Horesware täcken från Irland

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare vixan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 138
V

vixan

Någon som beställt horseware täcke från Irland? Hur mycket har ni fått betala för frakten och eventuella extra kostnader?

Sv: Horesware täcken från Irland

Det står väl på hemsidan därifrån du beställer eller så kan man skicka ett mail och fråga vad det skulle bli att skicka till sverige.

Vet inte om det är tull när det är inom EU?

Jo detta hitta jag men så läser man andra som inte behövt betala merän frakten.
Har du själv beställt?

European Orders

Deliveries to the within the EU will be charged at a flat rate of €20.00, an additional heavy item charge will be charged where necessary. You will be notified directly if such a charge is necessary.

Det är tullbefriat när du köper inom EU läste jag precis efter att ha googlat "tull inom EU".

Moms är/ska vara inkluderat i priserna på hemsidorna. Så det är enbart 20 euro som du betalar i frakt eller ja, mer om det är tyngre.

Jag tror inte du tjänar på det eftersom täckena kostar typ samma som här (iaf sist jag kollade) men du kanske har någon annan anledning till det :)

De sålde ut för halvapriset. Rambo turnout rug kostade 52 euro vilket är ganska mycket billigare så 200kr i frakt ger mig ett nytt täcke för 700kr. Detta täcke kostar ca 2000 här så visst är det billigare att beställa.

Aha, okej. Ja då är det ju värt det :)

Men normalt har de ungefär samma priser när jag kollat så det var därför jag tänkte att det nog inte lönade sig.

Liknande trådar

Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
699
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 770
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Fetaost
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket... 2
Svar
31
· Visningar
2 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka