Hoppsan! När det inte blev som man tänkte

Rosett

Trådstartare
Natten mot igår vaknade jag precis när jag sprayade nässpray i munnen. :cautious::wtf:
Det var meningen att jag skulle dricka vatten, tror jag … eller spraya näsan … minns inte. Så det blev väl helt enkelt en kombination.

Vill ni berätta om era "hoppsan-moments", när det inte blev som det var tänkt? :p

:bump:
 
Haha, underbar tråd!
Jag lyckades halka på vardagsrumsmattan när jag bar en stor tillbringare med vatten. Följden blev att jag ramlade baklänges och hällde ut allt vatten över mig själv. Något blåslagen tog jag mig upp, gick ut till köket för att hämta en trasa för att torka upp vattnet och någonstans på vägen glömde jag bort mitt ärende. Jag hämtade istället ett glas med vatten och gick ut till vardagsrummet igen. Väl där halkade jag på det blöta golvet, ramlade igen, spillde ut allt vatten i glaset och slog dessutom sönder glaset i fallet. :up:
 
Vilken rolig tråd :rofl:

Försöka öppna dörrar, kyl och micro med bilnyckeln har ju hänt några gånger...

Roligaste var när indikatorn för vänster bakdörr lös i bilen. Alla dörrar stängda.
Ringde mekanikern och förklarade problemet och han sa att det är bara en sensor som behöver fixas, enkelt, bara kom förbi när som.
Nä, alltså, jag har ingen vänster bakdörr, min bil är en tvådörrars sport :rofl::rofl:
 
Jag har gått/eller troligen sprang upp för trappan hemma hos mamma med en tillbringare och någon dryck i den, vet att jag snubblade och föll handlöst i slowmotion framåt. Jag slog mig rätt rejält med lyckades klara tillbringaren, det var min enda tanke när jag föll att rädda den... måste sett rätt komiskt ut. :o
 
Jag börjar alltid leta efter tex nycklar samtidigt som jag håller de i handen

Yep! Jag med. Vet inte hur många gånger jag har sprungit runt it panik och letat efter nycklar jag bär omkring på. Sedan det klassiska att hitta diverse underliga saker i kylskåpet och skafferiet.

Men min specialitet är att lägga viktiga papper (kvitton! Anställningskontrakt! och liknande) samt saker på ett säkert ställe så att jag ska hitta dem, och sedan inte hitta dem eftersom de ligger så säkert. Jag har ett flertal gånger fruktlöst vänt upp och ner på hela lägenheten men utan resultat, sedan hittar jag dem ett år senare och lägger dem på ett nytt ställe så jag ska komma ihåg att sätta in dom i pärmar. Varefter jag glömmer bort det nya stället. :meh:
 
@MJLee
Tips: Ha en pärm för alla viktiga papper där du sätter in dem direkt. Eller ha en hylla där alla viktiga papper ligger ;) Hade också tappat bort viktiga papper om jag la dem på nya ställen varje gång :laugh:
 
@MJLee
Tips: Ha en pärm för alla viktiga papper där du sätter in dem direkt. Eller ha en hylla där alla viktiga papper ligger ;) Hade också tappat bort viktiga papper om jag la dem på nya ställen varje gång :laugh:

Det är alltid min avsikt - och det vet alla vad vägen till helvetet är kantat med. Jag har faktiskt en hylla med pärmar med viktiga papper prydligt lagt i mappar, bank, försäkring, katt, osv. Det är bara att hitta alla viktiga papper så jag kan lägga dem ordentligt i mapparna. :meh: Ja och att inte när posten kommer, lägga viktiga papper någonstans säkert innan jag hinner sätta in dem i mapparna. :grin:
 
antingen har jag blivit skickligare med åren eller så glömmer jag mer :angel: men jag gjorde meer sånt när jag var yngre.

Jag har hittat morgontidningen i kylskåpet och filen på bänken. Jag har slängt skolväskan och behållit soppåsen i handen. Jag har åkt hem till Uppsala från jobbet i Stockholm - bara för att upptäcka att hemnycklarna ligger kvar på jobbet. (blev en sen kväll, cykla tillbaka till stationen, ta tåget till Stlm, hämta nycklarna och ta tåget till U-a igen....)

Jag har också i minus tio klivit ut i trappuppgången i ENBART sidenkimono för att slänga sopor. Och dörren slagit igen för att någon öppnade porten där nere. Det var kallt att springa barfota över gården till vicevärden... Som var hemma - tacka gudarna.

Men det går i arv. Jag har i min barndom ätit köttbullar kryddade med anis och fänkål - modern skulle baka och göra köttbullar samtidigt och lyckades missa att hon inte hällt brödkryddorna i degen innan hon krossade skorpor till ströbröd i morteln. Har också upprepade gånger hittat tidning och posten i frysboxen som stod i farstun. Krävs två händer att öppna locket och lyfta upp kött till middagen så då lägger man ifrån sig det man har i handen - posten man nyss hämtat.
 
Men min specialitet är att lägga viktiga papper (kvitton! Anställningskontrakt! och liknande) samt saker på ett säkert ställe så att jag ska hitta dem, och sedan inte hitta dem eftersom de ligger så säkert. Jag har ett flertal gånger fruktlöst vänt upp och ner på hela lägenheten men utan resultat, sedan hittar jag dem ett år senare och lägger dem på ett nytt ställe så jag ska komma ihåg att sätta in dom i pärmar. Varefter jag glömmer bort det nya stället. :meh:
Skaffa en tidskriftssamlare, gärna färgglad (=lättare att se i röran) , och lägg alla viktiga papper tillsvidare i den. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 692
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 220
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 454
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp