Horse Reality II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, har gjort misstaget att buda på BÅDE @Caoimhe s W10 quartersto OCH en annan W10-quarter. Smart, inte! Men den andra borde löpa ut och bli dyrare än det bud jag givit. Borde.
 
Hmm, ett av mina brabant-ston är brunt med två fuxföräldrar? Det går ju inte ihop? Silver verkar inte finnas hos brabanterna...
 
@inverterad Eftersom det tydligen är omöjlig att skicka mail på telefonen så skriver jag här. 😅

Jag ordnar det när jag kommer hem från jobbet och har tillgång till en dator. Att jag satte den hästen jag gjorde på private trade till dig var delvis för att jag inte såg att du bjudit på Bonita, och delvis för att någon hade bjudit 1 HRC över ditt bud på den namnlöse. Då blev jag tjurig. 😅 Men jag ska försöka ordna det ikväll. :)

Bonita har bättre GP men jag TROR att den andra har bättre conformation. Ta dig en kik och meddela hur du vill ha det! :)
 
@inverterad Eftersom det tydligen är omöjlig att skicka mail på telefonen så skriver jag här. 😅

Jag ordnar det när jag kommer hem från jobbet och har tillgång till en dator. Att jag satte den hästen jag gjorde på private trade till dig var delvis för att jag inte såg att du bjudit på Bonita, och delvis för att någon hade bjudit 1 HRC över ditt bud på den namnlöse. Då blev jag tjurig. 😅 Men jag ska försöka ordna det ikväll. :)

Bonita har bättre GP men jag TROR att den andra har bättre conformation. Ta dig en kik och meddela hur du vill ha det! :)

Jag förstår! Ja, 1 HRC är jäkligt dålig stil, då blir en sur! Jag ska klura lite till, de är nog ganska jämnbra egentligen, men jag hojtar till i spelet under eftermiddagen/kvällen. :)
 
Jag håller på med att uppdatera kalkylbladet. Så himla skönt att få översikt och snabbt kunna hitta info om hästarna. Förstår inte hur jag lyckades hålla koll innan, när jag skrev ner allt för hand i ett litet block...
 
Finns det något negativt med att påbörja träning på fölen? Verkar ju vara det bästa sättet att få XP så blir så fundersam när vissa säljer föl(/hästar) utan att ens påbörjat träningen 🤔

Jag har en "dålig" ovana att köpa på mig foundationsföl med lite roligare färger, dem brukar vara riktigt dåliga i både conformation och GP, så jag skjuter mig väl i foten :p...
 
Jag med😋 Och har lååångt kvar innan jag får göra nåt annat med för jag glömmer bort den där ridskolan hela tiden
Det är fördelen med att ha gått en utbildning. Man blir PANK, enda sättet att tjäna pengar på är ridskolan om man inte ger sig in i riskfyllda hästaffärer och min känsla för aad hästarna är värda är rätt dålig.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Det är fördelen med att ha gått en utbildning. Man blir PANK, enda sättet att tjäna pengar på är ridskolan om man inte ger sig in i riskfyllda hästaffärer och min känsla för aad hästarna är värda är rätt dålig.
Jag hade sparat ihop till en universitetskurs sen... gick jag bananas och köpte massa hästar för pengarna🙄😳
 
Finns det något negativt med att påbörja träning på fölen? Verkar ju vara det bästa sättet att få XP så blir så fundersam när vissa säljer föl(/hästar) utan att ens påbörjat träningen 🤔

Jag har en "dålig" ovana att köpa på mig foundationsföl med lite roligare färger, dem brukar vara riktigt dåliga i både conformation och GP, så jag skjuter mig väl i foten :p...
Nix, det är bara att börja träna. Enda (?), iaf största, källan till XP.
Jag tror att en del tror att fölen ska sälja lättare om de är otränade (=kan ge nya ägaren mer XP). Det kanske är sant, jag vet inte. Alla säljknep behövs just nu, när säljmarknader ser ut som den gör och det inte finns någon vettig sökfunktion.
 
Det är fördelen med att ha gått en utbildning. Man blir PANK, enda sättet att tjäna pengar på är ridskolan om man inte ger sig in i riskfyllda hästaffärer och min känsla för aad hästarna är värda är rätt dålig.
Hear hear. Jag sparade dessutom ihop till mitt företag = luspank. Nu börjar det äntligen lätta, köper gradvis mer boxar och så, men jag fasar för vad som kommer att hända om 3-4 veckor när det börjar regna arabföl :D
Jag nöter alltså på och tränar häst på ridskolan så ofta jag kommer ihåg :D
 
Jag gjorde som så att jag tittade på en foundationhäst och sen ändrade jag bara siffrorna i webadressen tills det inte längre var rätt ras (fjord för min del) alla verkar komma i nummerordning.... Har börjat med suffolk punch nu och tänkte ta brabant och norman cob sen...(ja, jag har lite för mycket tid till övers:D)
De kommer i nummerordning, så du har också ett användbart sätt :)

Nej, du har inte för mycket tid över, du prioriterar :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ronneby horse center öppnar igen efter tre veckors isolering
Svar
0
· Visningar
74
Senast: Gunnar
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 194
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show närmar sig sitt slut. Men helgens stora hopptävling återstår.
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det vankas hästfest i Göteborg. SVT sänder hela helgen från Göteborg Horse Show. I kväll är det dags för de svenska stjärnorna i...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp