Hoppsan! När det inte blev som man tänkte

Jag brukar lägga min plånbok på "spännande" ställen och blir givetvis hysterisk när jag sedan inte hittar den. Bokhyllan är en favorit (a la tankspridda professorn).

Kylskåpet brukar också få innehålla intressanta saker utöver matvaror tex mobilen :D fast jag har aldrig lagt plånboken där... än :p
 
Jag tar fram kött ur frysen och sätter det i ugnen (kall) för att tina medan vi är borta under dagen. Glad över att ha kommit ihåg att ställa det så katterna inte kommer åt det när det tinat kommer jag hem till sambon som satt på ugnen med köttet som låg i en plastpåse i en plastskål och det hade börjat smälta ner genom gallret. Som tur var såg han det innan det hade hunnit börja droppa men det var ju bara att slänga alltihop. Hädanefter sätter vi sånt i micron eftersom den sätter man igång först efter man öppnat den.
 
Var nyinflyttade i vår förra lägenhet och jag skulle laga mat för första gången på nya spisen.
Satte en kastrull med vatten på plattan och började fixa med uppackningen medan jag väntade på att det skulle börja koka.. tiden gick, men vattnet vägrade börja koka..
Trött och hungrig efter flytten blev jag måttligt irriterad och gick till sambon och klagade över den förbaskade nya spisen som inte funkade!
Så han följde med till köket, tog en titt på spisen, gav mig en menande blick följt av orden " det kan ju vara bra att sätta på plattan också " :laugh:
Så, fick erkänna mitt misstag, och erkänna att det inte var spisens fel att vattnet inte blev varmt på nollan :D
 
Vilken underbar tråd :D

De har börjat ta hutlösa priser på parkeringen vid mitt jobb. Snål som jag är ställer jag istället bilen hos en kompis som bor 5-10 minuters promenad ifrån jobbet.
En kväll var jag ganska stressad hem, träffade kompisen utanför jobbet så vi tog sällskap upp mot bilen. Kommer fram och inser att där står ingen bil. Fick lätt panik innan jag insåg att just den här dagen hade jag ju faktiskt parkerat nere vid jobbet... Var bara att knata ner igen, behöver jag nämna att det dessutom var ca -20 grader? ;)
 
Jag vet inte hur många gånger jag har kokat vatten och fixat i ordning en mugg med te, satt den på bänken i köket för att dra lite innan jag häller i mjölken och glömt bort det.. brukar hitta det nån timme senare, iskallt.. :p

Har även hänt att jag hällt vitpeppar på gröten istället för kanel, burkarna ser likadana ut.. man ser ju dock att det blev fel krydda innan man hinner stoppa det i munnen, men man får lik förbannat göra ny gröt..
 
Jag brukar blända ner istället för att växla ner ganska ofta... Glömt fälla upp rampen har jag också gjort, körde flera km innan någon bakom lyckades få kontakt med mig och oroligt undrade om jag hade tappat hästen :o. Metallskenorna som ligger mot marken var helt nedslipade...

Min pappa tog vad han trodde var mandelflagor i glöggen en gång. Det var vitlök, han kunde typ inte dricka glögg på några år efter det :p.
 
Jag hade kokat hjortron som jag lade in i frysen, i en plastpåse som hamnade bredvid en likadan (naturligtvis också omärkt) plastpåse med förvällda gula kantareller. Jag sa till mej själv "Oj, dom där påsarna ser ju likadana ut, tänk om jag tar fel sedan! Nej, så tokigt kan det väl ändå inte bli (fniss)!"
Men det blev det så klart, minns inte nu om jag tog fram kantareller till glass eller hjortron till svampmacka men fel blev det och jag har ändå inte lärt mej att märka påsar och burkar.
När vi skulle ha kursavslutningsfika hos en kompis tog jag med en burk med frusen rabarberchutney - trodde jag. Men när burken hade tinat var det fiskgryta.
 
Spisar och ugnar... Jag var hundvakt hemma hos mamma, det är otroligt petigt med hundarna (fick ett A4 med instruktioner... och jag är för guds skull uppväxt med hundar!). Hundarna gick det fint med, det var nog spisen jag hade behövt instruktion för :o. Jag råkade sätta på fel platta, och den jag satte på hade ett sånt där lock folk hade förr. Jag undrade varför den aldrig blev varm och vred upp värmen mer och mer, och till slut insåg jag att locket var glödhett och under började plattan bli helt förvriden i kanterna, liksom buktade upp på spisen O_o. Lyckligtvis hade de ändå planerat att köpa ny, men herregud vad jag skämdes. Jag såg ju att den var varm, och fick panik att få bort locket från plattan så jag tog dessutom tag i det med händerna :crazy:.
 
Fel krydda påminner mig om något klantigt jag gjorde för inte alls länge sedan. Jag förvarar mina kryddpåsar i två glassburkar märkta "A-K" och "L-Ö". På så sätt har jag faktiskt fått hyfsad ordning i mitt skåp. MEN det betyder ju också att, t.ex., kanel och kycklingkrydda ligger i samma burk och ser rätt lika ut i färgen också.
Ja, ni kan väl gissa vilken exotisk äppelpaj jag lyckades åstadkomma..... :wtf::D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 695
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 222
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 617
Senast: Tofs
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 454
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp