Sedan mitt halvblod blev lite vuxen och breddade sig i bogarna så kan han inte ha några HW-täcken. De blir för tighta och skaver på bogen oavsett strl och modell.
Svinsynd när man stod med ett gäng Rambo, Rhino och något Amigo.

Vet fler som upplevt samma.
Knepigt, dom sitter jättebra på mitt lågställda kallblod med bred bog. Men antar att det är olika.
Trist iaf att bli stående med urvuxna och dyra täcken. ☹
 
Knepigt, dom sitter jättebra på mitt lågställda kallblod med bred bog. Men antar att det är olika.
Trist iaf att bli stående med urvuxna och dyra täcken. ☹
Som tur är så är de lätta att sälja begagnat!

Jag har fått byta alla utetäcken till min unghäst nu. Får se om den här storleken blir lagom eller om hon planerar att växa ytterligare 😆
 
Knepigt, dom sitter jättebra på mitt lågställda kallblod med bred bog. Men antar att det är olika.
Trist iaf att bli stående med urvuxna och dyra täcken. ☹
Ja, min mkt grova och lågställda ponny kunde ofta ha både Rhino och Rambo. Han var dock så bred att han oftast hade lite för stora i längd.
Jag sålde en del av dem och jag jobbar ju med häst. Just nu hinner jag inte ha träningshästar iom uppstart av andra verksamheter. Men jag kommer ju återgå till att ha fler hästar på olika vis inom något år eller så. De kvarvarande går säkert att använda till någon. De är ju grymt bra vad gäller att tåla stryk och hålla tätt. :)
 
Jag har faktiskt vågat mej på att prova amigo hero till min prinsessa. 50g och 100g. Är jättenöjd. Passformen är perfekt. Första täckena (förutom mitt förra 100g från HKM) som ligger still på henne. Hoppas på att mitt nuvarande vintertäcke ska gå sönder så jag kan köpa ett hw nästa vinter :angel: köpte dom andra två i höstas så jag har körförbud för säsongen :p
 
Har både Mio, Amigo och Rambo och de ligger jättebra på våra kallblod som annars har svårt med passform över bogarna. Jag är mest nöjd med Amigo-täckena eftersom man får bra kvalitet till ett vettigt pris.
 
Jag har kommit fram till att ett Amigo Bravo 12 100g eller 250 g är det jag söker till c ponnyn. Men hur vet jag om hon kan ha modellen som heter pony eller inte?
Det är en rätt krallig c ponny. 138cm hög. Grov, brett mellan frambenen, bred rygg och kort hals. Blir ett pony täcke för tajt?
 
Jag har kommit fram till att ett Amigo Bravo 12 100g eller 250 g är det jag söker till c ponnyn. Men hur vet jag om hon kan ha modellen som heter pony eller inte?
Det är en rätt krallig c ponny. 138cm hög. Grov, brett mellan frambenen, bred rygg och kort hals. Blir ett pony täcke för tajt?
Ponnytäckena är kortare på sidorna så jag skulle kanske gissa att det blir lite tight om ponnyn är grov, men de är ju billigare så jag skulle nog beställa ett pony och ett ”vanligt” för att testa... Annars kanske du kan maila strömbergsgård och fråga vad de tycker, de brukar ha koll!
 
Jag har kommit fram till att ett Amigo Bravo 12 100g eller 250 g är det jag söker till c ponnyn. Men hur vet jag om hon kan ha modellen som heter pony eller inte?
Det är en rätt krallig c ponny. 138cm hög. Grov, brett mellan frambenen, bred rygg och kort hals. Blir ett pony täcke för tajt?
Min stallkompis med en nätt welsh mountain frågade företaget om detta och fick svaret att hon inte skulle köpa ponnyvarianten. Den var enligt dem designad för den lite mer stadiga, oädla modellen av ponny. Det låter av detta att döma som om ponnytäcket kan passa på din ponny, men hör av dig till företaget och fråga för säkerhets skull :)
 
Amigo hero har ju ett med 900denier såg jag
Är det ok hållbarhet eller är det nono med krokodil i hagen? 🐊
krokodilen har alltså dragit sönder bla ett Rhino, det fanns smånafs i det, så han har nog fått tag där och fortsatt arbetet så att säga...

Han har inte fått sönder något av täckena som varit helt hela i yttertyget utan bara de som haft nafs sen innan.
Alternativt dragit i kantbanden och på så sätt gjort sönder. 🙄

Jag är skeptisk till 900denier men någon kanske har erfarenheter?
 
Amigo hero har ju ett med 900denier såg jag
Är det ok hållbarhet eller är det nono med krokodil i hagen? 🐊
krokodilen har alltså dragit sönder bla ett Rhino, det fanns smånafs i det, så han har nog fått tag där och fortsatt arbetet så att säga...

Han har inte fått sönder något av täckena som varit helt hela i yttertyget utan bara de som haft nafs sen innan.
Alternativt dragit i kantbanden och på så sätt gjort sönder. 🙄

Jag är skeptisk till 900denier men någon kanske har erfarenheter?
Jag vet egentligen inte, men hade definitivt lagt till några hundralappar mer och köpt amigo bravo 12. Finns ju nästan alltid på rea någonstans så borde inte vara någon enorm prisskillnad.
 
Amigo hero har ju ett med 900denier såg jag
Är det ok hållbarhet eller är det nono med krokodil i hagen? 🐊
krokodilen har alltså dragit sönder bla ett Rhino, det fanns smånafs i det, så han har nog fått tag där och fortsatt arbetet så att säga...

Han har inte fått sönder något av täckena som varit helt hela i yttertyget utan bara de som haft nafs sen innan.
Alternativt dragit i kantbanden och på så sätt gjort sönder. 🙄

Jag är skeptisk till 900denier men någon kanske har erfarenheter?
Jag har köpt två 900. Tycker dom har varit super. Har ingen krokodil i hagen men en som står och drar i täckena. Han har lyckats göra två mindre hål i ett billigare 1200 täcke. Men det är allt.
 
Jag vet egentligen inte, men hade definitivt lagt till några hundralappar mer och köpt amigo bravo 12. Finns ju nästan alltid på rea någonstans så borde inte vara någon enorm prisskillnad.
Ja det får nog bli så. Vågar inte chansa med den här 😅
 
Nu har jag köpt ett. Blev ett amigo hero 0 gram modell pony.
Vad tror ni, för tajt i bogen? Annars är det bra.

6CC935E3-72F5-4948-BAF3-6735BCDFE058.jpeg
 
Vad står Ireland för?

Menar du att det står Ireland på täcket så är det för att Horseware är från Irland, de brukar skriva "Horseware Ireland" på sina produkter.

Varumärket heter väl Horseware Ireland.
Precis, som redan nämnts är varumärket från Irland. Själva varumärkesnamnet är på engelska, översätter man det bokstavligt så blir det ”Hästvaror Irland”. :)
 
Nu har jag köpt ett. Blev ett amigo hero 0 gram modell pony.
Vad tror ni, för tajt i bogen? Annars är det bra.

Visa bifogad fil 67214
Så fint! Svårt att se på bild, men jag tycker att det ser ut att sitta som det gör på min häst dvs bra. Modellen är ju sydd med högre skärning vid hals och bog. Min häst är grov och hon får inte skav när hon har sitt täcke. Är så nöjd med det för det sitter så bra. Hoppas du blir lika nöjd! :-)
 
Modellen är sydd så. Jämför med bild hämtad på nätet.
 

Bifogade filer

  • F02F0B0E-3884-44CC-AFBA-C36D0877090C.jpeg
    F02F0B0E-3884-44CC-AFBA-C36D0877090C.jpeg
    100,9 KB · Visningar: 18

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
971
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: Mogge
·
Utrustning Hei, Jeg skal kjøpe horseware amigo ländtäcken, men er usikker på storleken. Har 130 i täcken, og det står at S er for 125 og 130 i...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 804
Senast: blayenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp