Hoppsadel till rak rygg

sassiball

Trådstartare
Jag har börjat titta lite på en ny (begagnad) hoppsadel då min Stubben är för svängd för min häst. Jag hittade en dressyrsadel som ligger helt perfekt på henne, en Karl Niedersuss. Jag rider mest dressyr och använder sällan hoppsadel men vill gärna ändå ha en, alltså letar jag efter en billigare begagnad sadel.

Några tips på vad jag ska leta efter?

Sv: Hoppsadel till rak rygg

Min häst som är rak kan ha Pessoa Legacy. Finns säkert fler modeller som kan passa.
Även Albion och Crown är raka :)

Har en Thorowgood T6 hoppsadel på min rakryggade polle. Dom är billiga begagnade och väldigt sköna! :)

Till min mycket raka häst hade jag en T6 showjumper förut, och nu har jag en Bates Momentum.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 560
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka