Sv: Horze

Jag har bara varit i den danska butiken & köpte ett shabrak från 3 horses som fortfarande är superfint.
I övrigt vet jag inget om deras produkter.
 
Sv: Horze

kl

Jag har varit i Upplandsväsbybutiken och tycker väl att de kunde vara lite mer serviceminded. Har inte köpt så mycket, men det jag kommer att tänka på är att jag köpte ett par jodhpurs av deras egna märke åt dottern och de ser för tråkiga ut. Hon har inte ens haft de i ett år och lädret ser ut som om de vore minst 5 år gamla. Ok, vi har inte tagit hand om de men mina från MH är äldre och ser mycket finare ut.
 
Bumpar upp tråden med att fråga vad som hände med butiken i Upplands-Väsby? Jag var där förra veckan och det fanns bara en affisch och våningsskylt på hissarna kvar.
 
Tycker att det är helt OK. Har bara köpt online. Finns en hel del budgetgrejor av varierande kvalitet, och sen har de ju andra märken också. Köpte ett av deras egna schabrak en gång och är väldigt nöjd med det. Köpte också ett par billiga ridskor i syntet som var rätt snygga men höll inte så länge... men så var de ju syntet också. Och billigt.
 
Jag har några grejer från Horze och jag är nöjd. Ett regntäcke, innetäcke, några benskydd, reflexer (dålig kvalite på dom iofs) och lite smågrejer.
Däremot är dom ju dyra på vanliga märken, typ horseware och cavallo. Jag har provat deras prisgaranti men den fungerar ju inte alls. Den dom har på hemsidan om den finns kvar.
 
Jag köpte tre täcken från Horze för 15 år sedan. Två av dem är fortfarande hela och används medan det tredje gick sönder efter tio år då min häst kliade sig mot ett träd.

Jag har flera av deras ridbyxor som både suttit bra och hållit länge. Har flera träns som är snygga och av bra kvalitet. Över lag gillar jag Horze bättre än de andra kedjorna.
 
Senast ändrad:
Jag handlar inte på Horze längre, för mig är det en principsak att inte stödja dem.

De säljer husdjurstillbehör som inte är lagliga i Sverige vilket jag tycker är riktigt trist! Det handlar om burar som är mindre än tillåtna minimum enligt jordbruksverkets bestämmelser (och då är det som för många andra djurslag att minsta tillåtna är väldigt litet...)

Tråkigt. För jag har ett par täcken därifrån som har varit riktigt bra.
 
Jag handlar inte på Horze längre, för mig är det en principsak att inte stödja dem.

De säljer husdjurstillbehör som inte är lagliga i Sverige vilket jag tycker är riktigt trist! Det handlar om burar som är mindre än tillåtna minimum enligt jordbruksverkets bestämmelser (och då är det som för många andra djurslag att minsta tillåtna är väldigt litet...)

Tråkigt. För jag har ett par täcken därifrån som har varit riktigt bra.

Fast om man köper en bur ser man väl till att köpa en tillräckligt stor 🤔
 
Horze sålde stackel till hund, vilket jag observerade och ställde till spektakel om förra sommaren. De plockade bort varan på den svenska sidan efter det.

I övrigt har jag handlat en hel del där, oftast problemfritt.
 
Jag har köpt ridleggings därifrån både vinterfodrade (som jag använde hela vintern och de ser fortfarande rätt fina ut) och vanliga (lite noppiga men helt ok för det priset) och en reflexjacka som ser fin ut efter en hel vinters användning. Och lite ridstrumpor och handskar. Det jag köpt har varit helt ok. För det priset så har det varit bra grejor.
 
Fast om man köper en bur ser man väl till att köpa en tillräckligt stor 🤔

Alla gör inte det, de litar på att det inte säljs produkter som inte är lagliga.
Jag tycker absolut att köparen ska ansvara för sina djur. Men jag tycker också att det är riktigt fult av en butik att ha produkter i sitt sortiment som inte är lagliga, för att kunna sälja lite mer och tjäna pengar. Det går ut över djuren och det tycker inte jag är okej.
 
Horze sålde stackel till hund, vilket jag observerade och ställde till spektakel om förra sommaren. De plockade bort varan på den svenska sidan efter det.

I övrigt har jag handlat en hel del där, oftast problemfritt.

Fy fan, det är inte annat än ett tortyrredskap!! Men bra att de plockade bort det! Från den svenska sidan iaf.
 
Alla gör inte det, de litar på att det inte säljs produkter som inte är lagliga.
Jag tycker absolut att köparen ska ansvara för sina djur. Men jag tycker också att det är riktigt fult av en butik att ha produkter i sitt sortiment som inte är lagliga, för att kunna sälja lite mer och tjäna pengar. Det går ut över djuren och det tycker inte jag är okej.

Menar du att de säljer burar som inte är lagliga för något djurslag alls?
 
De säljer ”kaninbur” enligt egen beskrivning som är långt ifrån godkänd för en kanin.

Nästan alla djuraffärer jag har varit i har sålt transportbur till katt som inte är godkänd för katt. Jag antar att det är samma för hundar och andra djur också.
 
Jag har en del grejer därifrån jag är nöjd med, t ex ridbyxor, fårskinnspadd, och en del jag inte tycker håller måttet, bl a småmaskigt hönät. Så det är som de flesta butiker, man får sålla lite.

Jag hade ingen aning om att de ens hade ett sortiment för övriga djur, än mindre hur det såg ut. Men håller med om att det är dåligt om de säljer olagliga produkter.
 

Liknande trådar

Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
539
Senast: Leeelot
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
729
Utrustning Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 813
Senast: Ajda
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
425
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp