Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Sv: Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Jag ska åka till Hööks idag, det blir nog lite shopping :D

Jag ska prova ridbyxor så det står härliga till, alla deras jeansvarianter ska jag gå igenom. Deras jeansridbyxor som finns i tre färger ska jag titta på den svarta varianten av, men jag tycker att det är synd att de knäförstärkta kostar 449.- medan om man vill ha helskodda så är det plötsligt 200.- till ... Det är ganska stor skillnad tycker jag :( Undrar om Hööks har några knäskodda? Det ska jag hålla utkik efter! :idea:

Sedan ska jag prova ridstövlar också. De hade ett par svarta läderstövlar för ca 1199 (?) som kanske är något, annars får jag prova deras syntetläderstövel som gick på nån femhundring. Lite smått och gott som handskar och strumpor lär väl hänga med hem också :D :angel:

Är det någon som vet om det finns några reagrejer kvar i affärerna eller om det bara är via postorder?

Här ska shoppas! :d :laugh:

Det var inte så mycket aom lockade. Jag blir dock lika förundrad varje gång näsr jag tittar på westernavdelningen. Att de envisas med att ha kvar den där hemska bilden på den stackars painten med bettet uppdraget till öronen.:crazy:

*kl*

Ska kika på hundtäckena när jag åker förbi Hööks nästa gång, skulle vara praktiskt att ha ett regntäcke till labben när hon är med på ridturer när det regnar. Så blir det lite mindre blöt hund att hantera när man kommer hem efteråt... men problemet är att alla täcken jag ser överallt verkar vara fodrade också.

Framåt sommaren måste jag nog investera i ett exemtäcke till lillgrabben, inte för att han har exem utan för att alla flugtäcken har dålig passform. Är Hööks variant något att ha? (Vill inte betala över 1000 kr för ett täcke iaf, de går sönder i vilket fall till slut när hästarna går ute 24/7)

Någon easitrug ska införskaffas iaf. Och ett hackamore med långa skänklar. Äntligen en affär som säljer såna igen, har behövt ett ganska länge nu...

Nu har jag fått katalogen och har bläddrat igenom den..

Men det var ingenting som jag spontant ville ha där :(

Iof tycker jag att Hööks tyvärr bara blir sämre för varje år :(

Inte speciellt billigt och mest skräp, man behöver inte lägga till så många kronor för att få bättre produkter från andra håll...

Är lite besviken - skulle vilja ha det som när man var liten och kryssade i något på nästan varje sida som man ville ha :)

*kl*

Ska kika på hundtäckena när jag åker förbi Hööks nästa gång, skulle vara praktiskt att ha ett regntäcke till labben när hon är med på ridturer när det regnar. Så blir det lite mindre blöt hund att hantera när man kommer hem efteråt... men problemet är att alla täcken jag ser överallt verkar vara fodrade också.

Framåt sommaren måste jag nog investera i ett exemtäcke till lillgrabben, inte för att han har exem utan för att alla flugtäcken har dålig passform. Är Hööks variant något att ha? (Vill inte betala över 1000 kr för ett täcke iaf, de går sönder i vilket fall till slut när hästarna går ute 24/7)

Någon easitrug ska införskaffas iaf. Och ett hackamore med långa skänklar. Äntligen en affär som säljer såna igen, har behövt ett ganska länge nu...

Hundtäckena på Hööks har jätte konstig passform så ta med dig hunden till affären och prova!
Tidigare har de iaf haft regnoveraller som varit ofodrade, men som sagt knepig passform.

Ett tips om du ska köpa exemtäcke är att köpa ett Boett - de lagar dom gratis om de går sönder.
Om du hellre vill laga det själv så skickar de reservdelar gratis :)
Så trots att de är dyra i inköp så brukar de hålla bättre + att de har kanonservice om de skulle gå sönder :)

Jag håller dock inte med... hittat en hel del som passar min 'studentplånbok' bra. Gillar minst 3 av de nya schabakmodellerna och lite nya borstar vore inte heller fel. Ett sånt där bling skärp skulle jag gärna ha också. Fina träns fanns det också, fast ett av de jag snöat in mig på kom redan förra året. Gillar starkt det nya bruna fleece täcket och det bruna utetäcket... trist att frakt hit bort kostar en hel del för stora saker som täcken. :(

*KL*

Fick katalogen idag, tittade igenom den och det var absolut, absolut ingenting alls som hetsade min köplusta....tack och lov, tänk vad pengar jag sparade på det :D

*kl*
Jag fick hem katalogen idag och jag tycker inte att det är så mycket nyheter.
Några av schabraken tycker jag är fina så det är inte omöjligt att något av dom får följa med hem.

Sen kommer jag nog köpa mig ett par nya ridbyxor till våren och då ska jag nog prova några av de jeansmodeller som de har.

Kikade på Boetts hemsida och där står det att det kostar 250 kr om de ska laga täcken...

Nu har jag fått katalogen och har bläddrat igenom den..

Men det var ingenting som jag spontant ville ha där :(

Iof tycker jag att Hööks tyvärr bara blir sämre för varje år :(

Inte speciellt billigt och mest skräp, man behöver inte lägga till så många kronor för att få bättre produkter från andra håll...

Är lite besviken - skulle vilja ha det som när man var liten och kryssade i något på nästan varje sida som man ville ha :)

Jag har inte fått katalogen ännu, men tycker inte att det brukar vara något att ha längre. Antingen har man väl högre krav på grejerna nu, eller så har deras sortiment försämrats en hel del.

Som du säger, det har blivit ganska dyrt och för någon hundring extra så får man originalet (både kvaltitten och utseendet). För de är ju ganska bra på att göra (dyra) kopior. Enligt min mening.

För några år sedan hade Hööks ett svart träns med tygelhakar och som man spände i nacken. Det fastnade jag för, och hoppas varje år att de ska få in något liknande. Även ett dressyrschabrak i beige (fanns ett snyggt i latte innan, men den färgen togs bort precis när jag tänkte köpa det).

Deras jeansridbyxor som finns i tre färger ska jag titta på den svarta varianten av, men jag tycker att det är synd att de knäförstärkta kostar 449.-

Dom byxorna är jättesköna, men skitdåliga. Har haft två par och båda sprack i grenen ganska snabbt. Inte i sömmen, utan mitt i tyget. Tråkigt att ett par ridbyxor inte klarar av att man sitter grensle över en sadel... Men vill man bara gå omkring på slät mark och vara fin, då är dom ju perfekta! ;)

*kl*

Tycker liksom typ alla andra att Hööks bara blir sämre och sämre. Har inte fått hem nya katalogen, tror inte att den kommer till min nya adress så pappa ringer väl och säger till när den är här, men kollade webkatalogen och ingenting fångade mitt intresse ordentligt... Eller jo, de snörade nubuckstövlarna, sjukt snygga, men som någon sa så känns det helt värdelöst att lägga 2000 kr på någonting som kommer att gå sönder direkt.

Funderar över discogrimmorna dock :p Får man ha en sån på storhäst? Så fula att de nästan var coola.

Kikade på Boetts hemsida och där står det att det kostar 250 kr om de ska laga täcken...

Då måste de ha ändrat det på den senaste tiden då, det var ju synd.
Har inte använt mig av deras tjänster själv men har många kompisar som har och det har ju varit en anledning till att köpa deras svindyra täcken liksom.

Är år sedan Boett började ta betalt för lagning.

Å andra sidan fortfarande värt köpa Boett, dels för passformen men framförallt för att man måste laga mycket, mycket mer sällan än jmf med de flesta kopior.

Ang Hööks, så en sak som är bra,är att nästan alla deras pullarträns faktiskt har spännet på RÄTT ställe, och det INTE hamnar precis i mungipan som det gör på många, många träns.

Jag har inte fått katalogen ännu, men tycker inte att det brukar vara något att ha längre. Antingen har man väl högre krav på grejerna nu, eller så har deras sortiment försämrats en hel del.

Som du säger, det har blivit ganska dyrt och för någon hundring extra så får man originalet (både kvaltitten och utseendet). För de är ju ganska bra på att göra (dyra) kopior. Enligt min mening.

För några år sedan hade Hööks ett svart träns med tygelhakar och som man spände i nacken. Det fastnade jag för, och hoppas varje år att de ska få in något liknande. Även ett dressyrschabrak i beige (fanns ett snyggt i latte innan, men den färgen togs bort precis när jag tänkte köpa det).

Jag tror att det säkert är en kombination mellan att vi ställer högre krav på produkterna samtidigt som de sänkt kvalitén.

För min del behöver jag ha riktigt bra saker för jag har en liten marrodör till häst, annars är precis allt trasigt alldeles för fort..:angel:

Jag har en del gamla saker från Hööks ca 15 år och de håller än..
Däremot de mesta som jag köpt på senare år går sönder alldeles för fort :(

Men Hööks är väl lite som Börjes 99,9% skräp men man kan hitta guldkorn med lite tur där :)

Men generellt så köper jag numera hellre orginalet för några kronor till som oftast är både snyggare och bättre kvalité.
Jag har hellre få men bra saker än utrymmena överfulla med krims krams...

Men Hööks är en bra affär om man har barn som växer eller bara rider någon gång i veckan för då blir det ju inte samma slitage som för en annan som rider 7 dagar i veckan..

Är år sedan Boett började ta betalt för lagning.

Låter konstigt, när jag var till hon som gör täckena i somras för att köpa ett åt en kompis så sa hon att tänk på att vi lagar täckena gratis så det är bara komma förbi eller skicka hit täcket så fixar vi det.

Det var ju bara ett halvår sen liksom..

Låter konstigt, när jag var till hon som gör täckena i somras för att köpa ett åt en kompis så sa hon att tänk på att vi lagar täckena gratis så det är bara komma förbi eller skicka hit täcket så fixar vi det.

Det var ju bara ett halvår sen liksom..

Jag köpte mitt förra 2008, och då tog de betalt enligt vad de svarade på mail i alla fall.

Jag tycker tvärtom att Hööks blivit BÄTTRE. T ex CH serien, det lädret är riktigt, riktigt bra och priset är vettigt.

Jmf med t ex '189-kronorstränset' som är med varje år, i olika tappning, det är skitläder.

Täcken kan jag inte uttala mig om, jag föredrar andra märken och de är inte prisvärda på täcken ens om täckena är bra.

Men annars så i princip allt jag köpt på Hööks senaste åren (tre åren kanske?) har hållit hög kvalitet. Men jag håller mig t ex till CH när det gäller läder osv.

Prismässigt är de inte lika billiga som t ex Börjes längre, men lika billiga/dyra som 'alla andra' ridsportsaffärer tar för märkeslösa träns osv - med skillnaden att de oftast varit sämre, de märkeslösa från andra.

Ja jag håller med, tycker också att det blivit bättre. Tyckte faktiskt mycket om denna nya katalog!! fina bilder och väääldigt fin framsida :love:

Liknande trådar

Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har... 2
Svar
31
· Visningar
1 768
Senast: golit
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 192
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka