Bukefalos 28 år!

Horse Guard Täcke.

Carroo

Trådstartare
Hej!
Va och köpte ett regntäcke med foder i helgen (märkeslöst), kändes väldigt kraftigt och bra men tyvärr så var passformen ingen höjdare. Nu har butiken fått in nya Horse Guard täcken och jag skulle gärna vilja veta hur de är när det gäller:

* Kvalite
* Andas egenskaper
* Passform/Stl
* Vattentäthet

Mycket tacksam för svar.

//C
 
Sv: Horse Guard Täcke.

Jag har två HorseGuard-täcken till min tant. Ett rent regntäcke och ett lite fodrat regntäcke. Jag tycker att passformen och kvalitéten är mkt bra!

De jag har har inte läckt trots ihållande regn. De verkar också andas riktigt bra tycker jag.

DOCK skulle jag nog hellre köpa HW Rhino, då jag har känslan av att kvalitéten på dessa är snäppet bättre... ;) Känns iaf så på det tjocka vintertäcke jag köpte.....

//Alice
 
Sv: Horse Guard Täcke.

Jag har ett horseguard vintertäcke med halvhals. Det sitter jättebra på min häst och har aldrig läckt in en droppe :love:
 
Sv: Horse Guard Täcke.

Mitt horseguard regntäcke utan foder är suveränt i alla de egenskaperna du skriver om. Och då har jag en häst som få täcken ligger bra på, de blir ofta för stora i bogen.

Mycket nöjd med detta täcke!
 
Sv: Horse Guard Täcke.

bra täcke med kvallite. håller tätt och är rivstarka. dock är dom väldigt stora i bogen så på någon spinkig häst sitter dom inge vidare.

men på en grov häst är dom helt klart värda att testa.
 
Sv: Horse Guard Täcke.

Låter toppen, blir att byta till ett sådant imorgon och förhoppningsvis ligger det bra på killen som inte är så liten vid bogen =)
 
Sv: Horse Guard Täcke.

Jag har ett HG regntäcke till min häst. Helt klart det bästa täcket jag har haft. Har aldrig läckt in en droppe, har ännu inte fått nån reva i det och det andas åtminstone tillräckligt för att min häst inte ska bli svettig om det råkar bli soligt och varmt när han har det på sig. Man kan även lägga det på en redan svettig häst, det torkar upp fort.

Jag brukar ha lite problem med att hitta täcken som passar min häst, han är egentligen 125 över ryggen, men har för stor bog för att den storleken ska passa. Ett HG i storl 135 sitter kanon på honom.
 
Sv: Horse Guard Täcke.

Mitt HG har halvhals, det är troligen därför det ligger bra på min bogspinkiga häst. ;)

/Camilla
 
Sv: Horse Guard Täcke.

Mitt HG har halvhals, det är troligen därför det ligger bra på min bogspinkiga häst. ;)

/Camilla

Jag har ett med halvhals och ett med vanlig hals. Den med halvhals upplever jag som lite mindre i bogen än den med vanlig hals.

//Alice
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 825
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 275
Utrustning Försöker hitta ett bra utetäcke till ett vettigt pris. Vill ha ett regntäcke med fleecefoder (eller något annat som andas bra). Vill...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: Jen84
·
Utrustning Hej. Jag har köpt ett täcke som heter LM Horse, det har 1200D ripstop, jag har använt mitt nu hela hösten och det håller än(har 2...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp