Bukefalos 28 år!

Hoppsan! När det inte blev som man tänkte

Jag har i trötthet satt in händerna under vattenkranen hemma och frenetiskt viftat med händerna för att vattnet ska börja rinna. På jobbet har vi kran med sensor, det har vi inte hemma.
Likaså har jag hemma viftat med handen framför lysknappen i badrummet, det är rörelsestyrd på jobbet. Inte hemma :angel:
 
Jag kommer inte ihåg mina egna just nu - för nog finns de :) - men en kollega blir ofta påmind om en sak hon berättat för oss.

Hon gav sonen (kring 6-8 år) risgrynsgröt med kanel och socker till frukost.
Sonen knorrade lite och sade att det smakade så konstigt.
Mamman tyckte att han inte skulle sjåpa sig utan äta upp så att han kunde gå ut sedan.
Surmulet gjorde han det.
När hon sedan städade av bordet såg hon att hon i stället för kanel hällt chayennepeppar på gröten...
Hon har fortfarande dåligt samvete för det.
 
Jag har inte ström på stugan (som är på en liten ö) och när vi skulle storstäda där en gång så tog vi ut elaggregatet i båten och drog skarvsladd till stugan och genom fönstret så att det gick att dammsuga.
Jag dammsög glatt under sommarkvällen men upptäckte att det var lite väl skumt för att se ordentligt, varför jag tände lyset.
Eller - skulle tända lyset.......för någon lysknapp hittade jag inte på väggen trots att jag krafsade frenetiskt.
Sedan skrattade jag åt mig själv - hur dum kan man vara som försöker tända lyset i strömlöst hus liksom - och dammsög vidare.
För att sedan glömma av mig och upprepa proceduren med att försöka tända belysningen i varje rum.....:banghead:
 
Jag har i trötthet satt in händerna under vattenkranen hemma och frenetiskt viftat med händerna för att vattnet ska börja rinna. På jobbet har vi kran med sensor, det har vi inte hemma.
Likaså har jag hemma viftat med handen framför lysknappen i badrummet, det är rörelsestyrd på jobbet. Inte hemma :angel:
Åh sådär gör jag hela tiden!
 
Jag var på väg att bli förkyld och fick tipset av min sambo att gurgla whisky.
Jag, som knappt rör sprit, tog en rejäl klunk av hans vassaste whisky med hög %halt och gurglade ordentligt - men sedan glömde jag av mig och svalde....allt på en gång.
Tur att sambon redan hade lagt sig för annars hade han skrattat ihjäl sig.
Förutom att jag höll på att storkna så höll jag på att slå hål på soffan innan jag gjorde en imponerande hopp och skuttdans.
Milde himmel....

Och nä, jag blev inte förkyld. Tur det då.
Men jag tror inte att jag gör om kuren - på det sättet i alla fall.
 
Våran affär har glasrutor ända ner till asfalten på en sida, där är de skugga då man parkerar.
2 ggr samma dag parkerade jag där, handlade och satte mej i baksätet när jag skulle där ifrån...
Tur nog såg inte kassörskan min fadäs, jag lovar att jag skulle fått äta upp den, om de hänt.

* Jenny *
 
Miniräknaren funkar inte istället för mus till datorn, det har både kompisen och jag testat ett flertal gånger. Ja bara så att ni vet. :cool:

Om ni mjölkar kossor så kan jag meddela att man inte får ut dubbla mängden mjölk om man försöker mjölka samma kossa inom loppet av en kvart, däremot blir kossan sur,,,,,,,skitsur. :o
 
Jag har:
- hällt funlight i kaffet. Det skär sig.
- provat kontokortskoden på portdosan till lägenheten.
- försökt öppna samma dörr med min jobbnyckeltagg.
- blinkar istället för att köra spolarvätska på bilen.
- släppt en ölburk i golvet med ena handen, för att jag trodde att jag höll med den andra.
 
Jag har:
- hällt funlight i kaffet. Det skär sig.
- provat kontokortskoden på portdosan till lägenheten.
- försökt öppna samma dörr med min jobbnyckeltagg.
- blinkar istället för att köra spolarvätska på bilen.
- släppt en ölburk i golvet med ena handen, för att jag trodde att jag höll med den andra.
Jag brukar höja volymen på radion i bilen då jag egentligen ska gasa och tvärtom.
 
Jag var fantastiskt morgontrött som tonåring och har slängt tekoppen i soppåsen otaliga gånger - lyckats sätta mig och kissa utan att öppna toalettlocket :o Dessutom morgonduschat med både strumpor och trosor på i olika omgångar.

Ehum, det där med 'viktiga papper' händer mig också. Hela tiden. "Jag lägger dem här så att jag vet var jag har dem."
 
På den tiden jag var knappt tonåring så var det inte så vanligt med annat än mjölk till maten. Jag hade (har?) också vanan att fylla glaset så fort det blev halvfullt/halvtomt.
Denna gång hade vi även julmust på bordet och jag hade ju givetvis tagit för mig av den. Jag satt och filosoferade för mig själv medans jag åt och, min vana trogen så gjorde jag samma sak denna gång...
Jag hann se mina föräldrars miner men förstod inte varför förrän jag såg blandningen mjök/julmust.
Jaja det är väl bara att dricka, tänkte jag.
Så det gjorde jag, men kunde konstatera att den blandningen inte var särskilt lyckad. Nope.
 
Miniräknaren funkar inte istället för mus till datorn, det har både kompisen och jag testat ett flertal gånger. Ja bara så att ni vet. :cool:

Om ni mjölkar kossor så kan jag meddela att man inte får ut dubbla mängden mjölk om man försöker mjölka samma kossa inom loppet av en kvart, däremot blir kossan sur,,,,,,,skitsur. :o
Mobilen fungerar heller inte till datorn, kan jag meddela.
Varken till datorn hemma eller på jobbet.
 
Natten mot igår vaknade jag precis när jag sprayade nässpray i munnen. :cautious::wtf:
Det var meningen att jag skulle dricka vatten, tror jag … eller spraya näsan … minns inte. Så det blev väl helt enkelt en kombination.

Vill ni berätta om era "hoppsan-moments", när det inte blev som det var tänkt? :p

:bump:

En klassiker inom familjen är när jag i full fart närmar mig dörren till mitt arbetsrum med en mugg kallt kaffe i ena handen och ett glas vatten i den andra. Ingen hand över till att öppna dörren alltså.

Men eftersom dörren stod på glänt så stötte jag elegant upp den med brösten...

Det var bara det att dörren INTE stod på glänt som jag trodde, utan var helt stängd. Så jag dundrade in i dörren med brösten före - tvärstopp!!! :banghead: Kaffe och vatten överallt, ett krossat glas och herrejävlar vad ont jag fick i brösten ...:crazy::D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 790
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 667
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: Tofs
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 490
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp