Horseware vintertäcken!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lassi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 481
L

Lassi

Jag behöver ett varmt täcke för de där under -25 dagarna och nätterna. Funderar på Rhino plus eller Amigo. Har en mycket "satt" cob. Någon som har provat de båda kanske kan göra ett inlägg. Alt. om det är någon som har något bättre förslag.
Hör av er snarast ska till och handla snart
Tackar på förhand!

Sv: Horseware vintertäcken!

Har Rambo, Rino och Amigo täcken. Har haft dom på Halvblod, fjording, island och mini shettisen. Det är superbra täcken med bra pass form, Ligger kvar utan bensnören. Det finns några som man kan sätta i lös inner täcken. Det är lättare att tvätta inner täcket. Men vilken som passar dig häst kan jag inte säga. Men bra täcken är det.

Hej Pudlan, vilket tycker du är bäst av amigo och rhino plus täckena? Jag har gamla rhino rug regn och insulator rug som jag kan ha till dottern som inte är lika stor som modern (hon har vuxit ur dem) och nu behöver jag ett nytt till den störst men vill gärna veta om de med formad under sida och kryss fram är bättre än rhino plus.

Jag tycker att de som har V-knäppning fram har ännu ett snäpp bättre passform.

Jag gillar bäst dom täcken med V format knäppe med hakar fram. Har sytt om ett med vanliga täckes spänne till hakar. Lite lättare att knäppa av och på med hakarna.
Shettisen har ett Rihno wug lite. Det är nya skärningen vid fram benen. Det verkar fungera bra. Täcket sitter jätte bra. Har inte tagit några bilder änn. Regnar lite mycket här för att ta ut kameran ljust nu.

Har inte provat hals täcket som finns till ena Amigo täcket med vanlig täckes skärning.

Håller med föregående talare..

Jag har hört att Rhino är smalare i passformen är Amigo och Rambo. Jag tycker faktiskt att det stämmer bra på dom hästarna i vårt stall. Jag har själv en Welsh cob och både Rambo och Amigo sitter bra på honom. Rhino sitter så där. Jag tycker att Amigo insulitor är jättebra. Lätta att hålla rena och sitter som en smäck.

Tack för alla bra svar, Rhinot som jag har är just lite smalt för en bred häst. Får helt enkelt kolla in Amigo och Rambo.
Ha det gott allesammans!

Tack för alla bra svar, Rhinot som jag har är just lite smalt för en bred häst. Får helt enkelt kolla in Amigo och Rambo.
Ha det gott allesammans!

Jag tycker nog att du ska kolla Rambo. Amigo är rätt usla täcken för sin prisklass enligt min mening..

Själv så har jag bra erfarenhet av Amigo.
Men det beror på vilket Amigo man väljer...Amigo 600D är nog inget vidare kvalitetsmässigt men däremot Amigo 1200D tycker jag är bra och prisvärda täcken.

Håller med!
Rhino är smalare i passformen, framför allt runt bogen, och mindre djupt åt sidorna, än motsvarande täcke i Rambo. Amigo tycker jag ligger någonstans däremellan.

Då din häst kanske är rätt bredbogad skulle jag ha kikat på ett Rambo med löstagbart innerfoder, vilket gör täcket ytterst användbart i de flesta väder och grader!

Men ett Amigo duger alldeles utmärkt det med, samma goda passform och bra foder i deras tjockaste även för den mest frusna kraken på denna jord.

Det lutar mest åt det nya Optimo. Har visserligen inte fått höra vad någon tycker om det men gillar bogvecket, hoppas att jag kommer att kunna rekommendera det till andra. Tack åter igen!
Det där med Rhino och även Insulator täcket är så sant, på en bred häst sitter de illa.

Det lutar mest åt det nya Optimo.

I och med att Optimo är en helt sprillans ny modell, och därtill också väldigt dyrt, är det inte ett förstahandsval när man kikar på Horsewaretäcken då de har många andra kanonbra täcken för en billigare peng.

Vecklösningen ser onekligen jätteintressant ut, och om du köper ett sådant är det givetvis jättespännande att få höra din åsikt om täcket! Hästarna ser ut att kunna röra sig jättebra i täcket, det jag är orolig över är som vanligt passformen vad gäller skav på känsliga bogar, men det lär väl visa sig med tiden!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 505
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: Elo
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 737
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka