Hööks vinterREA 2014! Vad har ni fyndat?

Sv: Hööks vinterREA 2014! Vad har ni fyndat?

Har samma problem med schabraket... :(

Trist... Har du också enkelkåpa? Antar att mitt hade legat bättre om jag hade kunnat fästa flärparna. Sen funderade jag på om ett par tvättar inte avhjälper problemet, för det är väldigt glansigt tyg på ovansidan.

nej vad säger ni, jag har beställt ett jag och har dessutom enkelkåpad sadel...får fundera på om jag ska retunera det då :meh:

Jag har ett sådant och har inga problem med passformen, min kompis har också ett och är nöjd.

Min sadel har enkelkåpa men jag fäster alltid schabrakflärparna i stiglädrena.

Jag klipper alltid av dom flärparna, tycker dom mest är ivägen. Har aldrig problem med att schabrak glider under min sadel annars.

Men en tanke, är dom jättestora i storlekarna? Min D-ponny kan drunkna i vissa full schabrak har jag märkt.

Nä, jag har en 16,5 tums sadel och vissa schabrak kan se stora ut pga det, men detta såg normalt ut.

Ja, det stämmer. Dock fäster jag flärpen i stiglädret under lillkåpan. Det glider inte bak, men glider ner mot manken. Fick dra upp det ett par gånger igår när jag red med det. Trist, för gillar designen och färgkombinationen.

Sadeln ligger för övrigt bra och har aldrig haft problem med glidande schabrak.

Jag köpte det turkosa stalltäcket, ett svart fleecetäcke med hals, två par reflexboots och ett tävlingslinne. Tre grimmor blev det oxå!

wpid-dsc_0630.jpg

Som vanligt går täckena till knäna på mina raggsockor!

wpid-dsc_0628.jpg

Utom hööks ponnymodeller! De brukar vara lagom i storlek för mina!

Jag gillar verkligen hööks ponnytäcken. Köpte tidigare det utetäcket med stjärnor till min övervuxna ponny. Andra täcken sitter som stora kjolar på honom men detta är perfekt!

Kl

Här kommer bilder på det jag köpte. dåliga mobilbilder...

Ett par ridskor, ett par ridstrumpor, ett par skinnhandskar, ett pullarträns, en kortarmad tröja och ett halsband till hunden,

img_20140104_184219_52c86a2088e59d4975571b76.jpg

Hunden får vara med på ett hörn,

img_20140104_184750_52c86abe88e59d410558ab82.jpg

img_20140104_203001_52c86c96ddf2b30af16d58b9.jpg

img_20140104_203454_52c86e09ddf2b351d643cb86.jpg

img_20140104_203403_52c8746a2a6b221f2206f54c.jpg

Jackan har inte kommit hem än.

Blev en schampoflaska och ett par reflexskydd till shettisen. Fanns inget annat av intresse, tycker kläderna, framför allt tröjor är urusel kvalitet, blir urtvättat på nolltid.

Ville haft läderna med T-spänne men fanns bara bruna :(

Tycker du? Jag har flera tröjor, typ piké och även nån v-ringad som har hållt sig fina. Men jag tvättar med milda tvättmedel och inte så höga temperaturer.

kl

Jag köpte ett träns (det utan käkrem) och en långärmad piké från JH collection (vinröd med blå krage). Köpte även lite smågrejer som inte var på rea -ett mässingbett och nackpadd att sätta på tränset tex. Tränset satt fint på pållen så jag är nöjd med det.

Var ute efter Kilkee-tränset men det fanns bara ett kvar, i cob och jag behöver full. Fanns inte svart i full på nätet heller :(

*KL*

Ska in till Hööks idag. Har bett dom lägga undan en Parkas i plommonfärg åt mig, hoppas dom fått mitt mejl så dom gör det för det var den enda färgen kvar i medium, tur för jag ville helst ha plommon :)

Följer nog med ett tävlingslinne också och om det finns fleeceset kvar så följer nog det också med! Blir inget träns i alla fall för jag ska spara ihop till ett PS träns istället :D

Har oxå köpte tränset utan käkrem:) Visa gärna en bild med det på sen mooi;) Väntar på mitt paket på posten..
Köpte även en JH tröja:)

*kl*

Jag köpte inte jättemycket, men det jag köpte är jag väldigt nöjd med.
Lamicell schabraket med matchande benskydd, JH-collection tränset med pullarnosgrimma, JH collection pikén samt en fleecetröja från HV Polo.

*kl

Jag var på rean igår, helt värdelös måste jag säga. Urplockat eller så fanns där inte mkt från början... Hittade endast softshellhandskarna av det jag ville ha på rean. Endel grejjer som jag visste skulle vara på rea, tex X-county skydden, var inte på rea öht :confused: verkar vara ett generellt problem dom har apropå det jag läste tidigare i tråden ang bomfri-padden.

Nåväl, jag sparade ju pengar. Alltid nåt.

Det fanns många plommon i min butik kvar så kan kolla och skicka om du inte fick tag i en idag :)

Jag drar en 38 och S satt perfekt på mig.

Man ser inte så bra -men här är tränset
pic_52c8779fe087c359347a3663.jpg

*kl*

Jag var in i butik igår men blev besviken.
Det enda jag köpte var två tröjor.

Många som skrivit att dom är besvikna på årets rea, men jag måste säga att jag för en gångs skull hittade mycket på rean :D jag som inte tänkt handla alls!!!

Liknande trådar

Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 423
Senast: tomte
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 591
Senast: __sofia__
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 506
Senast: JennyLz
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka