Horsedream barbackasadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 3 783
T

Tican

Jag har haft jätteproblem med att hitta sadel till en av mina hästar, eftersom han har helt omöjlig kroppsform, men ändå mest rids barbacka, så vi har inte velat lägga ut massa på en specialbeställd eller liknande. Tänkte att det här kanske är en bra lösning (?)!

Det handlar om en väldigt bred C-ponny, och vi som rider är ganska små, 36: or typ. Ponny eller full storlek, tror ni?

Jättetacksam för svar!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Horsedream barbackasadel

ponny är ganska stor, folket i stallet använder dem till sina små isisar, jag har inga problem att få rum i den med min stora rumpa :D
Men använd inte stigläder.

Tack, det låter bra!

Varför inte stigläder? Blir det konstigt tryck då?

ja det blir tryck direkt på ryggraden, inte bra alls :crazy:
Men annars bomlösa i samma prisklass.

Ah, jag förstår.
Ja, jag håller på att lära mig lite om bomlösa nu. Det tar emot att säga det, men det känns ju som en sjukt smidig lösning faktiskt. Hmm.

Jag älskar min Horsedream. Jag använder den med knäputor, gillar inte den utan.
Stl ponny passar man i om man är stl 36 och under. stl 38 kräver full size.
Det spelar ingen roll om Fullsiza ser för lång ut för din häst eftersom den är helt mjuk hela vägen.
Man kan visst använda stigbyglar men undvika att rida lätt/stå i fältsits för mkt eftesrom det som sagt var blir ett visst punkttryck.

hvordan ser den salen ut har du noe link på den

Om man ibland är 34 och ibland 38 då? Haha svårt.

vilken företag är det som saluför dessa sadlar? måste ju vara toppen på vintern när det är svinkallt:bow:

Jag älskar min Horsedream. Jag använder den med knäputor, gillar inte den utan.
Stl ponny passar man i om man är stl 36 och under. stl 38 kräver full size.
Det spelar ingen roll om Fullsiza ser för lång ut för din häst eftersom den är helt mjuk hela vägen.
Man kan visst använda stigbyglar men undvika att rida lätt/stå i fältsits för mkt eftesrom det som sagt var blir ett visst punkttryck.

ehum jag har närmar 40 i byxor o passar helt perfekt i ponny modellen :smirk:

skulle aldrig använda stigbyglar, ett visst punkttryck! Du lägger hela din vikt på hästens ryggrad :crazy:

skulle aldrig använda stigbyglar, ett visst punkttryck! Du lägger hela din vikt på hästens ryggrad :crazy:

Fast om du bara använder stigbyglarna att balansera med, vilket jag gör när jag rider med ridgjord, och inte står i fältsits/rider lätt med hjälp av dem kan det väl knappast skada hästen?

ja det har jag själv gjort, men jag skulle inte rida med dem, djurjouren skriver att man inte ska rida lät eller stå i fältsist för mkt, det uppfattar jag som att hon använder dem till det :crazy:

Jag har en sådan! Den är underbar, rider växelvis med och utan stigläder. Funkar bra.

Jag har typ stl 40-42 nu :crazy: :crazy: och Full är fortfarande ganska stort för mig så satsa du på ponny.

Kolla in priset på: http://www.arsequitandi.com

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 242
Senast: iNHALE
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 526
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 682
Senast: Ajda
·
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka