Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

Aha okej, du får gärna fota, alltid kul att se!

Bison: Ingen fara på taket! Låter bra iaf!!

*kl*

Tittade på hemsidan just nu och där ligger det nya tränset Claridge House Hamilton.....

En ren kopia på HV asg asg asg

Men det var väl bara väntat då dom hade en Dyon-kopia i förra katalogen..... fniss fniss fniss

*KL*

kanske jag klämde på ett dåligt exemplar av det rundsydda? men det e jättefint att tittap å men tyckte det kändes så gummiaktigt...

Men fick med mig ett mkt bra exemplar av Lifford tränset. Mkt mjukt och passar hästen bra :laugh:

Ja alla delarna är lösa och nackpaddingen lika så!

Tack!

Det var galet litet i storleken! Sidostyckena räckte inte ens till på sista hålet, får köpa ett full imorgon istället. :)

Vart hittade du det, jag kikade precis och hittade inget...

Edit, hittade det när jag letade bland tränsen, men det gick inte att söka på hamilton!

*kl*

Hööks har ju inte kvar thorowgood t6 dressyr längre :(. Jag som tänkte jag skulle ta hem och prova en sån på pållen till våren.. Någon som har koll på vad thorowgood t8 dressyr passar för typ av ryggar?

kl

Vet nån vart man kan hitta snygga pannband till kandar (som inte är OS)? Köpte nyss ett rundsytt träns och det blev väldigt tajt med alla remmar som skulle få plats.

Jag funderade också på vart man kan hitta kandarpannband. Det rundsydda från hööks kanske inte går ned i vanliga pannband
Jag har ju såklart ett i brunt från OS, men behöver ett svart, som helst inte kostar lika mycket som ett OS. ;)

Precis! Fast jag vet inte vad jag ska ha för stenar. Silver går bort då hon har så mycket vitt i pannan,
och champange har jag ett i brunt läder och det är inte så snyggt på henne.

Bättre då med mitt bruna med guldpärlor och glitter eller det bruna med bärnstensbling. :love:

Ett litet tips är att köpa valfritt pannband och sen be sadelmakaren göra öglan där remmarna går igenom större. Kostar inte alls många kronor och då kan man välja vilket pannband man vill:-)

T6 och T8 är gjorda på samma bom, så T8 borde passa din häst.

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Hööks har ju inte kvar thorowgood t6 dressyr längre :(. Jag som tänkte jag skulle ta hem och prova en sån på pållen till våren.. Någon som har koll på vad thorowgood t8 dressyr passar för typ av ryggar?

T6 och T8 är byggda på samma bom och passar lite rakare ryggar.

Skönt att höra. Då är T8 värd att prova då :). Min häst är åt rakare hållet, endast svagt svängd då hon står still.

*delvis kl*

Har kikat lite på en sån sadel till min unghäst, hon är också väldigt rak i ryggen och jag tror den kan tänkas passa.
Blir bara så besviken på att alla sadlar hos Hööks är minst 17" :mad:
Hästen i fråga kan inte ha något större än 16", max 16,5" om vi har tur. Men har Hööks ens möjlighet att ta in något i den storleken?

T8an görs väl inte i mindre än 17" så tror inte att de kan ta hem en tyvärr. Annars så brukar de kunna hjälpa en att ta hem andra storlekar/modeller även om det enligt min erfarenhet kan ta ett bra tag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka