Bukefalos 28 år!

Någon som känner till Jacson o Santa Cruz sadlar?

Står verkligen inte ut med den gamla sadeln och missade sadelprovningenpga hälta. Lånade därför hem två sadlar nu när hästen skulle joggas inför åb.

Första var en Jacson xxw 17,5" men verkligen ingen info om modell? Kanske en Merina (aldrig fattat skillnaden på Jacson/Santa Cruz) och var dubbelsydda kåpor gissningsvis ett gäng år gammal. Idéer? Superstor att sitta i, lite i bakvikt på gången, mer i skritt men trevlig att galoppera i.

Nästa var Santa Cruz Scintilla xw 17". Mer i bakvikt på gången men helt ljuvlig att galoppera i :love:

Har oxå ridit lite mer ordentligt i en Dominus xw som såg bra ut på gången, kändes bra att rida i, låg still ute OCH när jag spände upp gjorden sista 2 km avsutten skritt så låg den självmant kvar istället för att åka bak. Även den helt okej att galoppera i.

När "skitsadlar" som inte ligger bra känns så himla lätta att rida i så känner jag att det nästan finns hopp om att göra ryttare av mig oxå! Herre min Jesus vilken jävla skillnad det är på vad för sadel man sitter i! Verkligen, verkligen en aha-upplevelse. Man glömmer bort sådant när man enbart sitter på sin egna häst år ut och år in nuförtiden.

Vill åka på sadelutprovning!!!
 
Jag vet att en ÅF för SC åker hem till folk och provar ut SC sadlarna
Trevlig prick och väldigt tillmötesgående
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 319
Senast: Roheryn
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
5
· Visningar
566
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
870
Senast: Linda_A
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
980
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp