Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Sv: Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Jag blev mäkta förvånad över de stövlarna, då jag har ett par nästan likadana - från Din Sko :D Mina har grövre sula men de är bruna, snörning, ett spänne högst upp... Älskar dem men känns lite overkill att köpa likadana ridstövlar :angel:

Fiorano: Ja det stack nästan i ögonen men det var coolt! Åkte till en annan butik som också hade ett randigt fleecetäcke i alla färger, fast det var inte hela täcket som var randigt. Nytt mode? :D

Jag är gillar inte säsongsfärgerna i senaste katalogen. Väldigt mycket blått och lila som inte alls faller mig i smaken.

Men plånboken ligger inte säkert för det, hittade i alla fall ett par saker jag ska klämma och känna på så snart jag besöker någon av deras butiker, bland annat det nya islandstränset (med aachennosgrimma) och huvtröjan med blommigt mönster i huvan.

Har ingen möjlighet att lägga upp bild nu, men de skulle nog inte bli stor skillnad mot bilderna på deras hemsida

Oki:). Ska åka förbi imorgon och känna på dom iaf. En nackdel med Hööks brukar dock vara att grejerna inte alltid ser likadana ut irl som i katalogen..

*KL*

Nu har jag tittat igenom katalogen lite bättre, och hittat en sak som jag måste köpa ( förutsatt att det är lika snyggt irl). Nämligen tränset CH Challaghan:love: med lackad nosgrimma. Skulle passa super på nya hästen :D.
Pricken över i't skulle vara att byta ut orginalnpannbandet mot ett swarowski:angel:.

;)

Vill också kunna åka till butik :cry: Men såg att de skulle öppna ny butik på Värmdö också, det är bra för där bor svärföräldrarna =)

Såg väldigt slarvigt gjort ut, liksom. Lite plastigt! Det svarta såg mycket bättre ut än det bruna.

KL

Jag hittade inte heller ngt direkt som jag kände var nytt och intressant.
Däremot ska jag faktiskt köpa dessa, då jag är helkass på att linda ben..

610330_01.jpg

Jag funderar på det bruna regntäcket "triton" ser sååå snyggt ut, men då är jag ju svag för allt i brunt ;)

*KL

Jag vart nästan lite besviken, det fanns inget direkt som jag ville ha. Nåt täcke kanske, men samtliga täcken jag köpt från Hööks har dels suttit dåligt och gått sönder fort (delvis tack vare täckesätaren då... Men täckena från Ge-Kås håller längre).

Däremot blir det kanske nåt schabrak snart, behöver ha några fler till dressyrsadeln. Synd bara att det inte fanns något som föll mig i smaken. Jag hade dessutom blivit än mer lättflirtad med bra, snygga och matchande benlindor :D

Senast ändrad:

*kl*

Jag var på Hööks igår och jag är kär i Venetostöveln!!! Åh vad jag vill ha! Började planera att kunna köpa dom nästa månad, men på natten bet jag av en tand, så det lär ju inte hända...:(.

Däremot kopte jag den här sadelgjorden som jag hoppas att hästen gillar:).

Den gjorden har jag, riktigt bra tycker jag - och ponnyn gillar den. Han är iofs inte speciellt kinkig ;P

*kl*

Jag var på Hööks igår och jag är kär i Venetostöveln!!! Åh vad jag vill ha! Började planera att kunna köpa dom nästa månad, men på natten bet jag av en tand, så det lär ju inte hända...:(.

Däremot kopte jag den här sadelgjorden som jag hoppas att hästen gillar:).

Sa ju att de var snygga :) Och visst skilde det inte mycket på bilder och irl?

Blev lite besviken på nya katalogen, tyckte inte att det fanns så mycket nytt..
Det jag tänkt beställa framöver är ett novabett, BoT damasker, cushion tape grimma och ryktväska (tycker att det är så jobbigt att bära runt på min stora ryktlåda + att den tar så mycket plats). Eventuellt nya ridbyxor och ett dressyrschabrak med brodyr. Skulle även behöva en ny ridhjälm, har kikat på BoT EQ2 MIPS och så skulle jag inte tacka nej till BoT nättäcket. :angel:

Oj, nu blev visst min lista ganska lång ändå.. ;)

Senast ändrad:

Jag hittade allt lite jag tyckte om, sen kommer jag nog inte köpa så mycket för jag har inget som jag är i behov utav.

Men jag skulle vilja ha:

• Ridjeansen på sida 5 för 649kr.
    Crown ridbyxa på sida 7 för 499kr.
    T-shirt på sida 8 för 79kr.
    Sweatshirt på sida 12 för 279kr.
    Pike på sida 14 för 139kr.
    Fleecetäcke bruna på sida 66 för 299kr.
    Fly hood på sida 71 för 99kr.
    Artemis tränset på sida 90 för 749kr.
    Tudor kandart på sida 92 för 779kr.
    Schabrak Ambition i brunt och svart på sida 122 för 249kr.
    Dressyrskydden på sida 129 för 729kr.

Sen gillar jag även dessa, fast de kommer jag inte att köpa.

• Softshelljackan på sida 21.
    Nubuckstöveln med snörning.
    Premium Cyclone ser bra ut men jag saknar kartborre i fronten.
    Correction fårskinnspaddarna.

Sen så skulle jag vilja ha de V-ringade tröjorna i brunt och marin, då skulle jag köpa dem direkt!

Artemist eller tudor, ska jag köpa i brunt när jag har bestämt mig vilket utav dem jag vill ha!

*Sure Seat, Crown och Exellent tycker jag ser helt okej ut i katalogen så kanske blir nån utav dem :)
*Hjälm; CRW Coolmax på s. 44.
*Flugmask D. på s.72. Köper jag jämt:bow:
*Randig Cushion tape grimma s.84
*CH Ashford i svart skulle jag vilja ha till min herre:love:

Det var nog allt. Tycker kataloerna blir sämre och sämre, ganska tråkiga färger iår.
Håller med Alexandra om att Claridge House läder är bäst i sin prisklass!:)

Det var nog allt. Tycker kataloerna blir sämre och sämre

Det tycker jag också, MEN jag inser ju att det beror på att jag inte har behov av så mycket prylar nuförtiden.
För 15 år sedan behövde jag ju ständigt bygga på lagren, så är det inte nuförtiden när jag redan "har allt".

Det tycker jag också, MEN jag inser ju att det beror på att jag inte har behov av så mycket prylar nuförtiden.
För 15 år sedan behövde jag ju ständigt bygga på lagren, så är det inte nuförtiden när jag redan "har allt".

:eek::eek: Hemska verkligehet!!

Jag upptäckte ungefär samma sak i våras någongång, och dessutom att jag blivit väldigt kräsen :cry:

Kan rapportera att det gick utmärkt att reklamera skorna utan kvitto. :)

Liknande trådar

Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har... 2
Svar
31
· Visningar
1 768
Senast: golit
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 192
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka