till bägge mina hästar... :angel:

jag har ett beige som bestämt är ett showmaster...funkar jättebra efter tvätt...nu har ju jag en ljus färg så det syns kanske inte så mycket just med blekning. men jag är nöjd med mitt.

Jag tycker de är bra. Har flera och har inte sett att de är sämre än andra schabrak i den prisklassen, bara snyggare :d

Lånar knapp.
Jag är jättenöjd med mina därifrån.. men å anjdra sidan så har jag bara köpt schabrak i tex beige etc.

har en bekant som har ett i brunt, ser jättefint ut :) har blivit lite avis så jag ska köpa ett i vitt :D

Nu vet jag ju inte vilket schabrak du menar, men om det är ett sånt med guldkant och en "blomma" (krumelur) i hörnet på ena sidan så har jag ett sånt. Tycket det är väldigt snyggt och mitt har behållit sin färg i tvätten. Har ett mörkrött. Har haft det i ett år och det synt knappt att det är använt.

Jag har tre ShowMaster schabrak:
*ett mörkblått som jag haft i 1år kanske (?) tappade färgen efter några månader när det tvättats 1ggr/vecka-1ggr varannan vecka.
*Ett mörkgrått, behöver inte skriva mer än att det är ljusgrått nu :crazy:
*Ett mörkrött med guldkant:d, köpt i somras, håller färgen än så länge och är snyggt! har dock varit väldigt försiktig med att tvätta det eftersom de andra tappat färgen så fort.

Helt okej passform och kvalité annars :D, men det grå och det blå har blivit lite konstiga som om kantbanden har krypt lr nått så dt viker sig i hörnen :confused:

jag har flera schabrak från hööks och de har hållt sig fina.
ett tips är att spruta men högtryckstvätten istället för tvättmaskin, de blir jätterena och fina och håller alltid färgen. så kan man ju tvätta någon gång ibland.

OK tar sista knappen och svarar alla, ja det verkar som att det är att de bleks i tvätten som är problemet alltså.
Spanade på vitt och marinblått, det vita borde det inte vara problem med då för det kan ju inte bli blekt, det marinblåa får man väl då i så fall enbart ha som tävlingsshabrak och plocka av det direkt så räcker det ju att tvätta det i 30grader iom att det inte blir direkt smutsigt då bara lite svettigt.
Frågan som jag funderar på är krymper de i tvätten ? Ni som har valt ponny vad har ni för sadlar, är det kort på längden i ryggen till normalstor flatback ?
Har korta kåpor på sadeln så på det hållet brukar alltid alla ponnyshabrak(i andra märke) funka men det är på rygglängden de brukar bli för korta.
För samtidigt är de stora i full så lär de bli alldeles för långa på sidorna, så ponny verkar ju vara det aktuella. Men som sagt krymper de mkt i tvätten eller man kan gå efter nystorleken ?

Jag skulle inte tagit ponny om du har 17" sadel.
mina har inte krympt något.

jag kan visa några bilder. jag har 17" sadlar och full på schabraken.

HPIM1982.jpg

HPIM2251.jpg

*kl*

Här kommer så en bild på hur det ser ut med ett ponnyschabrak och min 18" sadel...

17856375.jpg

Mina har inte blekts alls i tvätten. Har två mörkröda, ett med silverpasspoil och ett med guldpasspoil. 1 pesp 2 år gamla.
De är heller inte stora till 17,5" sadel. De har inte krympt i tvätten heller.

Sv: Hööks showmaster schabrak med guldkant ?

just den modellen du har är stor, jag har oxå ett sådant i ponny till 17" sadel och det är på gränsen. men de andra schabraken är inte stora, ponny kommer bli för korta över ryggen.

Jag chansade och köpte ett ponny, (det fanns ju inte större i den modellen) för det är min häst på brodyren, fux med bläs.
såhär ser mitt ut:

HPIM1787.jpg

Den här kan jag hålla med om är lite liten till min 18", men passar utmärkt till 17".

17856371.jpg

Dessa passar dock alldeles utmärkt:

7088941.jpg

17856372.jpg

Har ett likadant rosa också...

m.m.

Det tycker jag är alldeles för långt på sidorna till sadeln, något jag tycker är fruktansvärt fullt.
Dock ser det ju ut att vara ganska lagom långt på längden i ryggen (men blir uppenbarligen till att sätta sig vid symaskinen och sy om mankskärningen, tål inte när de ser ut så, särskilt iom att jag skall ha det till häst utan manke och med lågt framvalv på sadeln).

Har du någon aning om hur de är storleksmässigt jämfört med de enfärgade vanliga quiltade shabraken de hade förr ?
Kom på nämligen att jag sydde om ett sådant ifjor och då kortade 20 cm på var sida för att passa samma sadel som jag skall ha det till nu.

Det som du tycker är gränsfall (alltså det med hästen på) det är så jag vill ha shabraken, inte större.

Liknande trådar

Utrustning tänkte jag införhandla flugtäcke:angel: Nä, satt lite och slösurfade på olika sidor och såg att Hööks har 2 flugtäcke till billgare...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: MikaTela
·
Z
Hästvård Nu har jag haft problem hela sommaren med sadelgjords skav.. Hade först en vanlig rak dressyrgjord, men den gav skav bakom vänster...
Svar
11
· Visningar
2 401
Senast: Mynta2
·
Utrustning Är det någon som har testat de nya CRW nubucksstövlarna som Hööks har, de bruna? Dom här alltså...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Mahogny
·
Utrustning jag har varit i varenda hästaffär här hemma och letat billiga kvalitetsadlar.. men utan lycka. jag tog till och med en källquist...
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: Netted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka