Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

*kl*

Någon som klämt på detta täcke?

600779_01.jpg

Är ute efter ett 400g innetäcke och undrar hur detta är. Står en kommentar på sidan att det var tunnt. Hur upplevde ni det?

Ditt ser ut att vara jämnt i färgen, kanske lyckades de hänga ut tre måndagsex i butiken?!

Oh nu blev jag ännu mer sugen på det! :D
Har varit och klämt på de olika 2ggr nu, men kan ändå inte bestämma mig :D

Ska vara ärlig och säga att de andra som hängde såg ganska ojämna ut i färgen och mitt var inte perfekt, men allt tog sig och blev jämnare efter en inoljning, så de exen i affären mår nog inte så bra bara... Mitt sa slurp och blev superfint!

Jag har Artemis, va tll hööks igår och kollade på det nya rundsydda, känns nästan onödigt att köpa det om man har Artemis, dom var ganska lika ändå, ja förutom att man spänner i nacken då. Tror jag skippar det rundsydda.

knapplån
Kan man köpa ett brunt träns(mot det möka hållet) om man har svart sadel tycker ni? Vill nog ha Ardfieldtränset i det bruna, men sadeln är svart...skulle det se knas ut? Eller mathar ni exakt? :D

De är väldigt lika ja. Tycker dock Artemis är snäppetbättre an det helt rundsydda i passfomen. Är inte het nöjd med det helt rundsydda...men det får snna kvar osm extra räns och ev promenad/tömkörningsträns ;)

*KL*

Var inne på Hööks i lördags och en vojlock med islandsfärgerna fick följa med hem, tillsammans med ett sadelöverdrag och ett halsband till hunden :D

Tänkte köpa två vojlockar (det går ju knappt att få tag i nu för tiden) men den såg väldigt smal ut så jag ville pröva först. Men det kommer bli en till sån så hästarna har en varsin så jag ka byta eftersom jag har samma sadel på dom :)

KL

Jag fick katalogen idag (eftersändning), men var ganska förberedd på nyheterna:D

Råkade dock hamna på sadelsidorna och fick syn på Pessoa-sadeln, på bilden ser den ut att kunna passa min häst faktiskt. Hur går man tillväga om man vill prova Hööks sadlar? Någon som gjort det? Har ganska nära till ett varuhus.

man köper den. Låter lappar o allt sitta kvar. Provar väldigt väldigt försiktigt. Passar den inte lämnar man tillbaka o får pengarna tillbaka.
Men de kan neka att ta tillbaka den om den ser minsta använd ut så var försiktig.

Man kan ta med hästen till vissa av butikerna och prova sadlar. Vet inte var du bor, men stämmer det att du bor i Skåne är Helsingborg och Halmstad närmaste butikena som har den servicen. Kolla under butiks-fliken på hemsidan.

Fast där vet jag inte riktigt hur dom tänker? Hööks i Helsingborg är inte direkt ett ställe där jag vill lasta ur och prova sadel. Lite svårt att prova ut i transporten oxå. :p Men dom kanske har någon annan lösning som jag inte har fattat? :confused:

man köper den. Låter lappar o allt sitta kvar. Provar väldigt väldigt försiktigt. Passar den inte lämnar man tillbaka o får pengarna tillbaka.
Men de kan neka att ta tillbaka den om den ser minsta använd ut så var försiktig.

Misstänkte att det var så, då ska jag snacka med dem i butiken.

Gaia Malmö är min närmsta butik, jag är väl kanske inte jättepositiv till att ta in hästen i den smeten, men å andra sidan är det knappast värre än ATG-kliniken i närheten:D

Någon som testat detta bettet?
500568_01.jpg

Funderar även på deras anatomiska (finns inte på hemsidan, men i katalogen) tredelade muffbett, någon som testat det?

*kl*

Nu kommer jag med en massa frågor.

Hur är det turkosa elevation schabraket i färg?
Var så jäkla sugen på CRW Derby Sweatshirt (sid. 12 i katalogen) i den turkosa. Men är det samma färg? Tycker schabraket ser snarare ljusblått ut och koftan typ grön.. :crazy:

Vad tycker ni om Showmasters Vindicia Kombitäcke? (sid. 65) är det bra? Varmt? Hur är det i storlek i bogen? något mer?

Horsepower Bolt regtäcke (stl. 85) på sid. 77. Är det lika skum passform på det som deras tidigare? Jätte stort i bogen, kort på sidorna och långt?

Samma frågor som ovan fast med Thermomasters pony outdoor täcke på sid. 79. Ingen erfarenhet av Thermo Master alls.

Det kompletta tränset på sid. 91, hur är det i stl. minishetland? Stor käkrem? passform?

Vad tycker ni om deras stallbandage? (sid. 133)

Broddsetet på sid. 151, är det värt att inhandla? håller broddarna, eller ska man satsa på andra?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m

Hästrelaterat

Tillbaka