Bukefalos 28 år!

Hoppa över staketet i främmande hage?

dotzie

Trådstartare
Det är så att jag ska anmäla mig till ett ridläger, och jag vill ha med min ponny... :p
Det är bara det att hon måste gå ensam i en rasthage, utan gräs...
När hon skulle släppas ut i hagen när vi köpt henne hoppade hon över staketet på 1.25 och hon är själv e 1.30.... :crazy:
Så det känns lite riskabelt... Men sen hade det ju varit en jättebra träningsvecka för både henne och mig, hon är ju bara 4, snart fem år så hon kan ju inte så mycket. :d
Men tror ni hon skulle kunna vänja sig vid det, att gå ensam i hage alltså?:confused:
Går det att träna hrä hemma och se om det funkar?
Ridlägret jag ska åka på har jag varit på 3 år tidigare och det liger ungefär 2 mil från det stallet där jag rider och där ponnyn står.... :o
 
Sv: Hoppa över staketet i främmande hage?

antingen vänjer ni ponnyn eller så får den stå inne under tränings veckan eller så får dina snälla föräldrar köra dom där 2 milen varje dag med dig och ponnyn....
 
Sv: Hoppa över staketet i främmande hage?

Dotzie vilket ridläger ska du ev. till? (:
 
Sv: Hoppa över staketet i främmande hage?

Det är väl i sommar? så ni hinner hon träna hästen på dessa månader som är kvar. Lär henne att stå själv helt enkelt.

Annars kan ni säkert prata med dem på ridlägret så går det säkerligen att lösa på ngt annat sätt.
 
Sv: Hoppa över staketet i främmande hage?

Är det bara 2 mil i från kanske du inte behöver flytta henne? Det hade nog inte jag gjort.
 
Sv: Hoppa över staketet i främmande hage?

Men jag kan ju knappast ringa mamma å pappa så dom får komma och köra dit hästen och sedan be dom hämta henne igen varje dag!
Jag ska på ridläger på Uddevalla ridklubb.....:)

Sedan är jag också lite orolig för att hon ska kunna för lite....
Eller att jag ska kunna för lite.
Hon går ju definitivt inte i form i alla gångarter, men det tror jag inte spelar ngn större roll men hon kan tex inte galloppera bakom en häst utan att rejsa.... :cry:
 
Sv: Hoppa över staketet i främmande hage?

Jag tycker inte att du ska åka med en så pass ung häst varje dag. Två mil är inte så mycket , men det kan ta på hästens krafter/psyke ändå.

Som sagt, prata med de som anordnar ridlägret så går det säkert att lösa!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 104
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Jag är både ledsen och förbryllad just nu :confused: Låångt för att förklara bakgrund men tacksam om någon orkar läsa! I stallet...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 999
Senast: Alexandra_W
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 408
Senast: moonstruck
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 727
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Medryttare under sommaren

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp