J
Johanna_Agge
Varmblod har jag då.. han älskar och hoppa kan styra mot hinder alldeles själv har dock inte hoppat honom så mycket har varit lite rädd för att han ska ha haft ryggproblem å sånt men det verkar då inte som om han har ont nu så..
Men iaf kan knappt hoppa i galopp. Om jag fattar galopp och verkligen försöker hålla igång honom så byter han nästan alltid om till trav precis innan hindret kommer. Lyckats hopppa honom i galopp nån gång men hoppet blev jättekonstigt kan inte förklara riktigt menmen... Det är inte så att han är lat så att han slår om till trav därför. För nån da sen trava vi runt på åkern där vi har hindrena när vi skulle trava hem så styrde han mot hindrena och hoppade båda två. å då blev hoppen jättfina (för å va Agge alltså
) Å ja vet att många säkert bara kommer börja klaga på att hästen måste vara så välskolad å blablabla innan man börjar hoppa men jag hoppar honom nästan aldrig och när jag gör det hoppar jag hindrena kanske 3-4 gånger... Kan det vara s¨å att den ägaren bara hoppat honom i trav så han nästan inte kan hoppa i galopp eller?
har haft honom i cirka 1 1/2 år.. //JOhanna
Men iaf kan knappt hoppa i galopp. Om jag fattar galopp och verkligen försöker hålla igång honom så byter han nästan alltid om till trav precis innan hindret kommer. Lyckats hopppa honom i galopp nån gång men hoppet blev jättekonstigt kan inte förklara riktigt menmen... Det är inte så att han är lat så att han slår om till trav därför. För nån da sen trava vi runt på åkern där vi har hindrena när vi skulle trava hem så styrde han mot hindrena och hoppade båda två. å då blev hoppen jättfina (för å va Agge alltså