Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag hoppat med P! Jag började med cavaletti för trav och avslutade med att skutta över en bom som jag lagt på ett par cavalettiblock (med galoppbom före som hjälp). Först la jag bommen på blockets mellanläge och P undrade lite hur han skulle ta sig över den. Eftersom det var så lågt löste han det ändå och på tredje försöket hade han kommit på hur man gör på riktigt. Sen vände jag på blocken och la bommen på högsta läget d.v.s. cirka 50 cm. P tog sig an uppgiften med glädje :) .

Det var kul och jag är väldigt taggad på att ha bommar framme typ varje dag. Det finns ju hur mycket som helst att öva på. Med bara en enda bom kan man t.ex. öva på avståndsbedömning. Med två bommar kan man räkna galoppsprång, också i syfte att lära sig bedöma avstånd i olika galopptempon. Eller så kan man lägga ut 1-2 bommar och träna på att byta galopp. Eller så kan man lägga ett par bommar på en serpentinbåge och träna på att rida en korrekt väg, eller så använder man dessa bommar till att göra exakta övergångar.

Märks det att jag är taggad på markarbete?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 210
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
487
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var ärligt talat inte så sugen på att åka och rida. Vet inte varför jag kände så. Men vartefter lektionen gick så förbyttes det i en...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp