Tycker det ser för tajt ut runt halsen.
Nu har jag bara testat täcket vid ett tillfälle då jag tog kortet. Jag upplevde inte att det var för tajt just runt halsen utan lite mer över bogen. Men jag får testa en vända till.
Det här täcket äe väl inget täcke någon av hästarna kommer gå med en längre period utan mer om det är dåligt väder och man ska iväg senare under dagen eller kyligare vår/sommarregn osv.

Jag har skapat en till tråd där jag är mer specifik om önskemål av vilken modell jag ska välja för en optimal passform till ett täcke de ska gå mer mer kontinuerligt.

Strömsbergs gård sa att bättre passform än såhär var svårt att få med den modellen. Väljer jag den vanliga modellen kommer det bli för stort kring bogen och halka bakåt och då upplevas trångt i stället. Deras ord.
 
Nu har jag bara testat täcket vid ett tillfälle då jag tog kortet. Jag upplevde inte att det var för tajt just runt halsen utan lite mer över bogen. Men jag får testa en vända till.
Det här täcket äe väl inget täcke någon av hästarna kommer gå med en längre period utan mer om det är dåligt väder och man ska iväg senare under dagen eller kyligare vår/sommarregn osv.

Jag har skapat en till tråd där jag är mer specifik om önskemål av vilken modell jag ska välja för en optimal passform till ett täcke de ska gå mer mer kontinuerligt.

Strömsbergs gård sa att bättre passform än såhär var svårt att få med den modellen. Väljer jag den vanliga modellen kommer det bli för stort kring bogen och halka bakåt och då upplevas trångt i stället. Deras ord.
Mitt kallblod använder sitt täcke dagligen nu under våren. Hon är grov och får lätt skav på bogarna, men inte av det här täcket.
 
Nu har jag bara testat täcket vid ett tillfälle då jag tog kortet. Jag upplevde inte att det var för tajt just runt halsen utan lite mer över bogen. Men jag får testa en vända till.
Det här täcket äe väl inget täcke någon av hästarna kommer gå med en längre period utan mer om det är dåligt väder och man ska iväg senare under dagen eller kyligare vår/sommarregn osv.

Jag har skapat en till tråd där jag är mer specifik om önskemål av vilken modell jag ska välja för en optimal passform till ett täcke de ska gå mer mer kontinuerligt.

Strömsbergs gård sa att bättre passform än såhär var svårt att få med den modellen. Väljer jag den vanliga modellen kommer det bli för stort kring bogen och halka bakåt och då upplevas trångt i stället. Deras ord.
Alltså, du behöver inte övertyga mig. Du la ut bild och frågade vad tror ni och jag skrev vad jag tyckte.
 
Här kommer jag med en liten fråga på efterkälken.

Horseware XL liner, vad är skillnaden mot den vanliga? Är XL för hästar med bredare bog och hals? Skulle den funka under ett vanligt amigo tro eller blir det knögligt?
 
Här kommer jag med en liten fråga på efterkälken.

Horseware XL liner, vad är skillnaden mot den vanliga? Är XL för hästar med bredare bog och hals? Skulle den funka under ett vanligt amigo tro eller blir det knögligt?
Samma som själva XL täckena så det blir tyvärr lite knöligt under ett vanligt.
 

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
433
Senast: Mogge
·
Utrustning Hei, Jeg skal kjøpe horseware amigo ländtäcken, men er usikker på storleken. Har 130 i täcken, og det står at S er for 125 og 130 i...
Svar
4
· Visningar
467
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 784
Senast: blayenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp