Bukefalos 28 år!

Hopptävlat igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och det blev inte felfritt den här gången heller. 16 fel drog vi på oss den här gången så det var betydligt sämre än förra gången då det bara blev 4 fel.

Fröken häst var inte riktigt i sitt esse idag, men tycker ju ändå att hoppning är kul så hon bjuder på hindren när det är dags att hoppa. Men det blev 2 stopp (satt lite löst vid det andra stoppet men satt kvar), en rivning och så lite tidsfel på det. Det var inte riktigt det jag hade tänkt mig.

Det märkliga är att jag kan själv tycka att det känns som hej-kom-å-hjälp-mig när jag rider, d.v.s. det känns som om jag rider kasst varje gång men kommentarerna jag får (ett flertal positiva sådana) synkar inte med min egen uppfattning. Det vore kul att få det filmat någon gång. En före detta granne erbjöd sig att göra det nästa gång, men det blir väl i så fall inte förrän till hösten då det inte är fler hopptävlingar inplanerade den här terminen.

En annan tjej som rider i samma tisdagsgrupp som jag red också idag. För henne var det första hopptävlingen och hon red banan som var 10 cm lägre än klassen jag red. Hon red felfritt! Kul att göra det på sin första tävling.

Varje gång jag ska åka iväg på en tävling så ångrar jag mig på morgonen då det är dags att åka iväg. Jag vill helst stanna hemma då. Ändå gör jag det gång på gång. Undrar om man är riktigt klok? Men det är ju roligt att vara där och det är kul att träffa folk och det är en trevlig stämning också. Så allt positivt överväger nervositeten innan.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 294
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 058
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp