horseware flugtäcken?

Sv: horseware flugtäcken?

kl

Jag har ett Rambo dustbuster plus, sitter jättebra och halsen åker inte ner som på det Amigot jag hade.

Jag har ett rambo sweetitch till min eksemhäst och det är faktiskt det bästa täcket jag har provat under de 14 år jag haft eksemhäst. Så jag tänker iaf köpa ett till så att hästen får ha det ena medan det andra tvättas. Är inne på andra säsongen med mitt nu och det är inte en skråma på det. Toppentäcke!:)

På min häst, som är en liten islänning, så täcks iaf magen helt. Halsen är också helt täckt. Jag fäster täcket i öronhålen i grimman, endast för att liksom trycka ner täcket på nacken så att det inte blir nån glipa där, och det gör jag endast för att min häst hatar att ha täcket över öronen annars hade det ju löst sig ändå.

Har för övrigt ett dustbuster plus också, gillar även det skarpt men det har varit med i 6 år nu och tyget är näst intill genomskinligt på sina ställen så det lämpar sig inte så bra på min eksemhäst längre. Sweetitch hoodyn är ju i mkt rejälare tyg så det räknar jag med håller några år till.

kl

Har ett Amigo mio, halsen kasar ner och ibland halkar täcket lite på sned, men annars är det bra, för det priset iaf! Tyget är dock inte särskilt starkt. :)

Det blev inget Rambo, det blev ett Event Plus. Som är tokvarmt, hon blir svettig under! :O Ska få reklamera..

Hur varma tycker ni era Horsewareflugtäcken är?
Hon behöver ha skyddad mage så gott det går och inte för stor glipa vid halsen/bogen.

Jag hade flugtäcken på en av hästarna jag hade förut och hon var snarare svalare med flugtäcke än utan. Det var ett i tyg med lite hål i, lite som hockeytröjstyg? Tror det kan ha varit från H**ks eller B***es för typ 5 år sen.. men det täckte inte magen.

mina har inte varit svettiga under ens nu som det varit så jättevarmt.

om dom börjar springa omkring blir dom däremot svettiga - men inte så konstigt med tanke på att dom är genomsvettiga efter en liten skrittur...

men jag skulle säga att dustbuster är varmast, sen kommer sweet itch. modellerna i tunnt nät är såklart ännu svalare. dock skyddar inte dom lika bra, bromsar tex kan bita igenom det tyget. plus att halsen som sagt åker ner...

rekommenderar sweet itch om du vill ha optimalt skydd! :)

Lär nog bli ett Sweet itch (förresten, hur varma är Bucas?).

Min häst var svettig fastän hon stod och vilade när jag hämtade henne.. Ingen av de andra (utan täcken) var svettiga. Och med andra flugtäcken på förra hästen så var hästen med bra flugtäcke svalare än de utan täcke..

Jag har både Sweetitch Hoody och bucas.
och jag tycker inte om bucas täcket, det har dålig passform och är av nät ( bromsar och knott biter igenom ) dessutom kanar halsen ner..
Sweetitch Hoody är helt klart det bästa!! Jag använder det dagligen på min häst som har sommarexem, och detta är det enda täcke som hjälper.

vad har du för storlekar i bucas respektive horsewaretäckena? (och hur passar dem).
Tror det blir 145 bucas eller 140 horseware för min (event 145 passade, 130 rhino wug är för litet men amigo 130 innetäcke lagom..)

Jag har samma, en 135 en 145 och en 155cm.
Visst skulle de kunna haft 5cm mindre i horseware.
Ta 140, det blir nog bra.

beror lite på hur din häst ser ut, min häst har 160 på sitt trots att han i alla andra täcken har 155(och dom är rymliga) . det är långt i ryggen men han skulle inte kunna ha mindre för då blir halsen för trång.

ett flugtäcke får ju absolut inte vara för litet, då skyddar det inte som det ska. så ta inte mindre än hästens vanliga stl.

Jag provade bucas flugtäcke i 145 cm idag, och det var lite väl stort i bogen och på rygglängden, lite låg vid bogen. Och lite för stor glipa vid bogen där varken täcket eller halsdelen täcker. Eventuellt blir 135 lite väl litet istället?
Men 140 horseware kanske funkar..

Det blev ett bo Sweetitch Hoody, storlek 140. Kunde ha varit något mindre men tror att 130 hade blivit för litet.
Men jag är sååå nöjd med täcket. :love: Milsvid skillnad mot Eventtäcket, även om det också var bra jämförts med många andra flugtäcken.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 286
Senast: Camigween
·
Utrustning Vad finns det för flugtäcken som har lång hals? Jag vill att täcket ska täcka hela halsen när hästen betar. Min häst har ganska lång...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: rosenknopp
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 141
Senast: HannaZ
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 519
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka