Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Inka-90

Trådstartare
Nu är nya sommarkatalogen för 2011 här! Ni kan väl berätta vad ni tycker om nyheterna, visa gärna bilder på saker ni köper från nya katalogen.

Sv: Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Jag fick katalogen idag, men somnade i feberfrossa precis då så jag har inte hunnit kolla ordentligt i katalogen. Ska göra det snart :)

Jag har inte fått katalogen ännu :(

Har däremot fått katalogen på mailen, men den var så jobbig att titta i så väntar tills den dimper ned i postlådan istället :d

Dock hann jag se en skymt av ridbyxor med gubbveck fram å ett par såna blåa ska jag nog införskaffa mig om de sitter vettigt :D

Var idag inne på hööks för att kika lite på nyheterna, tanken var att det blårandiga skrittäcket skulle få följa med hem. Men istället hittade jag det bruna för 94 spänn bland rean, som hittat! ;)

Jag tycker det fanns en del roliga grejer, dock ser mycket ut att vara som det gamla fast med någon ny detalj bara. De nya nubuckstövlarna var ganska snygga faktiskt. :)

Själv blev jag glad över att se ett kimblewick för små hästmunnar. Men det hjälper ju inte när det är ledat... -.- Å andra sidan var det bara bilden som visade ett ledat, har inte sett i någon beskrivning att det står om det är ledat eller inte?

Jag tycker det var en ovanligt tråkig katalog med tråkiga färger om man nu inte har en liten ponny och gillar ljusblått/rosa/lila =/

Ja det var ingen rolig katalog :/
De nya correctionfårskinnspadarna kände jag på för 1-2 veckor sen men jag har inget att jämföra med (har inte klämt på Mattes correctionspad). Men själva kvalitén verkade bra.
(men det blev fårskinnsschabraket som följde med hem för den hade fårskinn på större yta= passar bättre till Espaniolan).

*KL*
Såg att flera saker bytts ut mot tidigare, som inte varit med på rean. ( Då räknar jag självklart inte med sånt som vintertäcken, vinterkläder m.m.) Till exempel något träns var utbytt och även utetäcket med 100 grams fyllning till ponny. Flera andra saker också. För det mesta brukar ju utgående saker på Hööks hamna på rean, men någon som vet om de bara helt enkelt slutar sälja tex det träns som inte finns med?

*hm lite konstig fråga kanske... Men hoppas att ni förstår hur jag menar. :P*

Ibland reas det och ibland säljs det bara tills det tar slut, det är lite olika.

Men du som gillar rött måste väl tycka att täcket på framsidan är shysst? (har för mig att det var du som ville ha rött i alla fall ;) )

Ribyxorna med gubbveck finns endast i herrstorlekar, men du kanske är en herre? :)

Vafasiken då! SUCK näe jag e inte gubbe jag e så mkt tjej det bara går att bli...

Men ridbyxor med gubbveck brukar ha såå mkt bättre passform, men numera är det ju oftast herrbyxorna som har det ...

DUBBELSUCK

Jag som trodde att jag äntligen hade hittat ett par till igen...

Jag har lite svårt att köpa ridbyxor de måste vara helskodda rätt marinblå färg och helst gubbveck på...

Du kan gissa hur ofta jag hittar ridbyxor som jag gillar.. alltid något som fattas..
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Det har varit/är rea på ridbyxor med gubbveck, visserligen inte marinblå men ändå! Och inte helskodda heller i och för sig. :)

Nu har jag inte haft ridbyxor på år och dar men jag har alltid föredragit dom med gubbveck, mkt skönare!

Men du som gillar rött måste väl tycka att täcket på framsidan är shysst? (har för mig att det var du som ville ha rött i alla fall ;) )

Haha, ja det är helt rätt! Du har koll du! ;)
Tyvärr var vi tvugna att avliva min älskade ponny:cry: i november, hon som passade så otroligt bra i rött.
Nya hästen är fux så blir nog en annan färg på henne ;).

Har kollat lite fort har inga åsikter så än :p men tråkigt att de inte har fått in något annat regntäcke från horse power , de illa med stjärnor känns lite för barnsligt :p

Flughuvan jag köper varje år är i år vit istället för blå-beige!
thats it ;)

Men jag trodde jag svarade på Alexandra_Ws inlägg. Jag är totalt snurrig idag verkar det som... :D
Men det var ju bra att det stämde ändå, haha!

Jag gillar (knall)rött ja. Täckets färg var fin =) Men övrigt ang täckte imponerade inte. Sen haaar jag ju en hel garderob med illröda Horsewaretäcken ju, så lite svårflirtad oavsett där. Men gillar inet TM-täcken.

Gillade stövlarna med snörning, förutom spännet på sidan... det var lite overkill. Men jag skulle nog inte betala nästan 2000 spänn för skodon från Hööks, när man kan få kvalitétsläder för inte särskilt mycket mer.

*vill väl egentligen säga att jag inte är ngt jättefan av h**ks ävne om jag har en hel del därifrån o slinker in i affären med ngt me dmig ut varje gån gjga är i stan, o ja jag har redan hunnit bläddr aigenom o sätta kryss*

*gillade jackan på sid 17, den svartgrå, men kommer nog inte köpa.

*ridregnrocken sid 23 som funnit sinnan står fortfarande på min lista.

*sid 26, supergulliga lena furberg Tshirten och sid 27 ridbyxorna!!!! (fasen att det är knäskoning) MEN. jag är 23 år o 170 lång.. hade de iaf funnits upp till 164 eller ännu hellre 170 så hade jag ju kunnat köpa, men jag lär inte få på mi gång 146/152 :crazy:

*sif 48, steeds syntetläderstövel, om sommarmodellen är som vintermodellen verkade så kanske ett par sådana köps! (någon som har?) ska jag lägg amer pengar köper jag hellre mountain horse.

*sid 77 tycker furbergschabraken var lite tråkiga denna gång... men kanske att vi köper ngt (har alla andra furbergschabrak som funnits så..) men NÄR kommer dte fle ri fullstorlek????

*sid 78 lila/rosa täcket, min spanjor säger att hAn vill ha ett sådant... men alla säger tat jag inte får ha rosa på honom.... (han har redan ett rosagrått dödskaleltäcke)

*sid 102 gold medals bridongbett.. om jag inte lyckas hitta 3delat bridong i mässing...

*sid 112 H plaststigbyglar med bred fotplatta

sid 115 angående paddarna, var först superglad när jag såg att de hade GRÅA paddar men hööks ska väl ändå vara lågpris? får ju en mattespadd för nästan samma kostnad.

*sid 123, ska kolla up den gröna färgen på det schabraket om dte kan matcha våra benskydd elle rngn av lindorna.
annars besviken på schabraken, tråkiga jordfärger bara :(

*sid 136 repgrimman med tyglar och repgrimman i regnbågsfärger lär jag köpa, haha.

så summa: inte mycket av det nya som lockade.... men lär nog trots det spendera pengar när jag åker dit nästa gång

Liknande trådar

Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har... 2
Svar
31
· Visningar
1 768
Senast: golit
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 191
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka