_Peplis_

Trådstartare
vilken hoppsadel kan uppfylla mina kriterier:
*rak i bommen
*extra framskurna kåpor
*normala klossar
*gärna tabacco/rödbrun färg.
*max 10 000:- beg.

Sv: Hoppsadel

wintec är absoulut inte mycket framskuren, den har jag nu och ska byta just av den anledningen.

Pfiff Gotthard??? Har mer framskurna kåpor än Wintec. Jag har +2cm på mina kåpor på min prestige (som föö är till salu :angel: ) och de är nästan lika mkt framskurna som Pfiffen. Stöden är större än Prestigen (och Wintecs gamla variant), men inte lika stora som tex Kieffer Donau. Den är lite flatare i sitsen än Wintec/Bates, men mkt skön att rida i.
Pfiffen finns i en mkt läcker tvåfärgad variant! :love: Det bästa av allt är att den bara kostar runt 8000.- som ny. :D Värt att prova kanske?

//Alice

_Peplis_ skrev:
vilken hoppsadel kan uppfylla mina kriterier:
*rak i bommen
*extra framskurna kåpor
*normala klossar
*gärna tabacco/rödbrun färg.
*max 10 000:- beg.
Har du kollat på Jacson Santa cruz celine?? Jag har en sådan o är mkt nöjd....!:love: Jag kan inte svara på din fråga ang extra framskren kåpa då ja har något dålig koll på detta....:crazy: Den är mkt snygg i den bruna färgen(2-färgad..)ville ha en men mamma sa ifrån då...fast om man tänker efter så är ju svart lättare att hitta tillbehör i rätt nyans till:idea:

Equipe, Albion, Passier

På Sthlm Horse show i helgen såg jag BR's Jos Lansink hoppsadel som var fin (deras billigare sadlar och dressyrsadeln hade ganska plastigt läder och det verkade vara en stor kvalitetsskillnad) och den var ganska framskuren om jag minns rätt. Kostade väl 13 000, den är lite billigare i utlandet. Vad för knästöd den hade kommer jag inte ihåg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Söker tips på hoppsadel för bred rak rygg, normal manke. Gärna bra greppigt läder och flyttbara knästöd!
Svar
1
· Visningar
349
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Bison
·
Utrustning Om jag ska hitta en hoppsadel på begagnatmarknaden, som är xw-xxw, med helt rak bom, gärna stora klossar och väldigt smal midja - vilka...
Svar
15
· Visningar
2 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka