Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

Jag har bild på det bruan rundsydda, men kan inte lägga upp den nu, kan se om jag kommer ihåg det ikväll :)

*KL*

När jag var inne på Hööks i Malmö och köpte Lifford tränset (är det väl, det med vit fodring på nosgrimman?) så kände jag på det rundsydda tränset med bred nosgrimma. Men jag tycker att allt det rundsyda kändes som gummi (!) och inte läder :crazy: Föll inte mig ismaken efter man klmämt på det :cool:

Jag gillade det rundsydda! Så det fick följa med hem. Jag har ett Artemis, och det här känns mycket mjukare än det.
Det är roligt hur det är olika, Ett Lifford skulle aldrig få följa med mig hem på grund av hur det känns i lädret t.ex. :p

Dock köpte jag ett svart. :cry: Jag har ju en svart dressyrsadel och kommer inte att köpa en ny på länge, då den passar
hästen och jag kan helt enkelt inte att en ny Childeric bara för att jag är fåfäng och föredrar brunt. Men jag kan ju inte
rida runt i svart sadel och brunt träns hur länge som helst, så då fick det bli det svarta rundsydda tränset.

Det bruna var på tok för rödbrunt för att fungera på min ponny ändå. :p

Ja och så köpte jag två halsdukar och den blå quiltade jackan som var på rea! Stoor i storleken, med jag ska ändå modifiera om den
då den inte har någon midja och är ganska tråkig som den är. Fram med symaskinen och lite skinn. :d

Provade en ny svart quiltad jacka, Det är helt GALET hur de tänker i storlekarna. Jag som INTE är småväxt och smal kunde
sätta på mig en XXS med tjocktröja på mig. Visst såg lite tajt ut med en tjocktröja under, men med en vanlig T-shirt hade jag lätt kunnat ha XXS...

Jga gillade oxå det rundsydda, tyckte kvalitéen kändes rätt bra! Och jag fick nogtag i ett bra Lifford-exemplar för mitt är supermjukt, är jättenojd med det :)

Var på hööks i helsingborg idag. Fick med mig ett ljusblått showmaster schabrak. Trevlig färg, valde mellan det och det limegröna.
Sen blev det en rockfishväst från rean för 150 kr, samt deras nya ryktväska/låda från showmaster.
Vovvarna fick vars ett märgben efter deras blodgivning idag också

Tittade också på det rundsydda tränset, men det var något med det som inte rktigt föll mig i smaken. Skulle däremot varit trevligt med ett rundsytt remont!

Sådär ja!

tr-1.jpg

Det var faktiskt fint! Är alla spännen i nacken? Ingick tyglar, rundsydda? Vill du tala om lite i smyg vad det kostade... Om du vill får du gärna visa en bild på hästen också, gör ju inget å se mer av din fina ponny!!

KL
Ska se om jag kan muta pojkvännen så vi kan åka till kållered i helgen, vi ska ju ändå till Ikea, synd bara att vi har närmre till bäckebol..

Glömde såklart att fota skydden idag. Men de har perfekt passform!
De kostade 229:- billigt!!!

Det kostade 659 kr, nosgrimmans spänne var inte uppe i nacken, men sidostyckenas spännen var i nacken.
Det ingick inte tyglar, men jag köpte rundsydda tyglar till. Inser nu att jag inte har något pannband till tränset! Suck. :p

Tänkte testa det idag på ponnydjuret. Lär väl inte bli några vidare bra bilder idag i bäckmörker, men jag kan ju fota om du vill se!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka