Hopphästarnas bildtråd

jag och min trogne fyrbenta vän har varit och testat på terränghoppning för första gången! vi hade så kul!
12141776_422602707943141_8697007064402290728_n_zpssfcylr7d.jpg
12115944_422603331276412_1211710022502262579_n_zps6il2z0z7.jpg
12079524_422601714609907_8760119368129482590_n_zpswtqwg2xp.jpg
12119158_422601727943239_3256468521819489427_n_zpsb6mmsdkw.jpg

skurt1_zpsyrigiyzs.jpg

Jättefina bilder, speciellt den tredje!!
 
Från Bromma förra helgen.
Felfria i lagklassen, med bra tid. :heart
Nu blir det träning och mys resten av året. :)

12145347_1642124142730920_1975048665_n.jpg


(@_Peplis_ Njae, det gick inge vidare! Provade lite olika foderstater vilket tydligen gjorde henne tittig såklart.. Ett stopp och två ned pga att hon glodde på planken i kombinationen.. Well.. på´t igen)
 
Finaste Filip Har gjort årets sista tävling i helgen som var.
Har inte tävlat på drygt två månader. Senaste tävlingen var han väldigt spänd och ville inte alls vara med inne på banan trots mycket fina språng på framhoppningen.
Kort efter tävlingen blev han rejält dålig, kraftigt öm i muskulaturen, kramper, vätskande sår över kroppen osv. Hela artilleriet sattes in, alla möjliga prover togs och han behandlades mot ungefär allt.
Vi vet inte vad som egentligen var felet men vi tror han hade nackbandmask med ovanligt kraftiga symptom.
Han har med största sannolikhet haft det sen i somras så inte konstigt att han varit ojämn i resultaten.

Nu är han iallafall åter sitt pigga och glada jag och är full av energi och livsglädje :)
Varit iväg och tränat två gånger och i söndags gick han en enmetersklass. Det var på vår hemmaanläggning där vi tränar och jag tyckte det kunde vara lite lagom att rida en låg klass för att stämma av efter den senaste katastroftävlingen.

Fille tyckte det var fest! Han älskar verkligen att tävla den lilla skurken. Flög runt banan och satte en enkel nolla. Jag valde att bara hålla rytmen i omhoppningen och trots att jag inte satsade kom vi tvåa av 40 starter. Underbar avslutning på året och Fille gick än en gång komma in på prisutdelning, något han verkligen gillar.

Blåste storm och jag åkte ensam så tyvärr inga bilder från tävlingen. Men såhär fin var han tidigare i veckan.




 
Kollat igenom alla fina bilder och blir grymt hoppsugen! Men inser att jag nog blivit lite feg, ni ser ju ut att hoppa så högt!:eek: Tränade och tävlade lite med min ponny i H90-H1m för några år sedan men flyttade och har sen dess inte haft tillgång till bana:( Just nu hoppar jag på min islänning på lite P&J hela 40-50cm:D
08_3.jpg

:love: Ponny hoppade allt man styrde på men konsten var att hindra honom från att köra rally runt banan och ta hindren med sig :angel:
 
Kollat igenom alla fina bilder och blir grymt hoppsugen! Men inser att jag nog blivit lite feg, ni ser ju ut att hoppa så högt!:eek: Tränade och tävlade lite med min ponny i H90-H1m för några år sedan men flyttade och har sen dess inte haft tillgång till bana:( Just nu hoppar jag på min islänning på lite P&J hela 40-50cm:D
08_3.jpg

:love: Ponny hoppade allt man styrde på men konsten var att hindra honom från att köra rally runt banan och ta hindren med sig :angel:
Man behöver inte hoppa högre än så. Vad andra gör lämnar jag till dom. Jag har varit hopprädd i så många år så är bara glad att jag har hittat glädjen i hoppningen igen.
Skitsamma om bommarna ligger på backen eller på 1.50. Att ha kul och känna mig trygg i vad jag gör med min häst är det viktigaste.
Sen har jag oxå en häst (nordsvensk bruks) som inte är byggd för hoppning på höga höjder. Så 50-70 passar oss ypperligt :D
 
Man behöver inte hoppa högre än så. Vad andra gör lämnar jag till dom. Jag har varit hopprädd i så många år så är bara glad att jag har hittat glädjen i hoppningen igen.
Skitsamma om bommarna ligger på backen eller på 1.50. Att ha kul och känna mig trygg i vad jag gör med min häst är det viktigaste.
Sen har jag oxå en häst (nordsvensk bruks) som inte är byggd för hoppning på höga höjder. Så 50-70 passar oss ypperligt :D

Ja viktigast är ju att man har kul ihop med sin häst :) För islänningen duger 40-50 utmärkt han tar i som det är hus, minst:p men inte lätt att hoppa högre när det ibland blir pass-galopp eller tölt när man ska hoppa av :D

Fin "profil-bild" du har när ni hoppar träng:) Vill prova det i sommar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Keb71
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
684
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 932
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp