Hoppedicken

B

blissare

Jaaa, så heter honan jag precis fått:laugh:
Jag har en kaninhane, en dvärglöwchen eller vad det heter på ca 3 år och fick förra vekan en dvärgkaninhona, fick veta att hon är ca 16 månader gammal.
Är Hoppedicken för gammal för att få bebisar?
Både hon och hanen är väldigt trevliga och jag tror att bebbarna blivit väldigt söta.......
Så...Är hon för gammal tro?

Sv: Hoppedicken

Dvärglöwchen? du menar inte Löwen som är den tyska benämningen för Lejonhuvad?

Det där med för gammal kan du fråga flera personer som kan svara helt olika.

Jag anser att en hona som hållit igång och varit i bra kondition hela tiden kan få sin första kull senast vid två års ålder. Medans andra anser att man ska ta senast vid ett år.

Så har hon varit i bra kondition hela tiden tycker jag inte hon är för gammal, men som sagt, det är min åsikt.

Sen tycker jag ju inte du ska ta en kull bara för att kaninungar är gulliga, den konversationen har varit uppe på tapeten tidigare.

Sv: Hoppedicken

Ok...löwen-lejonhuvad.
Jag tycker det verkar som o hon är i bra kondition.
-Varför skall man ta en kull?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 677
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Crossline
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 892
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka