Horze hästtäcken, vad tycker ni?

fannykarlsson

Trådstartare
Tycker att Horze täcken är mkt snygga i designen men har aldrig haft något av deras täcken till min häst. Vad tycker ni om dem? Är de bra och slitstarka trots att det bara är 600d ripstop? :crazy: Hur är kvalitén annars, funkar dem bra i passform och har dem hållt måttet helt enkelt? :) Stora små i storleken?
vad tycker ni? någon som har erfarenhet av Horze täcken? :):)

Har länge tänkt beställa men det är alltid svårt när man inte ser täckena framför sig och kan kolla på dem.. :)
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

Jag är mkt nyfiken på deras super-budget-täcken, dom har ju faktiskt ett i 1200D... Så följer den här tråden med spänning :).
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

Jag är nyfiken med. Jag köpte några regntäcken där för massa år sen då de precis kom till Sverige men de höll inte ens regnet :o Hade dyngsura hästar på några få timmar och de höll inte sig alls. Trots impregnering osv. Men antar de blivit bättre för folk köper ju dem bevisligen :D
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

Köpte ett Horze Avalanche regntäcke med fleecefoder. Det var dock inte fodrat med nylon framtill. På några timmar hade det dragits bakåt en massa och gett brännskador på sidan av bogarna :crazy: I stallgången såg det ut att ligga bra :(

418360_160007534118409_537587711_n.jpg
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

Jag köpte ett regntäcke med fleecefoder (tror det var Avalanche) för några år sen. Det såg ut att ha perfekt passform, men efter en stund i hagen hade det glidit både hit o dit, gett skav o dessutom gick det sönder direkt när hästen gick för nära en stolpe.
Tvättade, lappade ihop, sålde billigt. Har sen aldrig köpt Horze-täcke igen.
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

Jag har ett avalanche vintertäcke 300g som följde med hästen när jag köpte honom. Det sitter riktigt bra och är glansigt på insidan. Är väl 6 år gammalt nu och hänger med ännu.

Fleece är ett big NONO för mig när det gäller foder i täcken. Min erfarenhet är att det inte spelar någon som helst roll vilket märke det är, är det fleece blir det skit. :(
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

Samma här! HEMSKT täcke som glider bakåt något fruktansvärt. Rekommenderas inte.
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

Jag köpte flera täcken från dem för 9-10 år sen då de bara fanns på postorder. Det billigaste, ett regntäcke, höll i sju år. Vintertäcket ser oanvänt ut, det enda som hänt är att ett spänne lossnade förra vintern.
Täckena har dessutom legat bra och hållit ute väta. Jag är helnöjd. Tyvärr finns inte de modellerna jag har kvar.
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

har avalanche regntäcke med glatt yta till båda mina hästar och tycker de är jättebra täcke, ligger stilla, vattentäta men slitstarka kan jag inte säga något om då de inte går i hästhagen med de hästarna som äter täcken.

Mina hästar är smalare över bogarna/halsen och gillar att detta täcke sluter så tät där och ligger bra, gillar även halvhalsen som gör att risken för skav på manken är minimerad och minskar risken att det "regnar in" ja så jag är väldigt nöjd, har tittat på vintertäcken i samma modell till båda.
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

Fleece är ett big NONO för mig när det gäller foder i täcken. Min erfarenhet är att det inte spelar någon som helst roll vilket märke det är, är det fleece blir det skit. :(

O Min erfarenhet är att alla fleecefodrade täcken som inte är Horze´s funkar utmärkt.
 
Sv: Horze hästtäcken, vad tycker ni?

Min är tvärtom, det enda fleecefodrade som funkat var från Horze, de andra har jag blivit besviken på.
 

Liknande trådar

Utrustning Letar täcken till b-ponnyn och det är verkligen inte helt enkelt. Han har 105 i täcken, och så små finns ju ofta inte alls, och om det...
Svar
19
· Visningar
1 092
Senast: Pudlan
·
Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min...
2
Svar
24
· Visningar
2 465
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 564
Senast: Liten
·
Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 144
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp