Hoppsan! När det inte blev som man tänkte

Har många matlådor i frysen och brukar inte märka dem eller kolla vad jag får med mig. Dagens lunch, fridge surprise brukar sällan vara så spännande. Någon gång har jag fått med mig en låda med bara ris, vilket blivit lite tråkigt.

Men den gången jag plockar ut min frysta låda ur mikron, öppnar och hittar glass i flytande tillstånd blev jag faktiskt rätt överraskad.
Fridge surprise kan bestå av kokt komage med grönsaker och ris har jag hört,,,,,, alla minns fortfarande den middan vi blev bjudna på hos en fd. granne. :laugh:
 
Vet inte hur många gånger jag satt en kastrull på spisen, vridit på plattan, dubbelkollat att de är rätt platta jag satt på, tyckt att spisen är seg, kollat att jag vridit på rätt vrede igen, svär över att inget händer, kollar vredet för femte gången och inser att jag ändå satt på fel platta. Var och varannan dag, samma visa :cautious:
Alzheimers kommer tidigt i år, har jag hört.
 
Haft glasögon sen jag var 10 (dvs i mer än 20 år), skaffade linser för 5 år sen. Fortfarande kommer känslan i ibland av att jag måste peta upp glasögonen på näsan - fastän jag har linser. Räknar tack och lov med att ingen läser tankar utan att de bara tror det var meningen att jag skulle klia mig på näsan.

Har också legat och sovit i soffan hos mamma en gång. Vaknade, satte yrvaket på mig glasögonen - och trodde att det hänt nåt med mina ögon för jag såg jättedåligt!!
Hade tagit mammas glasögon och hade mina linser i :angel:.
 
Färdigblandad spolarvätska istället för färdigblandad kylarvätska i kylsystemet skummar,,,,,,mycket. Omvänt funkar inte heller för sikten försvinner helt. :o (Båda är blå.)
Jag har aldrig lyckats med det men en fd. granne, och så fick jag reda upp det hela efteråt. :cool:

Samma granne hällde sågkedjeolja i bränsletanken och bensin i oljetanken på motorsågen, sågen blev "lite" svårstartad och membranen krullade ihop sig och sprack av oljan. Gissa vem som fick lösa det hela? ;)

Samma granne hällde gräsklipparsoppa som inte var oljeblandad i trimmern som skulle ha oljeblandat, han påstod att den rök innan den stannade,,,,,,,,,den var bara att slänga sen. :banghead:

Vissa ska inte ha nåt som går med motor eller snurrar runt. :cool:
 
Färdigblandad spolarvätska istället för färdigblandad kylarvätska i kylsystemet skummar,,,,,,mycket. Omvänt funkar inte heller för sikten försvinner helt. :o (Båda är blå.)
Jag har aldrig lyckats med det men en fd. granne, och så fick jag reda upp det hela efteråt. :cool:

Samma granne hällde sågkedjeolja i bränsletanken och bensin i oljetanken på motorsågen, sågen blev "lite" svårstartad och membranen krullade ihop sig och sprack av oljan. Gissa vem som fick lösa det hela? ;)

Samma granne hällde gräsklipparsoppa som inte var oljeblandad i trimmern som skulle ha oljeblandat, han påstod att den rök innan den stannade,,,,,,,,,den var bara att slänga sen. :banghead:

Vissa ska inte ha nåt som går med motor eller snurrar runt. :cool:

Det där låter som jag :rofl:
Mvh har hällt kylarvätska i spolarvätskatanken på min 850 en gång....:banghead:
 
För många herrans år sedan när varubussen fortfarande gick här så skulle jag hjälpa mormor att bära in varor och fick ett flak med ägg i famnen när jag kom in i farstugan så fick jag ena träskon under mattan och for framlänges och la mig över äggen .Det var inga som klarade sig efter det fick jag alltid bära mindre ömtåliga varor
 
Ett av mina värsta hjärnsläpp var när min pappa hade varit och hälsat på mig i USA där jag jobbade som au pair. Vi hade haft en trevlig vecka och han skulle åka hem igen. Eftersom två incheckade väskor ingick bad jag honom ta med en av mina med saker som skulle till Sverige eftersom jag annars inte skulle få med mig allt när jag skulle åka några veckor senare.

Pappa bodde på ett vandrarhem så vi bestämde träff på en tunnelbanestation för att sedan åka tillsammans till flygplatsen. Tilläggas bör att pappa inte hade någon fungerande telefon när han var där. Glad i hågen gick jag till bussen, åkte till tågstationen, tog tåget till den station där vi skulle mötas, bara för att inse att jag har glömt väskan... Utan att tänka efter kastade jag mig tillbaka på tåget, satt och hyperventilerade hela resan tillbaka med tåg och buss, sprang så fort jag någonsin kunde tillbaka hem, släpade ner den fruktansvärt tunga resväskan (som nog vägde mer än den fick göra), kastade mig åter igen iväg till bussen, tog tåget till mötesplatsen... Och naturligtvis var inte pappa där, jag var ju jättesen och han hade ett flyg att passa. Nåväl, jag tog första bästa tåg till flygplatsen och sprang som en idiot med min tunga väska och på något vänster lyckades jag hitta min far på den stora flygplatsen, han var måttligt imponerad... :cautious: Han hade fått snacka till sig lite extra tid att checka in sitt bagage :o Men både pappa och väska kom hem till Sverige igen och jag behövde en stund att lugna ner mig innan jag tog mig hem igen från flygplatsen... :D
 
Haha vilken rolig tråd! :laugh:

Jag har
- i fullkomlig panik letat efter mobilen när jag haft bråttom hemifrån och sedan kommit på att den redan ligger i väskan eller fickan
- upptäckt att det är kallt att sätta sig på toalocket utan trosor, jag var iaf så pass med att jag inte hann att börja kissa
- glömt ta av mig trosorna när jag satt mig på toa och börjat kissa
- dragit i helljusspaken när jag ska spola vindrutan, inget att rekommendera om man inte vill bli bländad
- flera gånger stoppat Corn Flakes-paketet i diskmaskinen efter att ha tagit ut plasten. Som tur är har jag kommit på det varje gång innan jag stängt maskinen...
- stått och klickat som en idiot på fjärren till bilen och inte fattat varför den inte låses upp. Ju hårdare man klickar desto bättre, eller hur? Inte om det är fjärren till den andra bilen...
- satt på plattan på spisen (som någon tidigare skrev) och undrat varför inget händer. Rätt platta är på och inget händer. Efter ett bra tag inser jag att jag glömt vrida ifrån barnlåset och detta har också hänt flera gånger
- en kall dag, ingen snö men väl minusgrader, klivit utanför porten till dåvarande boendet. Känner lite försiktigt på betongplattorna om det är halt, men det var det inte. Traskar på och går ut på trottoaren som har röda små plattor med fin yta. Gör en rejäl vurpa och landar på höften och min skolväska är underst. Reser mig fort som attan och hasar vidare. Just den dagen hade jag inte min dator med mig som tur var. Ett fint blåmärke som satt länge fick jag som minne också
- haft bråttom till skolan många gånger. Den här gången öppnar jag kylen och norpar snabbt åt mig en burk med rester från gårdagens middag. Öppnar burken i skolan vid lunch för att värma den men den innehåller inte alls gårdagens middag utan påläggskorv. Det var ju inget annat än att gilla läget :meh:
 
Kommer faktiskt inte på några egna. Men har ändå en liten historia som involverar mig själv.
Jag kan väl ha varit typ 4-5, det var tredje advent och vi hade bjudit hem alla trevliga grannar på glöggfest och peppakaksbak. Det dracks alltså glögg i stora mängder och jag var enda medverkande barnet. Ber om mer glögg för sjuttioelfte gången och mamma fixar. Jag får min glögg, smakar och säger med en grimas att "glöggen är sur". Mamma fattar ingenting och frågar vad jag menar. "Glöggen är SUR mamma!"
En granne fnissar och säger "Jaha jag tyckte väl att min glögg var lite tråkig!" för mamma hade i kaoset gett starkvinsglögg till mig och saftglögg till grannen! :D

Sambon har mer än en gång letat sig gråhårig efter telefonen som står och ljudligt spelar upp en video i köket. :laugh:
 
Mer än en gång har jag tagit tåget från jobbet, gått bort till cykelstället och upptäckt att cykeln är borta. Går i taket för att nån jäkel snott min cykel(!!) innan jag kommer på att jag åkte visst buss i morse, alternativt ställde cykeln på andra sidan centralen :banghead:
 
Ställt in hundens mat i lådan och vågen i kylen.
Han går färskfoder så det är ingen höjdare att förvara i en låda i köket :p

Satt igång torkarna istället för blinkers.
Gått och satt mig på passagerarsidan i min bil trots att jag är ensam och den som rimligtvis borde köra.

Tagit pendeln hem när jag tagit bilen till jobbet, med hemnycklarna liggandes i bilen.

Satt och sov i en fåtölj när jag bodde hemma. Telefonen ringde, jag flög upp och kutade iväg för att svara, drömde lilltån i en stålskodd tröskel.
Den tån är fortfarande inte sig.lik 15 år senare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 692
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 220
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 454
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • 112 Appen
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp