Hormonell bäcken/ländryggssmärta.

Cowgirls

Trådstartare
Fler som känner igen detta?
De senaste månaderna har jag fått rejäla känningar i bäcken/ländrygg i samband med ägglossning. Har hormonspiral och har känt av ägglossningar hela tiden.

Men nu har intervallerna ändrats och perioderna av smärta är allt från 4-5 dagar till 10-11 dagar.
Dessa dagar är en plåga från helvetet!!
Smärta i bäcken, ljumskar, ben och ländrygg. Kan sitta i max 5 minuter sen känns det som någon hugger in en kniv i ryggen på mig. Känns som foglossningar..
Kan endast sova på rygg, hamnar jag på någon sida så är smärtan i höfterna olidlig.

Paracetamol och ibuprofen hjälper inte..

Har kontaktat gyn och bett om hjälp.

Funderar på om hormonspiralen har gjort sitt efter 4 år? Den ska bytas efter 5 år..

Någon som känner igen sig och vad hjälper er mot smärtan?

Har även ett inbokat besök hos fysioterapeut för att se om han kan hjälpa mig med träningsråd.
 
Efter mina graviditeter med foglossning, samt en trafikolycka med bäckenfraktur så ballar hela min kropp ur i samband med PMS. Allt blir värre. Bäckenet, som normalt gör sig lite lagom påmint är rena rucklet och jag knappt gå, leder och andra små besvär blir riktigt jävliga.
Sätter mitt hopp till den operation jag är lovad där de ska steloperera den främre fogen (pga trafikolyckan), det skulle tydligen stabilisera upp hela rucklet.
Annars brukar de nog bara rekommendera sjukgymnastik. Jag är heligt trött på sjukgymnastik :angel:
 
Efter mina graviditeter med foglossning, samt en trafikolycka med bäckenfraktur så ballar hela min kropp ur i samband med PMS. Allt blir värre. Bäckenet, som normalt gör sig lite lagom påmint är rena rucklet och jag knappt gå, leder och andra små besvär blir riktigt jävliga.
Sätter mitt hopp till den operation jag är lovad där de ska steloperera den främre fogen (pga trafikolyckan), det skulle tydligen stabilisera upp hela rucklet.
Annars brukar de nog bara rekommendera sjukgymnastik. Jag är heligt trött på sjukgymnastik :angel:
Åh det låter inget vidare. Hoppas verkligen du blir hjälpt av operationen!
 
Jag har haft väldigt jobbiga graviditeter med foglossning. Trots att barnen är fyra och sex år gamla kan jag fortfarande märka av det. Har lärt mig med tiden att jag inte kan löpträna under mens, då får jag samma smärta som jag hade med foglossningen, blir sängliggandes då.
 
Jag började få enormt ont i samband med ägglossning och mens strax efter att jag fyllde 30. När jag kollade upp det så fick jag höra att jag inbillade mig och de ville skicka mig till psyk.
Jag bad dom dra åt helvete och gick till min vanliga barnmorska istället, fick då höra att det var vanligt med ökade smärtor i min ålder och jag fick recept på minipiller. Om det inte hjälpte så var nästa steg endometriosutredning. Har ätit dom nåt år nu och det har som tur är blivit mycket bättre trots att jag fortfarande har regelbundna blödningar och antagligen ägglossning också.
 
Jag började få enormt ont i samband med ägglossning och mens strax efter att jag fyllde 30. När jag kollade upp det så fick jag höra att jag inbillade mig och de ville skicka mig till psyk.
Jag bad dom dra åt helvete och gick till min vanliga barnmorska istället, fick då höra att det var vanligt med ökade smärtor i min ålder och jag fick recept på minipiller. Om det inte hjälpte så var nästa steg endometriosutredning. Har ätit dom nåt år nu och det har som tur är blivit mycket bättre trots att jag fortfarande har regelbundna blödningar och antagligen ägglossning också.
Men vad i...?! Att behöva bli misstrodd :rage:
Tur att du fick hjälp!
 
Jodå
Jag kan knappt röra mig
Nu äter jag piller så jag inte har ägglossning
Var i stort sett orörlig innan mens
Det känns igen, från ingen smärta ena dagen till att knappt komma ur sängen! Fattar inte hur jag ens klarade av att jobba sista vändan.
 
Jag har haft väldigt jobbiga graviditeter med foglossning. Trots att barnen är fyra och sex år gamla kan jag fortfarande märka av det. Har lärt mig med tiden att jag inte kan löpträna under mens, då får jag samma smärta som jag hade med foglossningen, blir sängliggandes då.
Min dotter blir 11 år snart och dessa problem har eskalerat under hösten. Men när jag tänker efter så har jag haft kroniskt ont i alla muskelfästen i bäckenkammen sedan hon föddes. Har inte heller kunnat träna ordentligt innan mens.
 
Jag började få enormt ont i samband med ägglossning och mens strax efter att jag fyllde 30. När jag kollade upp det så fick jag höra att jag inbillade mig och de ville skicka mig till psyk.
Jag bad dom dra åt helvete och gick till min vanliga barnmorska istället, fick då höra att det var vanligt med ökade smärtor i min ålder och jag fick recept på minipiller. Om det inte hjälpte så var nästa steg endometriosutredning. Har ätit dom nåt år nu och det har som tur är blivit mycket bättre trots att jag fortfarande har regelbundna blödningar och antagligen ägglossning också.
Åh fy för att inte bli betrodd..

Jag har också funderat på om piller kan vara en lösning.
 
Min dotter blir 11 år snart och dessa problem har eskalerat under hösten. Men när jag tänker efter så har jag haft kroniskt ont i alla muskelfästen i bäckenkammen sedan hon föddes. Har inte heller kunnat träna ordentligt innan mens.
Överspänd bäckenbotten?
Har du fått någon hjälp?

Slänger in denna som handlar om förlossningsskador eftersom jag har lite liknande som dig, men vet att jag har levatorskador och är Överspänd
http://backenbottenutbildning.se/in...assificering-av-bristningar/anatomi-bristning
 
Jag är i klimakterieåldern men har fortfarande mens, har aldrig fött barn. Jag har sedan några år ont i ländryggen mer eller mindre varje dag men inte hela tiden. Det känns som om det skulle skriiiika i ländryggen när jag t.ex böjer mig framåt. Blir numera markant värre dagarna innan mens (har jag noterat de senaste månaderna).

Har tänkt att det är mina svaga magmuskler och gammal stress som gör det, men kanske det är hormonerna...
 
Överspänd bäckenbotten?
Har du fått någon hjälp?

Slänger in denna som handlar om förlossningsskador eftersom jag har lite liknande som dig, men vet att jag har levatorskador och är Överspänd
http://backenbottenutbildning.se/in...assificering-av-bristningar/anatomi-bristning
Oj det var en intressant länk. Jag fick ju sys i samband med förlossningen men har ju ingen koll nu på var.. Blir att leta rätt på dom papperna och läsa på lite!
 
Jag är i klimakterieåldern men har fortfarande mens, har aldrig fött barn. Jag har sedan några år ont i ländryggen mer eller mindre varje dag men inte hela tiden. Det känns som om det skulle skriiiika i ländryggen när jag t.ex böjer mig framåt. Blir numera markant värre dagarna innan mens (har jag noterat de senaste månaderna).

Har tänkt att det är mina svaga magmuskler och gammal stress som gör det, men kanske det är hormonerna...
Jag är också i åldern att komma i klimakteriet.. Just ländryggssmärtan blir markant värre i samband med ägglossning. Blir till och med synligt svälld på ett ställe och är jätteöm. jag kan böja mig framåt men är inte förmögen att ta mig upp igen :mad:
Jag har dessutom sedan 5-6 år tillbaka ett par diskar i ländryggen som bråkat med mig. Så först trodde jag att det var de som var grundproblemet..
 
Oj det var en intressant länk. Jag fick ju sys i samband med förlossningen men har ju ingen koll nu på var.. Blir att leta rätt på dom papperna och läsa på lite!
Det är vanligt att symptom av skador kommer smygande, tyvärr är det även vanligt att skador inte blev korrekt lagade vid förlossningen.

Jag gick med omfattande skador i fyra år efter förlossningen eftersom min barnmorska trodde att hon kunde tråckla ihop mig.. Med rätt dåligt resultat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 842
Senast: Luff
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 115
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ Akuttid inom 24 h = 23,5 h... Men snart dags. Det svartnar för ögonen av smärta, jag känner mig helt snurrig och mår ganska illa. Ätit...
2
Svar
29
· Visningar
10 457
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 500
Senast: Skorpis_8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp