Hoppedicken

• Däggdjur
  • Trådstartare Trådstartare blissare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 886
B

blissare

Jaaa, så heter honan jag precis fått:laugh:
Jag har en kaninhane, en dvärglöwchen eller vad det heter på ca 3 år och fick förra vekan en dvärgkaninhona, fick veta att hon är ca 16 månader gammal.
Är Hoppedicken för gammal för att få bebisar?
Både hon och hanen är väldigt trevliga och jag tror att bebbarna blivit väldigt söta.......
Så...Är hon för gammal tro?

Sv: Hoppedicken

Dvärglöwchen? du menar inte Löwen som är den tyska benämningen för Lejonhuvad?

Det där med för gammal kan du fråga flera personer som kan svara helt olika.

Jag anser att en hona som hållit igång och varit i bra kondition hela tiden kan få sin första kull senast vid två års ålder. Medans andra anser att man ska ta senast vid ett år.

Så har hon varit i bra kondition hela tiden tycker jag inte hon är för gammal, men som sagt, det är min åsikt.

Sen tycker jag ju inte du ska ta en kull bara för att kaninungar är gulliga, den konversationen har varit uppe på tapeten tidigare.

Sv: Hoppedicken

Ok...löwen-lejonhuvad.
Jag tycker det verkar som o hon är i bra kondition.
-Varför skall man ta en kull?

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 026
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 050
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka