Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Sv: Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Hööks ridbyxor är absolut skit, de spricker direkt i tyget om man försöker rida i dem... jag köper inget annat än Pikeur (och ett och annat par Eurostar) och det lönar sig i längden.

Det enda jag egentligen köper regelbundet från Hööks är deras billiga skydd med ludd i, till min häst som måste ha skydd i hagen. De är absolut outstanding som hagskydd och kostar nästan ingenting. Och ridhandskar.

Deras ridkläder, täcken och läder är jag för misstänksam mot kvalitétsmässigt.

Håller också med om att Hööks har blivit bättre! De är rätt moderiktiga och jag har kommit över att de rippar andra märken hejdlöst:p. Gör att man som fattig student kan få snygga prylar till halva priset även om valitén inte är lika hög. Exempelvis HW´s rippade fleecekollektion. Nu även i blått (vilket retar mig eftersom jag köpte det bruna ländtäcket i höstas, men nu vill jag ha det blå:p).

Tycker att det fanns lika mycket i denna katalogen som ja ville ha som det bukar. Tycker att layouten på katalogen var riktigt snygg och framsidan var fin utan en massa text!

Sen har jag helt klart haft tur med alla mina höökstäcken och annat jag köpt, inget har gått sönder och jag tycker att kvalitén håller en bra standard för priset:). Har även två par ridbyxor (varav det ena köptes på rean i år). Men det andra paret är ett år gammalt och mina absoluta favoritbrallor! Supersköna (lika sköna som mina Pikeur!) och de ser fortfarande knappt använda ut trots att jag tvättar flitigt.

Senast ändrad:

Lädret kanske är bra i förhållande till priset men riktigt bra läder är det ju inte.

Hittils är mina erfarenheter av hööks att:

Ridkläder går sönder typ på en gång både i sömmar och tyg - Pikeur, Ástund mfl håller många år och är då i längden billigare.

Ridskor/stövlar går sönder för fort - Ariat, Sarm Hippique, Cavallo mfl är också dyra i inköpspris men håller många fler år än tex CRW

Täcken har jag inte hittat någon häst som passar i + kassa - Tex HW och Bucas passar ofta och håller länge

Grimmor/grimskaft går sönder för minsta lilla ryck - Walsh grimmor håller för det mesta vilket är ett måste för mig

Benskydden är oftast kassa - Jag köper hellre NEW som fungerar

Sen finns det ju alltid produkter som tex gummiboots de är i mitt tycke ganska likvärdiga vare sig man köper dyra eller billiga och de går sönder ändå och då kan man ju lika gärna köpa billiga.
Vet man med sig att man vill köpa 10 par ridbyxor om året i olika färger ja då kan man väl köpa billiga från Hööks

Jag personligen föredrar att köpa ritkigt bra men få saker istället som jag har lääänge för det mesta blir bara bättre med tiden i mitt tycke.
Jag handlar förbrukningsvaror på Hööks och när de har vettiga saker i butikerna tex köpte jag en Stübben träns där för ett riktigt bra pris :d

Men jag är ingen shopaholic som många här på buke är :cool:

LESS IS MORE

Senast ändrad:

Jag köper ju inte så mycket olika saker från Hööks. Köper lädervaror, men då jag inte heller är shopaholic i meningen 'nytt träns varje halvår' så blir det inte så många. Utan det blir om jag byter läderfärg pga ny sadel t ex, eller skaffar ny häst alt unghästen blir stor. Sen det träns/etc jag köper det har hästen resten av livet typ.

Däremot är jag matchningsnörd, så t ex nu har jag träns, tyglar, förbygel och benskydd ur samma 'serie'. Lädret var mjukt, gick att vrida hur mkt som helst redan vid köp, och har klarat användning och vanvård strålande. Absolut är säkert läderkvaliten bättre i ett 1500 kronorsträns. Men jag lägger inte mer än 350 - 400 kr på ett träns. Och Hööks Claridge House har spöat skiten ur alla andra träns i den prisklassen jag nånsin köpt, inkl när jag köpt t ex HUbertus på rea.
Så, det är i särklass bäst läder osv i den prisklassen jag hittat, och jämförbart med det läder i 800-kronorsklassen jag stött på.

Sen har jag köpt grimmor och så på rea, och t ex CH 'blinggrimman' de hade för 1 - 2 år sen (med rosa el ljusblå stenar), den är handskmjuk i lädret. Vilket är många gånger bättre och mjukare än andra 2 - 300 kr lädergrimmor jag haft. (Nu köpte jag den nedatt 50% och sen halva reapriset iofs, men även till fullpris så står den sig väl).

I övrigt köper jag mest förbrukningsvaror, lite stallinredning, grephuvuden etc och gummiboots där. Och där är det ju ingen skillnad att tala om.

Jag har ju 'mina märken' så att säga. Jag provar mig fram, sen efter X år har jag hittat mina favoriter. De som är prisvärda (behöver inte alls betyda billigt, jag köper t ex bara Bucas Buzz Off flugtäcken och Boett eksemtäcken), hållbara, har bra passform etc. T ex täcken är det HW, skydd NEW eller PC osv. Och lädervaror är det Claridge House.

Nylongrimmor har jag en uppsjö från Hööks, alla möjliga av de billiga varianterna. Ingen har någonsin gått sönder, inga grimskaft/grimskaftshakar heller, trots belastning/provokation. Men kan ju kanske vara så det är väldigt bristande kvalitet? Länge sen jag hade t ex den svårlastade herrn som effektivt hållbarhetstestade saker. På den tiden köpte jag för övrigt bara Horse Saver grimmor, just för de höll osv ;)

Men mycket beror nog vad man jämför med. Är man van med 1200-kronorsträns, så är nog CH läderkvalitet inte så mkt att yvas över kanske. Men jag jämför inom samma prisklass så att säga, och då är de hitills utan konkurrens.

Jag tycker att den nya katalogen var både bra och dålig. Blev ganska besviken på att det knappt fanns några nya träns eller grimmor, och många snygga schabrak var det ju inte att tala om! Särskilt det där "sportschabraket" med rutiga kantband var ju hejdlöst fult. Det var så smaklöst och gräsligt att jag nästan fick ont i ögonen!

Kan dock tänka mig repgrimman med tyglar, det nya röda dressyrschabraket, det bruna fleecetäcket, fleecetröjan på sida 3, de nya transportskydden samt den neoprenefodrade grimman i ny färg.

Många av de nya ponnygrejerna är även skrattretande fula och ser väldigt billiga ut! :rofl:

Det jag tänkte på mest nu var att deras skodon, chaps, stövlar mm ligger ganska högt i pris... mina ariat-kängor har jag betalat ca 100 euro paret för. Och chapsen från samma märke kostade ca 130 euro. Ett par snyggare stövlar (de bruna med snörning som jag annars tyckte var snygga) från Hööks kostar nästa lika mycket.

Ja kvalitén är minst sagt pendlande..!

Letade som tusan efter bekväma och hyfsat billiga kängor i höstas, mer för att ha i skogen än att ha i stallet. Hittade till slut precis vad jag sökte på Hööks. Nu används de dock i stallet dagligen och har redan gått sönder :cool:

Sen har jag ett par ridbyxor som är ett år gamla och ser helt nya ut. Älskar dem! Extremt bekväma, bra skoning och både färg och passform är samma som när de köptes. Likaså en tröja jag köpte samtidigt, helt perfekt och fortfarande lika fin.

Införskaffade nyligen CH remontträns och är förvånad över kvalitén på lädret. Har velat ha ett sånt träns länge och det var bra mycket mjukare och finare än de andra tränsen som hängde där, de var mycket mer plastiga (speciellt gold medal).

Jag tyckte det fanns lite kläder jag kan tänka mig i nya katalogen, likaså något schabrak :) Men jag vill klämma på sakerna och prova dem först, kvalitén kan ju variera stort även mellan samma produkt.

Hööks ridbyxor är absolut skit, de spricker direkt i tyget om man försöker rida i dem... jag köper inget annat än Pikeur (och ett och annat par Eurostar) och det lönar sig i längden.

Till exempel CRW Classic har samma tillverkare som whitakers ridbyxor...
Dom är otroligt fina och välarbetade!

Och lädret är det inget fel på, absolut inte. Men man får vad man betalar för ;)
CH och goldmedals läder är bra grejer! Däremot inte 189 kronors tränsen, men det är bra att dom finns för dom som inte har så mycket pengar att lägga ut eller bara behöver ett kort tag!

Letade som tusan efter bekväma och hyfsat billiga kängor i höstas, mer för att ha i skogen än att ha i stallet. Hittade till slut precis vad jag sökte på Hööks. Nu används de dock i stallet dagligen och har redan gått sönder :cool:

Reklamera?

Om jag hade haft kvar kvittot... :cool: Har flyttat sen dess och kan inte hitta kvittot nu tyvärr. Det är väl omöjligt att reklamera utan?

Du behöver inte kvitto för reklamation. Men du måste kunna bevisa att de är köpta där och när. T ex om det då är Hööks eget märke så kan du ju bevisa det är köpt där. När är värre, men t ex visa att du betalat med bankkort eller kreditkort funkar ju, om du bara köpte skorna där den där dagen. (typ. Hööks egen sko, kostar 299 kr. Du kommer in med ett par skor av Hööks eget märke, kan visa att du handlade på Hööks den 9/10 2010 med kontokort, summan var 299 kr).

Är det en vara som inte funnits i sortimentet så länge blir dte ju lättare även om du köpte mer grejer den där dagen.

Tillägg: Kan du bevisa vilken dag du handlade och vad plus summa, så bör Hööks kunna plocka fram en kvittokopia åt dig iom att de har datoriserade kassor. Även om du betalt kontant. Har du betalt med kort räcker ju datum och summa.

Senast ändrad:

Jag ska faktiskt dit imorn så jag ska absolut ta med skorna och fråga :) Om jag är hemskt morgonpigg hinner jag kanske skriva ut ett kontoutdrag. Vad bra att jag skrev här, hade faktiskt inte en tanke på att jag kan reklamera!

Det är en söm som spruckit så det är ett hål i sidan av skon, det är väl rätt dåligt för att par läderkängor inköpta i augusti?

Annars kan du ju försöka ändå! Men räkna inte med att få några pengar tillbaks, nya skor eller tillgodo.

Men i och med att hööks har så mycket kampanjer av olika slag är ju kvitto att föredra! Eller om du hittar kontoutdrag eller vet dag och tidpunkt :)

Vad köpte du för känga?

KL

100 gramstäcke med lite stadigare yttertyg och halvhals!! :laugh::laugh::laugh:

Elvira har haft sönder sitt, men jag lagade det. Nu finns möjlighet att snabbt skaffa ett nytt om lagningen inte håller. Äntligen! :D

CRW Canter är det. Väldigt besviken för skon är superbekväm både att gå och rida med. Men jag pratade med dem idag, hann inte skriva ut kontoutdrag så jag tog inte med mig skorna. Men det skulle inte vara några problem!

Köpte för övrigt den v-ringade tröjan och en svart bastop. Båda var mkt sköna och fina. Provade även den gråa ziptröjan med stor krage, myyyysig!
Klämde även på lite utetäcken men yttertygen är så sjukt tunnt :crazy: Dock tycker jag det randiga ponnytäcket är tufft, haha! Man får nästan ont i ögonen av att titta på det.

*knapp*

Jag var in en snabbis (yeah, right ;)) och kikade lite idag. De blommiga strövlarna är sjukt söta! :D
Om det finns fler rosa-fanatiker med stor häst så kan jag avslöja att det rosa dressyrschabraket i strl cob är precis lika stort som de andra schabraken i strl full :angel:
Bling-bältet var inte värt 399,-!
Köpte lite oplanerat denna tröjan, superskön! Dock måste de vara ganska stora i storlekarna, jag tog en XS som visserligen sitter tight men väl gick att knäppa runt min gravid-i-månad-8-mage. Tillräckligt lång i ärmarna trots att jag är lång (175)! :bow:

Jag var inne på hööks idag och tänkte prova de bruna stövlarna med snörning som finns på sidan 46
Det slutade med att jag köpte dem. Blev positivt överraskad och väldigt glad över att vidden kunde justeras med snörningen.
Fynfade också ett par helskodda ridbyxor från HH för 150 kr

Liknande trådar

Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har... 2
Svar
31
· Visningar
1 768
Senast: golit
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 192
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka