Hööks svarta skrittäcke?

pinky

Trådstartare
Är det någon som har det?

Hur är det i storlek och passform? Är det lika stort som TM:s övriga täcken?

Har sett ett TM-skrittäcke av tidigare årgång (3-4 år gammalt), där fodret passade väldigt dåligt på yttertyget. De verkade vara av olika storlekar, så täcket låg inte stilla på hästen utan "bubblade" sig hela tiden...
Är årets modell bättre i det avseendet?

Det är ju våra färger, så är det bra måste jag ju bara ha det! :d

Sv: Hööks svarta skrittäcke?

Jag har det fast från förra året, känner inte igen de problem du nämnt, utan jag tycker det ligger bra.!

Det var nog ett sånt jag såg/lånade... :o
Det kanske var felsytt, det är ju inte omöjligt. :idea:

Hur är det i storlekarna, har ni köpt en storlek mindra eller samma som hästen har på "vanliga" täcken?

Jag köpte storlek 155 tror jag, hästen har 155 på vanliga täcken och jag tog nog det som motsvarade det.

jag har två sånan täcken doclk inte årets modell utan de två föregående årens. och tycker jättemyckoet om dom.

Det ligger perfekt på min kraftiga ponny, han har 125 i det.
kan dock tänka mej att på smäckrare hästar så blir det lite stort...Jag hade samma täcke fast mörkblå m ljusblå kant. Ska köpa ett svart nu hade jag tänkt. :)

Btw, så är storleken vad det skulle motsvara om det var ett "helt" täcke.

Jag har den blåa som är från förra året (eller??)

super bra, kan inte vara bättre... varm också.. ska visseligen investera i ett Mia Rs ylle men helt klart att TM är ett bra täcke..

Då var kanske inte min från förra året då det är samma som jag har, men helt klart tummen upp!!

Jag tycker passformen på täckena är riktigt bra, då har jag förra årets modell.
Syrrans stor häst (hbl) som har stl. 145 (även vissa 135) samt mitt hbl som har 145,
passade ridtäcket i stl. 145 utmärkt på! Tycker det är jättefint, har alltså det bruna från förra året.

Liknande trådar

Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 803
Senast: Liten
·
Utrustning Ännu ett I-landsproblem. Jag har i princip två uppsättningar av varje täckestjocklek, en modell med halvhals och en med vanlig hals...
Svar
9
· Visningar
1 910
Senast: Alexandra_W
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 905
Senast: Mitra
·
Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 637
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka