Horseware storlekar

Bukefalos 30 år!

Myran1223

Trådstartare
Hej! Jag har fått erbjudande om ett parti horseware täcken, billigt så det lockar ju absolut. Dock är alla i storlek 6’3/140. Min tjej drar just nu 6’6/145 i amigo täckena. Dock rymliga i bogen & nästan liiiite lång över rygg. Så tänker om 140 kan passa? Vad har ni för erfarenheter mellan de storlekarna?
Tråkigt att köpa hem om de är för litet😅 för referenser är hon en nättare varmblodstravare på ca 160.
Paketet innehåller Amigo & Mio täcken

Jag har använt några 125 cm till en häst som egentligen hade 135, det funkade om än inte optimalt (blev lite kort bak). Så jag hade nog räknat med att det duger, framförallt om 145 redan är lite stort. Om det inte duger så kan du förmodligen sälja det vidare utan/med liten förlust :)

Vår storhäst drar 135/6,3 i täcken. Sitter perfekt.
6,6 är ju större… så det skiljer sig ju litegrann.

Har två varmblod och båda kan ha HW 140 utan problem, den ena 158 typ i mankhöjd kort och tjock den andra 163-164 i.mankhöjd både bred och lång i kroppen.

Hej! Jag har fått erbjudande om ett parti horseware täcken, billigt så det lockar ju absolut. Dock är alla i storlek 6’3/140. Min tjej drar just nu 6’6/145 i amigo täckena. Dock rymliga i bogen & nästan liiiite lång över rygg. Så tänker om 140 kan passa? Vad har ni för erfarenheter mellan de storlekarna?
Tråkigt att köpa hem om de är för litet😅 för referenser är hon en nättare varmblodstravare på ca 160.
Jag hade inte chansat, just för att du skriver att 145 är rymliga i bogen (hellre det än något som sitter som korvskinn) och ”nästan liiiite lång över rygg” (hellre det än nästan lite kort).

Min kompis fick ett HW i present av mig, strl 130 (6.0) till hennes nätta d-ponny med kort rygg och det sitter perfekt. Därav känns 6.3 till din lite litet i jämförelse 😅

Har du något annat täcke som sitter som en smäck? Isåfall vilken storlek är det?

Senast ändrad:

Det tror jag absolut kan passa. Jag hade 140 på min Irländare som är liten och nätt ett bra tag utan problem (hade normalt 145 men fick ett par 140 täcken) men ju fetare han blev desto större täcken då givetvis. Han är inte heller så bred över bogen och kort i kroppen. Tror inte det kommer bli för litet.

Mitt nätta halvblod på 163 har lätt 6.3, har även 6.0 på sitt Rambo Supreme.
Om Amigo är rymliga i bogen borde 140 passa.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka